Użytkownik w0jta5 edytował ten post 16 stycznia 2017 - 12:07
0
[w124] m111 obudowa / pokrywa rozrządu
Rozpoczęty przez rpopulik, sty 16 2017 08:54
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 16 stycznia 2017 - 08:54
W moim W124 z silnikiem m111.940 zepsuł się gwint napinacza łańcucha rozrządu w pokrywie rozrządu. Nie mam więc wyjścia i muszę ją wymienić. Nowa w serwisie kosztuje ponad 2000 zł, a używane na allegro w granicach 100 zł. Stąd moje pytanie - czy pokrywy rozrządu różnią się w zależności od silnika, czy np. ta: http://allegro.pl/ob...5343509588.html będzie się nadawać do mojego ?
#2
Napisano 16 stycznia 2017 - 22:27
Postaraj się odczytać nr jaki masz na swojej pokrywie i porównaj go do nr który jest na tej z przykładowego ogłoszenia. Jeżeli będą różne,sprawdź oba numery wpisując w wyszukiwarkę,zwróć uwagę czy te pokrywy się czymś różnią na pierwszy rzut oka. Jeżeli nie,to raczej nie szukałbym tu większej filozofii.
#3
Napisano 18 stycznia 2017 - 09:22
Trochę poszperałem, znalazłem numer tej części i już wiem, że te na allegro są od silnika m102 i nie pasują do m111. Natomiast znalazłem na allegro pokrywę do W202 1.8 kod silnika m111.920. Wg katalogu części, pokrywa z tego modelu jest kompatybilna z moim. Jedyna co mnie martwi to pewna drobna różnica w budowie. Chodzi o otwór zaznaczony na zdjęciu. Ta po prawej to teoretycznie pokrywa z m111.940, a ta po lewej to z m111.920:
Pytanie, czy ta różnica może mieć jakieś większe znaczenie ?
Pytanie, czy ta różnica może mieć jakieś większe znaczenie ?
#4
Napisano 18 stycznia 2017 - 16:09
A redukcje jak by wstawił w Twoją pokrywe??
#6
Napisano 18 stycznia 2017 - 20:08
no rozwiercasz ten gwint który się zepsuł większym wiertłem , gwintownikiem przelatujesz i wstawiasz redukcje gwintu na taki gwint jaki był w orginale zobacz jak wygląda redukcja gwintu na allegro albo google.
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 19 stycznia 2017 - 08:23
#7
Napisano 18 stycznia 2017 - 21:04
Ach o to chodzi. Nie chce się w to bawić, bo po pierwsze nie jest to wcale takie tanie rozwiązanie, a po drugie nie wiadomo, czy będzie działało tak jak trzeba. Lepiej wymienić całość, zwłaszcza, że koszt części nie jest duży, a i tak mam do wymiany uszczelkę miski olejowej, więc tak czy owak trzeba będzie się dobierać do silnika.
#8
Napisano 19 stycznia 2017 - 22:36
Generalnie różnią się między sobą w dwóch miejscach. Tam gdzie pokazałeś nie ma otworu ale jest poniżej. Czyli generalnie będzie róznica w dwóch miejscach,nie będziesz w stanie przykręcić żadnej śruby poniżej filtra oleju. Czy ma to większe znaczenie? Nie wiem. Na uszczelnieniu złapiesz wszystkie,więc ciec nie powinno,ale jaki wpływ będzie miał ten jeden otwór?
Generalnie trochę sztukateria moim zdaniem,albo coś pasuje,albo nie. Kombinacje różnie się kończą,zwłaszcza że tuż obok będzie przykręcona pompa wspomagania o ile się nie mylę.
Generalnie trochę sztukateria moim zdaniem,albo coś pasuje,albo nie. Kombinacje różnie się kończą,zwłaszcza że tuż obok będzie przykręcona pompa wspomagania o ile się nie mylę.
Użytkownik Jacek335 edytował ten post 19 stycznia 2017 - 22:40
#9
Napisano 20 stycznia 2017 - 20:51
Zapomniałem wspomnieć, że jak sprawdzałem numery części na stronie mb-teilekatalog.info, to teoretycznie numer dla obudowy rozrządu w 940 i 920 jest taki sam. Nie zastanawiałbym się, gdyby nie te drobne różnice w budowie.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124 E200 1993] kolizja rozrządu ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | krakerss |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
[w124] e220, m111.960. problem z odpaleniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hadrianus |
|
||
[W124] M111 2.2 - Nagle zamilkł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|