Skocz do zawartości




[W124] KoLoS 500E AMG 1993


38 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 25 lutego 2017 - 10:37

Psikadła na chwilę pomagają.
Najgorsze co można zrobić to odpalić samochod po dluższym staniu i podjechać na myjnię gasząc silnik. 100% że po myciu kopułki do demontażu.

Użytkownik EssiRS edytował ten post 25 lutego 2017 - 10:39




#22 Offline   KoLoS


  • Postów: 49
  • Na forum od: 16 sie 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lutego 2017 - 21:32

Winowajca znaleziony, auto pali i wreszcie mogło wjechać na "pakiet startowy"
Dołączona grafika

Robi się wymiana wszystkich filtrów i płynów ustrojowych

Poza tym do wymiany
Czujnik TDC sender - OE P/N A0021531328
Czujnik spalania stukowego - OE P/N A0031534728
o ile pierwszy można dostać w przystępnej kasie, to cena drugiego już taka atrakcyjna nie jest i poza ASO nie bardzo mogę go namierzyć. Czy ktoś może wymianiał u siebie ten czujnik?

w ramach "ciekawostek" filtr powietrza :s
Dołączona grafika

#23 Offline   Kamylek


  • Postów: 326
  • Na forum od: 05 gru 2010
  • Miejscowość: Wyszków-Wólka
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E500 93'
  • Trzeci Mercedes:W124 500E 91'

Napisano 27 lutego 2017 - 22:05

Wyświetl postUżytkownik KoLoS dnia 27 lutego 2017 - 21:32 napisał

Czujnik TDC sender - OE P/N A0021531328
Po co wymieniać ten czujnik skoro on nie odpowiada totalnie za nic i nie jest podłączony prawdę mówiąc do niczego ? Ten czujnik służy jedynie do celów diagnostycznych i jest on umiejscowiony nad kołem pasowym. Chodziło Ci pewnie o czujnik położenia wału który znajduje się z tyłu przed skrzynią.
Co wskazuje diagnoza że chcesz go wymieniać ?
Jeżeli chodzi o stukowce to co jest nie tak z twoimi ? Wiązka jest uszkodzona ? Jeżeli tak możesz ją naprawić tylko musisz kupić odpowiedni do tego kabel. I pamiętać aby przykręcić z odpowiednim momentem czujniki.
Co więcej żeby je wyjąć trzeba podwieszać silnik i demontować łapy razem z poduszkami. Ale to tak tylko mówię organizacyjnie
Co się stało z GM ? nie było zasilania na pompy paliwa czy klima nie działała ? Zwykle problem jest z tym pierwszym.

#24 Offline   KoLoS


  • Postów: 49
  • Na forum od: 16 sie 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lutego 2017 - 19:04

Kamylek, oba czujniki(wiązki) ulegają biodegradacji, wychodzę z założenia, że wszystko co jest do wymiany ma być wymienione :)
GM tak jak piszesz było powodem braku zasilania pompy paliwa

Tak dla potomności lista płynów i filtrów przy "pakiecie startowym"

Świece F8DC4 8szt - OE P/N 003 159 68 03 26
Olej w silniku 8 Litrów - MOTUL 300V POWER 5W40
Filtr oleju MANN H829/1X
Filtr powietrza 2szt MANN C33102
Filtr paliwa OE P/N 0024774401 (uwaga są 2 rodzaje w MANN WK 845 lub WK 831)
Olej przekładniowy do dyferencjału z ASD 2 Litry (wchodzi ok 1,3L) - MOTUL Gear 300 75W90 / OE P/N 001989330312
Olej w skrzyni - 8 Litrów - Mobil ATF 220
Filtr oleju w skrzyni biegów+uszczelka zestaw FEBI 02177
Płyn hamulcowy DOT4 1 Litr ATE Typ 200
Płyn do układu wspomagania 2 Litr FEBI 08972
Filtr układu wspomagania MANN H85 OE P/N 0004662104

#25 Offline   KoLoS


  • Postów: 49
  • Na forum od: 16 sie 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marca 2017 - 12:07

pakietu startowego ciąg dalszy, wymiany czysto prewencyjne

Sonda lambda Bosch 0258003429 OE P/N 0005404517
Air Temperature Sensor 009 542 68 17

Wpadł mi w ręce LH moduł z WOT, więc grzechem byłoby go nie zamontować, przyrostu mocy pod dupą nie czuć, ale jak będzie okazja, to sprawdzę na rolkach czy cokolwiek się poprawiło.

#26 Offline   KoLoS


  • Postów: 49
  • Na forum od: 16 sie 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 kwietnia 2017 - 09:47

Korzystając z ładnej weekendowej pogody zabrałem się za czyszczenie wnętrza
Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

przy okazji odświeżyłem plastyki podszybia i ramie wycieraczki
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Zrobiłem też pierwszą dłuższą trase ok. 200km, wreszcie była okazja deko przegonić auto :) mam jednak wrażenie, że nie zawsze reaguje na gaz równie szybko, muszę to po obserwować.
Poza tym wszystko byłoby OK, gdyby nie fakt, że w połowie trasy nagle zacząłem odczuwać bardzo duże wibracje nadwozia, odczucie takie jakbym jechał na "jajowatych" kołach, koła są proste, macie jakieś pomysły co to może być?

#27 Offline   MaciekFLEX


  • Postów: 66
  • Na forum od: 08 lut 2017
  • Miejscowość: Kłodzko
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo V60

Napisano 06 kwietnia 2017 - 10:59

Hej. Ostatnio też przepędziłem auto na autostradzie na letnich kołach i przy 180km/h są duże wibracje. Poniżej tej prędkości jest ok. Na zimówkach kiedyś jechałem około 200km/h i nic nie zauważyłem ale profil wysoki bo 65 a teraz są 45. Sam jestem ciekaw.
Wydaje mi się, że jak u Ciebie było ok a nagle wibracje to może ciężarki spadły ?

#28 Offline   KoLoS


  • Postów: 49
  • Na forum od: 16 sie 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 kwietnia 2017 - 11:29

Też się łudziłem nadzieją że to ciężarki odpadły.Założyłem drugi komplet kół który wyważyłem przed montażem, niestety nie pomogło.
Poza tym wydaje mi się że nie zawsze to bicie jest takie samo. Tzn raz jadąc 50km/h bije tak że dosłownie podskakuje na fotelu a innym razem przy tej samej prędkości jest "znośnie".

BTW chciałem swoje koła oddać do malowania/regeneracji, możecie polecić jakiś sprawdzony zakład do takiej roboty?

#29 Offline   MaciekFLEX


  • Postów: 66
  • Na forum od: 08 lut 2017
  • Miejscowość: Kłodzko
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo V60

Napisano 06 kwietnia 2017 - 12:26

Ale numer... to sprawdź na podnośniku - wyeliminujesz ewentualnie przód. Ja bym stawiał (oczywiście na "chłopski rozum") na dwumasę (nie wiem czy występuje), wał, ośki albo tarcze.

#30 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 kwietnia 2017 - 12:53

Jak uderzenia występują przy mocnym przyśpieszaniu, to może być podpora wału napędowego.








Podobne tematy Zwiń