Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201/w124] Dobór sprężyn zawieszenia.



500 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   polek


  • Postów: 44
  • Na forum od: 24 lis 2011
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 250turbodiesel

Napisano 15 luty 2013 - 21:16

Witam ponieważ moje 124 stało bardzo nisko z tyłu koła chowały się pod błotniki zdecydowałem wymienic sprężyny i tu mam problem. Kupiłem sprężyny KYB niby wzmacniane w hurtowni dobrali je do mojego rocznika i silnika kupiłem komplet przód i tył i po założeniu spręzyn na tył zdziwiłem sie bardzo ponieważ autko dalej siedzi nisko :( Jaka może byc tego przyczyna? źle dobrane spręzyny czy cos innego? może te gumy na spręzynach juz wyklepane?

#2 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 15 luty 2013 - 21:53

 Użytkownik polek dnia 15 luty 2013 - 21:16 napisał

dobrali je do mojego rocznika i silnika

Na forum było onegdaj zamieszczone w formie tabelek jak się dobiera w/g wyposażenia sprężyny zawieszenia dla w124/201. Net mi dziś klęka coś więc nie odszukam tego za Ciebie i nie zamknę ewentualnie niniejszego wątku ale spróbuj regulaminowo wyszukiwarki użyć, może coś wyrzuci ciekawego.
Same tabelki gdzieś mam, lecz dziś zamieszczanie ich.....odpuszczę ;)

#3 Offline   polek


  • Postów: 44
  • Na forum od: 24 lis 2011
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 250turbodiesel

Napisano 15 luty 2013 - 22:04

troche szperałem ale nie znalazłem niestety;/

#4 Offline   m104


  • Postów: 4405
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 luty 2013 - 22:46

Te tabelki doboru sprężyn tyczą się chyba już tylko oryginałów dostępnych w ASO. Wszystkie tańsze zamienniki robione są "jak podejdzie", różnią się tylko wysokością w stanie spoczynku i średnicą druta. Z resztą, w większości w rubryczce "zastosowanie" mają wpisane Mercedes 200E-300DT Zawsze, jak zakładałem komuś takie sprężyny, to po 2 tygodniach przyjeżdżał ponownie na "regulacje" wysokości. Jak było za nisko, wsadzało się "większe" podkładki. Jak było dużo za wysoko, w ruch szła szlifierka.
Ostatnio nadziałem się nawet na sprężyny Lesjofors. Niby wyższa półka, cena także, miały być dedykowane do 320CE, wyliczone "punkty" i miały być idealne, w praktyce po założeniu przód leży, że jeździć się nie da, zaś tył stał tak, że między koło a rant nadkola można było wsunąć pięść ustawioną "w pionie".

Zwróć uwagę, jakie masz podkładki pod sprężyny. Na tył były 3 wysokości, łatwo można poznać, jakie masz założone, po ilości "cycków" z boku podkładki. Z jednym cyckiem - najniższe, z 3 najwyższe. Między 1 a 3 zyskasz trochę wysokości.

Użytkownik m104user edytował ten post 15 luty 2013 - 22:53


#5 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 16 luty 2013 - 10:56

 Użytkownik m104user dnia 15 luty 2013 - 22:46 napisał

Te tabelki doboru sprężyn tyczą się chyba już tylko oryginałów dostępnych w ASO

Zapewne masz rację.
Są one w FAQ, uzupełniłem wpis danymi książkowymi, poczytać zawsze można. kliken
Sam trafiałem na podobne problemy jak opisujesz -zazwyczaj przód padał na glebę, a tył szedł w niebo :/

#6 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3470
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 16 luty 2013 - 15:11

Kolego a może twój pojazd dopadła starość i częsta usterka z tego powodu. Czyli załamanie się podkładek mocujących sprężyny :hmm:

#7 Offline   m104


  • Postów: 4405
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 luty 2013 - 16:49

Te podkładki gumowe co najwyżej się deformują. Ja bym zaczął jak pisałem wyżej, od sprawdzenia wysokości podkładek. Różnica między "jedynkami" a "trójkami" będzie widoczna.

#8 Offline   polek


  • Postów: 44
  • Na forum od: 24 lis 2011
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 250turbodiesel

Napisano 03 marzec 2013 - 14:10

Spróbuje z tymi podkładkami.Mam "trójki" ale wydają mi się cienkie może już wysłużyły swoje i trzeba zmienić. Zobaczymy jak będzie z przodem .

Założyłem na tył nowe gumy na sprężyny dalej nisko siedzi jak wsiądzie do auta 5 osób leci na dół . Zastanawiam sie czy uznaja reklamacje bo to oni źle dobrali?

#9 Offline   GEORGE P.


  • Postów: 315
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 124 250D '86
  • Inne auto:OPEL CORSA

Napisano 03 marzec 2013 - 14:56

Myślę, że gdyby były ok, to auto stałoby wysoko, dupa jest lekka.
Ja bym żądał wymiany na inne.
A kielichy Ci czasem nie wpadły do bagaznika?

#10 Offline   polek


  • Postów: 44
  • Na forum od: 24 lis 2011
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 250turbodiesel

Napisano 10 marzec 2013 - 16:24

Obawiałem się tego ale kielichy są całe. Na pustym autku prześwit między oponą a błotnikiem to 2-3 cm denerwuje mnie to strasznie bo ciągle gdzieś zaczepiam podłogą . Chyba zostanie reklamacja.

#11 Offline   Pszemek


  • Postów: 114
  • Na forum od: 20 lip 2008
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 marzec 2013 - 22:01

Nie uznają, jestem o tym przekonany. Pozatym sam niejednokrotnie sprzedawalem sprezyny do w124 i nie spotkalem sie, zeby na tył były różne rodzaje. Jeżeli katalog wskazuje tak a nie inaczej to sprzedawca jest generalnie bez winy. Produkt - też zapewne pełnowartościowy. Jezeli juz chcesz bawic sie w reklamacje to nie mów, że źle dobrane tylko, że poprostu nisko siedzi i wydaje sie jakby były za miękkie, zależy jaki sklep/hurtownia, ale na 99 nie bedzie to uznane :)

#12 Offline   scOti


  • Postów: 232
  • Na forum od: 17 kwi 2009
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0

Napisano 11 marzec 2013 - 00:18

jak kupione przez internet to większego problemu ze zwrotem być nie powinno

#13 Offline   Pszemek


  • Postów: 114
  • Na forum od: 20 lip 2008
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marzec 2013 - 12:03

Na jakiej podstawie tak sądzisz ? Towar został zamontowany w pojeździe- nie ma wad ukrytych, nie jest uszkodzony - na jakiej podstawie więc reklamacja?

Dziś natomiast sprawdziłem w katalogach i lesjofors ma różnicę - ale na przód, 4-cl, 5-cl i 6-cl, tył jest tylko wzmocniona/zwykła.

WzmocnionaKYB RD5083
Zwykła KYB RD5084

:)

#14 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marzec 2013 - 12:56

 Użytkownik Pszemek dnia 10 marzec 2013 - 22:01 napisał

Pozatym sam niejednokrotnie sprzedawalem sprezyny do w124 i nie spotkalem sie, zeby na tył były różne rodzaje.
Słabo się przyglądałeś. Były wiele. Ale różne, to na 100% są tylko oryginały. Producenci zamienników ograniczają się do połowy tego, co w oryginale. Nie da się tego dobrać z pewnością na 100%. Taki urok nieoryginalnych sprężyn.

#15 Offline   Pszemek


  • Postów: 114
  • Na forum od: 20 lip 2008
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marzec 2013 - 16:15

 Użytkownik XM dnia 11 marzec 2013 - 12:56 napisał

Słabo się przyglądałeś. Były wiele. Ale różne, to na 100% są tylko oryginały. Producenci zamienników ograniczają się do połowy tego, co w oryginale. Nie da się tego dobrać z pewnością na 100%. Taki urok nieoryginalnych sprężyn.

Oryginałów nie sprzedawałem, moje wypowiedzi dotyczą zamienników, więc masz racje;)

#16 Offline   w0jta5


  • Postów: 4892
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marzec 2013 - 16:36

To już nie pierwszy raz, ze auto na sprężynach KYB siadło dość nisko.

#17 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marzec 2013 - 17:31

 Użytkownik Pszemek dnia 11 marzec 2013 - 16:15 napisał

Oryginałów nie sprzedawałem, moje wypowiedzi dotyczą zamienników, więc masz racje;)
Ok, sory :) myślałem, że pisałeś o oryg :) .

#18 Offline   polek


  • Postów: 44
  • Na forum od: 24 lis 2011
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 250turbodiesel

Napisano 12 marzec 2013 - 19:03

Sprężyny kupiłem w hurtowni niby wzmacniane...Czyli juz to tak zostawie gdybym wiedział nie wywalał bym hajsu na spręzyny.

#19 Offline   Baku


  • Postów: 19
  • Na forum od: 08 mar 2012
  • Miejscowość: Olecko
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 sierpień 2013 - 13:27

Witam, mam pytanie dotyczacy sprezyn w W124 OM602,Kombi + nivo . mam zamiar obnizyc swoja taczke C: . Szukalem sprezyn w okolicy od sportline oczywiscie kombi, gdzie w tym czasie znajomy podrzucil mi pomysl zeby zaszczepic sprezyny z W210 Avantgarde z trzema niebieskimi kropami, maja jeden zwoj mniej, czyli 8 i sa twardsze i nizsze. Tutaj moje pytanie, jak to bedzie sie pasowac w wachacze z amorami nivo a nie zwyklymi i z gora amoru ? Moze ktos ma sprzedac takie sprezyny?
Pozdrawiam!

#20 Offline   tomlid


  • Postów: 5
  • Na forum od: 25 cze 2007
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 wrzesień 2013 - 19:00

Witam
Ludzie ratujcie. Jeżdżę na dryndzie w Poznaniu. Mam w124 sedan 250d z 91r, ogólnie auto bardzo zadbane. Zrobiłem remont zawieszenia tył, wszystko na lemforderach, natomiast sprężyny zamówione na podstawie danych auta i kupione w intercarsie marki lesjoford no i mam kłopot. Auto stoi z tyłu o jakieś 10-15cm za wysoko. Wahacze dokręcone na max na optymalnej wysokości koła (nie na kołach ale na lewarku podnoszącym dolny wahacz do góry),
podkładki gumowe na 3 ząbki. Nowe sprężyny są tej samej wys. co stara (jedna stara ok druga złamana), tyle samo zwoji ale różnica w grubości pręta: stare 13,2mm nowe 14mm. I teraz pytanie czy to włąśnie te 0,8mm powoduje że sprężyny nie siadają, auto stoi za wysoko, amory chyba w ogóle się nie
skracają. Dlaczego zamówione na podstawie katalogu nie pasują? Dzwoniłem do salonu mb na św michała i koleś podał cene org. sprężyn na podstawie mojego nr vin WDB1241251B427952 ok 500zł szt - masakra, natomiast wyciągnąłem od niego nr mb dla tego orginału: 124 324 16 04. I tu już totalna zagadka dla mnie bo jak ten nr zapodam na jakikolwiek portal z częściami samochodowymi np intercars to podaje że te sprężyny są do 124 w
kombi i to w klasie E. Ale ich wymiary już bardzo zbliżone do moich starych tzn wys to samo natomiast drut gr na 13,5mm. Może mój pomiar 13,2 mm wynikł również z faktu że już trochę stare pordzewiały.
Reasumując potrzebuje na gwałt kupić sprężyny ewentualnie jedną używkę. Każdy dzień postoju kosztuje mnie sporo bo nie wyjeżdżam
do roboty. Tylko jakie bo na podstawie kat. to mi każdy sprzeda a sytuacja się może powtórzyć po założeniu a nie stać mnie już na to.