Skocz do zawartości




- - - - -

[om603] Podniesienie ciśnienia doładowania Turbo



10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 21 stycznia 2017 - 22:07

Witam.
Zamontowałem dzis w moim w124 300 turbo wskaznik cisnienia doładowania, przejechalem sie, ładuje do 0.85 bara, czyli katalogowo-turbina ok.
Turbina jest produkcji KKK i ma wastegate-a zabudowanego- wychodzi z niego sruba na imbus 3mm i kontra na klucz 10mm.
Pytanie jest takie: czy jestem w stanie podniesc cisnienie doładowania za pomoca wastegate-a? Jezeli tak to do jakiej wartosci doładowania?



#2 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 22 stycznia 2017 - 07:40

Podniesiesz. Wartości bezpiecznej Ci nie podam, bo zależy od kondycji silnika max to 1.4bara.

#3 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 stycznia 2017 - 09:24

Podkrec do 1bara zobaczysz różnice. Do 1.4 może Ci nie dać paliwa, trzeba będzie pompę podkręcić.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#4 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 22 stycznia 2017 - 13:34

Tak własnie myslałem ze do 1.0 bara powinno byc bezpiecznie ( oczywiscie przy racjonalnym uzytkowaniu).
Rozumiem ze cisnienie zwieksze za pomoca sruby imbusowej w wastegate-ie, zeby nie motac sie za duzo, mam ja wkrecac czy wykrecac? i o ile na poczatek?

#5 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 23 stycznia 2017 - 17:48

No podpowie ktos jak zbudowany jest ten wastegate? Bo nie wiem czy wkrecac czy wykrecac? I o ile obrotów?

#6 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 stycznia 2017 - 20:17

Raczej wykrecasz ten imbus,ale nie jestem pewien. Pozatym masz zegar to sobie daj 2obroty i zobaczysz ile wyjdzie.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#7 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 23 stycznia 2017 - 21:23

Zroiłem 2 obroty juz wczoraj ale bez efektu narazie, sprobuje jeszcze dwa zobacze czy cos wiecej dmuchnie.

#8 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 27 stycznia 2017 - 08:07

Podsumowując temat.
Zeby zwiekszyc cisnienie doładowania nalezy srubke na imbus 3mm, odbezpieczyc nakretka po czym wkrecac (jednoczesnie liczac przy tym obroty) do srodka wastegate-a. U mnie ilosc obrotow ktora zaczela podnosic cisnienie to 5 obrotow.
Stopniowo podkrecajac doszedłem do jakies 1,2-1,3 bara efektu WOW - BRAK, a skoro brak powrocilem do nastawów seryjnych i jedzie podobnie.
Samo zwiekszanie cisnienia nic nie daje ( ewentulanie minimalne wzrosty parametrow), musialbym to podlac paliwem (oraz dolozyc IC) zeby osiagnac cos wiecej a to juz wymaga ingerencji pompiarza i nie jest łatwo odwracalnym procesem.
Chyba ze mozna w jakis inny sposob wysterowac wydatek paliwa. Mam taki zawor na lewym blotniku, ktory zasilany jest z kolektora ssącego i steruje bodajze zaworem ALDA, moze przy jego pomocy mozna zwiekszyc dawke?

#9 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 stycznia 2017 - 10:33

Możesz podnieść dawkę na listwie odkrecasz dekiel zboku pompy wtryskowej ten za papą paliwa. Ukaże się regulacja sekcji, pomierz wszystkie w jakim odstępie są w oryginale i daj je o 1-2mm w lewo tym zwiekrzysz dawkę paliwa. Jak Ci będzie dymil to podkrec turbo i wtedy będą efekty.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 27 stycznia 2017 - 10:37


#10 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 stycznia 2017 - 13:59

Jeszcze jedna możliwość z tylu pompy na samym dole odkrecasz are z dwoma pinami i masz śrubę od dawki. W internecie znajdziesz fotki pompy bez dekli z tyłu to jest śruba na samym dole z lewej strony. To drugie rozwiązanie jest lepsze bo nie zepsujesz dawek na sekcjach.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń