Witam.
Zamontowałem dzis w moim w124 300 turbo wskaznik cisnienia doładowania, przejechalem sie, ładuje do 0.85 bara, czyli katalogowo-turbina ok.
Turbina jest produkcji KKK i ma wastegate-a zabudowanego- wychodzi z niego sruba na imbus 3mm i kontra na klucz 10mm.
Pytanie jest takie: czy jestem w stanie podniesc cisnienie doładowania za pomoca wastegate-a? Jezeli tak to do jakiej wartosci doładowania?
0
10 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 21 stycznia 2017 - 22:07
#2
Napisano 22 stycznia 2017 - 07:40
Podniesiesz. Wartości bezpiecznej Ci nie podam, bo zależy od kondycji silnika max to 1.4bara.
#3
Napisano 22 stycznia 2017 - 09:24
Podkrec do 1bara zobaczysz różnice. Do 1.4 może Ci nie dać paliwa, trzeba będzie pompę podkręcić.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#4
Napisano 22 stycznia 2017 - 13:34
Tak własnie myslałem ze do 1.0 bara powinno byc bezpiecznie ( oczywiscie przy racjonalnym uzytkowaniu).
Rozumiem ze cisnienie zwieksze za pomoca sruby imbusowej w wastegate-ie, zeby nie motac sie za duzo, mam ja wkrecac czy wykrecac? i o ile na poczatek?
Rozumiem ze cisnienie zwieksze za pomoca sruby imbusowej w wastegate-ie, zeby nie motac sie za duzo, mam ja wkrecac czy wykrecac? i o ile na poczatek?
#5
Napisano 23 stycznia 2017 - 17:48
No podpowie ktos jak zbudowany jest ten wastegate? Bo nie wiem czy wkrecac czy wykrecac? I o ile obrotów?
#6
Napisano 23 stycznia 2017 - 20:17
Raczej wykrecasz ten imbus,ale nie jestem pewien. Pozatym masz zegar to sobie daj 2obroty i zobaczysz ile wyjdzie.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#7
Napisano 23 stycznia 2017 - 21:23
Zroiłem 2 obroty juz wczoraj ale bez efektu narazie, sprobuje jeszcze dwa zobacze czy cos wiecej dmuchnie.
#8
Napisano 27 stycznia 2017 - 08:07
Podsumowując temat.
Zeby zwiekszyc cisnienie doładowania nalezy srubke na imbus 3mm, odbezpieczyc nakretka po czym wkrecac (jednoczesnie liczac przy tym obroty) do srodka wastegate-a. U mnie ilosc obrotow ktora zaczela podnosic cisnienie to 5 obrotow.
Stopniowo podkrecajac doszedłem do jakies 1,2-1,3 bara efektu WOW - BRAK, a skoro brak powrocilem do nastawów seryjnych i jedzie podobnie.
Samo zwiekszanie cisnienia nic nie daje ( ewentulanie minimalne wzrosty parametrow), musialbym to podlac paliwem (oraz dolozyc IC) zeby osiagnac cos wiecej a to juz wymaga ingerencji pompiarza i nie jest łatwo odwracalnym procesem.
Chyba ze mozna w jakis inny sposob wysterowac wydatek paliwa. Mam taki zawor na lewym blotniku, ktory zasilany jest z kolektora ssącego i steruje bodajze zaworem ALDA, moze przy jego pomocy mozna zwiekszyc dawke?
Zeby zwiekszyc cisnienie doładowania nalezy srubke na imbus 3mm, odbezpieczyc nakretka po czym wkrecac (jednoczesnie liczac przy tym obroty) do srodka wastegate-a. U mnie ilosc obrotow ktora zaczela podnosic cisnienie to 5 obrotow.
Stopniowo podkrecajac doszedłem do jakies 1,2-1,3 bara efektu WOW - BRAK, a skoro brak powrocilem do nastawów seryjnych i jedzie podobnie.
Samo zwiekszanie cisnienia nic nie daje ( ewentulanie minimalne wzrosty parametrow), musialbym to podlac paliwem (oraz dolozyc IC) zeby osiagnac cos wiecej a to juz wymaga ingerencji pompiarza i nie jest łatwo odwracalnym procesem.
Chyba ze mozna w jakis inny sposob wysterowac wydatek paliwa. Mam taki zawor na lewym blotniku, ktory zasilany jest z kolektora ssącego i steruje bodajze zaworem ALDA, moze przy jego pomocy mozna zwiekszyc dawke?
#9
Napisano 27 stycznia 2017 - 10:33
Możesz podnieść dawkę na listwie odkrecasz dekiel zboku pompy wtryskowej ten za papą paliwa. Ukaże się regulacja sekcji, pomierz wszystkie w jakim odstępie są w oryginale i daj je o 1-2mm w lewo tym zwiekrzysz dawkę paliwa. Jak Ci będzie dymil to podkrec turbo i wtedy będą efekty.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 27 stycznia 2017 - 10:37
#10
Napisano 27 stycznia 2017 - 13:59
Jeszcze jedna możliwość z tylu pompy na samym dole odkrecasz are z dwoma pinami i masz śrubę od dawki. W internecie znajdziesz fotki pompy bez dekli z tyłu to jest śruba na samym dole z lewej strony. To drugie rozwiązanie jest lepsze bo nie zepsujesz dawek na sekcjach.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
|
|
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
[W124] M102 2.3 + Turbo |
Modyfikacje,Tuning | RaQu |
|