Witam,
nigdzie nie mogę znaleźć informacji co może być przyczyną wycieku benzyny w dolot - nie z wtrysków lecz z samego rozdzielacza paliwa. Oraz jak temu zaradzić.
Gdy zgaszę auto po jeździe zaczyna powoli ciec benzyna w dolot i czuć jej zapach od razu w całym garażu.
Jeżeli zgaszę auto to po niedługim czasie odpali normalnie. Jednak po postoju powyżej 30 min gdy nakapie paliwa więcej i normalnie go zalewa. Wtedy musze trzymac gaz do oporu i kręcić rozrusznikiem żeby go przedmuchało - ok 4-5s. Bez gazu nie odpali.
Jeżeli postoi dłużej to benzyna odparuje z dolotu i odpala normalnie.
Mam wrażenie, że póki jest wyższe ciśnienie paliwa w układzie to wtedy cieknie czyli coś nie utrzymuje ciśnienia. Czy jest możliwość tego naprawy?
W tym silniku występuje ke-jetronic 5.2
Z tego co widzę to jedyne miejsce gdzie paliwo może dostać się do dolotu to ten tłoczek sterujący w rozdzielaczu paliwa.
0
[M104.980] 3.0E-24 cieknie benzyna w dolot
Rozpoczęty przez nofear87, sty 23 2017 08:57
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 23 stycznia 2017 - 08:57
#2
Napisano 23 stycznia 2017 - 11:41
Możesz tylko zdjąć rozdzielacz z przepływomierza i wymienić oring na łączeniu tych elementów.
Aczkolwiek najbardziej prawdopodobny jest czarny scenariusz, w którym po prostu cieknie z iglicy tłoczka i takie uszczelnienie nic nie pomoże. Pozostaje wymienić dystrybutor=rozdzielacz na inny. Regeneracja to koszt w Polsce 4500 zł a w Niemczech 2200 zł.
Aczkolwiek najbardziej prawdopodobny jest czarny scenariusz, w którym po prostu cieknie z iglicy tłoczka i takie uszczelnienie nic nie pomoże. Pozostaje wymienić dystrybutor=rozdzielacz na inny. Regeneracja to koszt w Polsce 4500 zł a w Niemczech 2200 zł.
#3
Napisano 23 stycznia 2017 - 13:39
Dziękuje za odpowiedź. Spodziewałem się, że jeśli auto z małym przebiegiem to nie będzie takich kwiatków. Za takie pieniądze to bardziej opłaca się wywalić to wszystko kupić kompa stand alone itp. Rozbiorę i sprawdzę co z uszczelnieniem.
#5
Napisano 24 stycznia 2017 - 08:44
Użytkownik biszkopt dnia 23 stycznia 2017 - 19:29 napisał
Za felgi ludzie więcej kładą.
To akurat w pełni rozumiem
Ke-jeta rozebrałem, ta uszczelka mała (A 011 997 7148) była nie do końca dociśnięta. Może to powodowało jednak wyciek. Zamówię nową w serwisie złożę prawidłowo i będę się modlił, że to jest to
#6
Napisano 24 stycznia 2017 - 09:27
Z jednej strony dobrze by było.
Z drugiej- po co ktoś tam grzebał...
Z drugiej- po co ktoś tam grzebał...
#7
Napisano 24 stycznia 2017 - 10:03
Właśnie też mnie to zastanawia. Autko sprowadzone z Danii przebieg ok 280 tys. Serwisowane do końca solidnie bo wszystko jest oryginał MB, filtry klocki, tarcze, świece dosłownie wszystko. Wstyd mi było kupować zamienniki Trochę mnie dziwi ta usterka przy takim przebiegu. Po za tym wyciekiem silnik i skrzynia pracują idealnie. Spalanie ok 15l na mieście przy normalnej szybszej jeździe.
#8
Napisano 24 stycznia 2017 - 10:09
Użytkownik nofear87 dnia 24 stycznia 2017 - 08:44 napisał
Ke-jeta rozebrałem, ta uszczelka mała (A 011 997 7148) była nie do końca dociśnięta. Może to powodowało jednak wyciek. Zamówię nową w serwisie złożę prawidłowo i będę się modlił, że to jest to
#9
Napisano 24 stycznia 2017 - 16:08
Nie zmierzyłem cholera szczelinomierzem jej ustawienia. Nakrętka musi dojść do końca i gwint ustala częściowo pozycję tego elementu. Więc w razie co nie będzie dużo kombinacji z ustawieniem tego. Uszczelkę zamówiłem w aso zostały aktualnie 4 sztuki w PL. Po jutrze będzie u mnie.
#10
Napisano 02 lutego 2017 - 07:37
A więc tak wymieniłem uszczelkę nic to nie dało benzyna dalej lała. Ale auto zaczęło tracić wolne obroty. Przyznam że wcześniej już czułem nie równy zapłon na wolnych obrotach. Ustawiłem z 3 razy ten element z nową uszczelką w różnych pozycjach i nie przynosi to żadnych zmian.
Kupiłem cały ke-jetronic wyjęty ze sprawnego auta nie jeżdżony na gazie. Jest sukces bo benzyna w ogóle już nie cieknie więc jestem zadowolony. Ale auto nie trzyma wolnych obrotów.
Rozebrałem kopułkę i jest zajechana - nalot aż zielony na stykach gruby na 2-3mm. (Auto zanim je kupiłem stało ok półtora roku). Mam nadzieje że moje problemy z wolnymi obrotami to wina kopułki. W zasadzie po aucie widzę że za każdym razem jak go używałem objawy się nasilały tak jak by coś umierało powoli
Kupiłem cały ke-jetronic wyjęty ze sprawnego auta nie jeżdżony na gazie. Jest sukces bo benzyna w ogóle już nie cieknie więc jestem zadowolony. Ale auto nie trzyma wolnych obrotów.
Rozebrałem kopułkę i jest zajechana - nalot aż zielony na stykach gruby na 2-3mm. (Auto zanim je kupiłem stało ok półtora roku). Mam nadzieje że moje problemy z wolnymi obrotami to wina kopułki. W zasadzie po aucie widzę że za każdym razem jak go używałem objawy się nasilały tak jak by coś umierało powoli
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124/w201] Benzyna, nie chce odpalić. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Miras G |
|
||
Benzyna e10 na stacjach od nowego roku |
LPG i Paliwa Alternatywne | Lukasz1990Orange |
|
||
S212 E200 CDI cieknie ciągle gdzie indziej... |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|
|
Problem z szarpaniem i odpalaniem W201/E190 2.0 Benzyna |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jesiiu |
|
||
220 benzyna, proszę o opinie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | martini13 |
|