Skocz do zawartości




- - - - -

[M104.980] 3.0E-24 cieknie benzyna w dolot


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   nofear87


  • Postów: 11
  • Na forum od: 07 wrz 2016
  • Miejscowość: Szpetal Górny
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 stycznia 2017 - 08:57

Witam,
nigdzie nie mogę znaleźć informacji co może być przyczyną wycieku benzyny w dolot - nie z wtrysków lecz z samego rozdzielacza paliwa. Oraz jak temu zaradzić.

Gdy zgaszę auto po jeździe zaczyna powoli ciec benzyna w dolot i czuć jej zapach od razu w całym garażu.
Jeżeli zgaszę auto to po niedługim czasie odpali normalnie. Jednak po postoju powyżej 30 min gdy nakapie paliwa więcej i normalnie go zalewa. Wtedy musze trzymac gaz do oporu i kręcić rozrusznikiem żeby go przedmuchało - ok 4-5s. Bez gazu nie odpali.
Jeżeli postoi dłużej to benzyna odparuje z dolotu i odpala normalnie.
Mam wrażenie, że póki jest wyższe ciśnienie paliwa w układzie to wtedy cieknie czyli coś nie utrzymuje ciśnienia. Czy jest możliwość tego naprawy?
W tym silniku występuje ke-jetronic 5.2
Z tego co widzę to jedyne miejsce gdzie paliwo może dostać się do dolotu to ten tłoczek sterujący w rozdzielaczu paliwa.



#2 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 23 stycznia 2017 - 11:41

Możesz tylko zdjąć rozdzielacz z przepływomierza i wymienić oring na łączeniu tych elementów.
Aczkolwiek najbardziej prawdopodobny jest czarny scenariusz, w którym po prostu cieknie z iglicy tłoczka i takie uszczelnienie nic nie pomoże. Pozostaje wymienić dystrybutor=rozdzielacz na inny. Regeneracja to koszt w Polsce 4500 zł a w Niemczech 2200 zł.

#3 Offline   nofear87


  • Postów: 11
  • Na forum od: 07 wrz 2016
  • Miejscowość: Szpetal Górny
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 stycznia 2017 - 13:39

Dziękuje za odpowiedź. Spodziewałem się, że jeśli auto z małym przebiegiem to nie będzie takich kwiatków. Za takie pieniądze to bardziej opłaca się wywalić to wszystko kupić kompa stand alone itp. Rozbiorę i sprawdzę co z uszczelnieniem.

#4 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 23 stycznia 2017 - 19:29

Wyświetl postUżytkownik nofear87 dnia 23 stycznia 2017 - 13:39 napisał

Za takie pieniądze to bardziej opłaca się wywalić to wszystko kupić kompa stand alone itp
Za felgi ludzie więcej kładą.

#5 Offline   nofear87


  • Postów: 11
  • Na forum od: 07 wrz 2016
  • Miejscowość: Szpetal Górny
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2017 - 08:44

Wyświetl postUżytkownik biszkopt dnia 23 stycznia 2017 - 19:29 napisał

Za felgi ludzie więcej kładą.

To akurat w pełni rozumiem :)

Ke-jeta rozebrałem, ta uszczelka mała (A 011 997 7148) była nie do końca dociśnięta. Może to powodowało jednak wyciek. Zamówię nową w serwisie złożę prawidłowo i będę się modlił, że to jest to :)

#6 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 24 stycznia 2017 - 09:27

Z jednej strony dobrze by było.
Z drugiej- po co ktoś tam grzebał...

#7 Offline   nofear87


  • Postów: 11
  • Na forum od: 07 wrz 2016
  • Miejscowość: Szpetal Górny
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2017 - 10:03

Właśnie też mnie to zastanawia. Autko sprowadzone z Danii przebieg ok 280 tys. Serwisowane do końca solidnie bo wszystko jest oryginał MB, filtry klocki, tarcze, świece dosłownie wszystko. Wstyd mi było kupować zamienniki :) Trochę mnie dziwi ta usterka przy takim przebiegu. Po za tym wyciekiem silnik i skrzynia pracują idealnie. Spalanie ok 15l na mieście przy normalnej szybszej jeździe.

#8 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2017 - 10:09

Wyświetl postUżytkownik nofear87 dnia 24 stycznia 2017 - 08:44 napisał

Ke-jeta rozebrałem, ta uszczelka mała (A 011 997 7148) była nie do końca dociśnięta. Może to powodowało jednak wyciek. Zamówię nową w serwisie złożę prawidłowo i będę się modlił, że to jest to
A czy czasem ta uszczelka nie powinna być tak samo dokręcana jak w m102/m103, czyli własnie do maksymalnie do końca, tylko na określoną wartość?

#9 Offline   nofear87


  • Postów: 11
  • Na forum od: 07 wrz 2016
  • Miejscowość: Szpetal Górny
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2017 - 16:08

Nie zmierzyłem cholera szczelinomierzem jej ustawienia. Nakrętka musi dojść do końca i gwint ustala częściowo pozycję tego elementu. Więc w razie co nie będzie dużo kombinacji z ustawieniem tego. Uszczelkę zamówiłem w aso zostały aktualnie 4 sztuki w PL. Po jutrze będzie u mnie.

#10 Offline   nofear87


  • Postów: 11
  • Na forum od: 07 wrz 2016
  • Miejscowość: Szpetal Górny
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2017 - 07:37

A więc tak wymieniłem uszczelkę nic to nie dało benzyna dalej lała. Ale auto zaczęło tracić wolne obroty. Przyznam że wcześniej już czułem nie równy zapłon na wolnych obrotach. Ustawiłem z 3 razy ten element z nową uszczelką w różnych pozycjach i nie przynosi to żadnych zmian.
Kupiłem cały ke-jetronic wyjęty ze sprawnego auta nie jeżdżony na gazie. Jest sukces bo benzyna w ogóle już nie cieknie więc jestem zadowolony. Ale auto nie trzyma wolnych obrotów.
Rozebrałem kopułkę i jest zajechana - nalot aż zielony na stykach gruby na 2-3mm. (Auto zanim je kupiłem stało ok półtora roku). Mam nadzieje że moje problemy z wolnymi obrotami to wina kopułki. W zasadzie po aucie widzę że za każdym razem jak go używałem objawy się nasilały tak jak by coś umierało powoli :)








Podobne tematy Zwiń