Cześć wam mam nie mały problem z temperaturą. Może zacznę co było robione. Pół roku temu wymieniana pompa wody termostat oraz płyn i płukany cały układ. Tydzień temu wymieniany komplet uszczelek pod głowicą regeneracja głowicy wszystkie rolki pasek pk oraz podstawa wiskozy . Nadmienię że przed wymianą uszczelki (wyciekał olej na zewnątrz)też sie grzał ale latem i nie tak szybko. Problem polega na tym że autko się szybko grzeje nawet teraz gdy na dworze jest 5 stopni. Jak jadę temp w granicach normy 92*C ale po zatrzymaniu i postoju wędruje w granicę 100*C gdzie włączają się wentylatory klimy na 1 bieg. (swoją drogą pytanie czy te wentylatory powinny wciągać powietrze "do silnika" czy na zewnątrz bo jak przystawie rękę do atrapy to dmucha na zewnątrz) węże od chłodnicy miękkie nagrzewnica nagrzana do 70-75*C . Macie jakieś pomysły ? Ja wiem że te silniki mają taką temperaturę ale jak teraz tak jest to co będzie jak na dworze będzie +30? Jeszcze do pytam się tylko na marginesie. Słyszałem o tricku wlutowania opornika żeby wentylatory klimy załączały się na drugi bieg już przy 95* a nie przy 110 możecie coś rozwinąć na ten temat ?
1
[w140] Problem z temperaturą m104
Rozpoczęty przez bujemuje, sty 24 2017 16:30
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 24 stycznia 2017 - 16:30
#2
Napisano 24 stycznia 2017 - 17:02
Wentylatory powinny dmuchać w stronę silnika. Może tu leży problem.
#3
Napisano 24 stycznia 2017 - 19:30
Rozwiązywali by to co jedynie kwestie scadzania silnika powyżej 110 włączają one się dopiero przy 100 i to na pierwszy bieg
#4
Napisano 29 stycznia 2017 - 20:39
Sprawdz kolego korek plynu chlodniczego bo cisnienie w ukladzie powinno byc . na korku masz podana wartosc cisnienia . sprawdz czy posek wielorowkowy jest dobrze zalozony bo moze pompa sie obracac w przeciwnym kierunku
Chyba ze w uszczelce masz za male otwory albo brakuje jakiegoa otworu juz mialem taki problem z uszczelka . a temperature powinien trzymac caly czas rowna a jak podczas jazdy spada to termostat wymien
Chyba ze w uszczelce masz za male otwory albo brakuje jakiegoa otworu juz mialem taki problem z uszczelka . a temperature powinien trzymac caly czas rowna a jak podczas jazdy spada to termostat wymien
#5
Napisano 30 stycznia 2017 - 22:55
Korek płynu chłodzącego jest nowy uszczelka dobierana po oryginale i pasująca jak ulał . Pasek założony poprawnie mechanik skręcał wsio na Nm z książki Mercedesa . Podczas jazdy temperatura równa się do 90-92 bo silnik się chłodzi powietrzem które napiera na chłodnice... Termostat nie ma tu nic do rzeczy.
#6
Napisano 31 stycznia 2017 - 07:23
A wiskoze masz sprawną?
#7
Napisano 31 stycznia 2017 - 15:02
Tak sprawna fakt nie dopisałem ale była wymieniana podczas uszczelki. Aktualnie będę regenerował pompę obiegowa płynu ale niewiem czy to pomoże .
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
Cykanie/stukanie - M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szymon00 |
|
||
W201 swap z 1.8 na m104 asr i tempomat problem z obrotami max |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Zeejay83 |
|