Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Ciągła praca Webasto


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Rusin


  • Postów: 3
  • Na forum od: 10 wrz 2016
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Combo

Napisano 26 stycznia 2017 - 18:13

Witam!
Szukam od kilku godzin odpowiedzi na mój problem i nie wiem już sam co robić.Z racji chwili wolnego czasu zabrałem się za naprawę Webasto, które od zakupu przeze mnie auta nie działało, Dziwi mnie niesamowicie fakt iż po włączeniu zapłonu zaczyna pracować pompka powietrza na górze pieca. Mogę zapalić samochód i jechać 5 godzin a ona się nie wyłączy. Przez dłuższy czas wypiąłem sterownik bo bałem się, że coś się uszkodzi. Dodam, że na panelu nie świeci się nic (jeśli oczywiście sam nie włącze) a pompka pracuje non-stop z włączonym zapłonem. Dodam, że mam uszkodzoną pompkę wody, zatarty elektrozawór i nie wiem co z pompką paliwa, ale jeśli sam zaprogramuję piecyk to wszędzie przychodzi napięcie więc zakładam że działałoby gdyby w/w elementy były sprawne.
Pompka pracując wydmuchuje powietrze tą papierową rurką... Mam instrukcję i inne materiały ale niestety nic w języku zrozumiałym dla mnie.

Jeśli podobny temat pojawiał się już kiedyś a ja go przeoczyłem to przepraszam ale od dłuższego czasu jestem obserwatorem forum i do tej pory wystarczały mi informacje poruszane już w innych tematach. Dziękuję i pozdrawiam



#2 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 26 stycznia 2017 - 20:02

Jak nie znasz historii to mogą być cuda.....może być coś niefabrycznie pomostkowane....

#3 Offline   Rusin


  • Postów: 3
  • Na forum od: 10 wrz 2016
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Combo

Napisano 26 stycznia 2017 - 20:37

To prawda, ale wstępnie przeglądając instalację, wiązkę wszystko wygląda jak z fabryki. Udało mi się zmierzyć bezpiecznik temperaturowy (ten na dole puszki) i ma przejście cały czas, nawet jak go podgrzeję zapalniczką... Czujnik płomienia nie ma żadnej oporności ani przejścia... Chyba się poddam przy takiej ilości defektów robi się to kosztowne a jestem świeżo po kompletnym remoncie głowicy i zakupie nowej turbosprężarki więc portfel chuuudy :E Ciekawi mnie tylko czy ten termik na dole nie ma wpływu na ciągłe "przewietrzanie"

#4 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 30 stycznia 2017 - 01:55

Zakladam, ze masz DBW46.

Zachowanie dmuchawy powietrza webasto w Twoim samochodzie jest anormalne. Powinna sie włączyc wyłącznie przy ręcznym ( lub automatycznym z zegara) uruchomieniu webasto i nie ma nic wspolnego z pozycja kluczyka w stacyjce.

Sekwencja pracy (uroszczona) jest taka:
1) Włączasz ogrzewanie naciskajac na klawisz z "plomieniem"
2) Rusza do pracy pompka wody oraz dmuchawa przepowietrzajac komore spalania
3) Po chwili pompka pulsacyjnie podaje paliwo na wloknine
4) Sterownik podaje napiecie na swiece zarowa
5) Nastepuje zapłon co musi byc potwierdzone pzez czujnik obecnosci plomienia. Jesli czujnik nie poda sygnalu do sterownika, to podawanie paliwa jest przerwane ale dmuchawa pracuje caly czas. Po ok pol minuty - min nastepuje druga próba zaplonu (pkt 3-4) i jesli znow czujnik nie stwierdzi obecnosci plomienia to paliwo "stop", dmuchawa jeszcze popracuje 30-60 sek i koniec. Sterownik uznal, ze musi byc wazna przyczyna, ze webasto nie podjelo pracy i trzeba szukac.
6) Jesli zaplon nastapi to webasto grzeje do ok 55 st c i wowczas zalaczy nam dmuchawe wnetrza pojazdu.
7) Przy ok 80 stopni moc webasto jest zredukowana o polowe (pompka podaje paliwo z dwukrotnie mniejsza czestotliwoscia) i gdy temp spadnie zdaje sie do 60 st to znow wejdzie na pelna moc. I w takich cyklach bedzie pracowac okreslony czas tylko (nie pamietam jakim) i ogrzewanie sie odstawi aby nie wykonczyc nam akumulatora.

Zabezpieczenie termicze zainstalowane w plaszczu wodnym pieca, moze byc topikowe lub resetowalne.
Zadziala jesli temp wody w piecu przekroczy chyba 90 st co by wskazywalo na to, ze sterownik nie radzi sobie z regulacja temp i moze dosc do zagotowania pieca.
Dzialanie tego zabezpieczenia polega na przerwaniu obwodu zasilania pompki paliwa.
Dlatego tez, gdy webasto nie chce sie uruchomic a tylko startuje pompa powietrza i nie slychac charakterestycznego "cykania" pompki) to w pierwszej kolejnosci trzeba sprawdzic ow zabezpieczenie temperaturowe.

Użytkownik rolbas edytował ten post 30 stycznia 2017 - 01:58









Podobne tematy Zwiń