Skocz do zawartości




- - - - -

[w202] Swap om601 na om603 Turbo



13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   RokeR


  • Postów: 11
  • Na forum od: 10 paź 2010
  • Drugi Mercedes:w124 2.0D 1985r

Napisano 30 stycznia 2017 - 18:13

Witam po dłuższej przerwie :)
Koledzy jest taka sprawa . Mam w202 om601 aczkolwiek wiadomo szału nie ma , także zdecydowałem się na swap , zakupiłem dosłownie po taniości om 603 Turbo praktycznie kompletne za niecały tysiak ale to juz mniejsza z tym , i chciałbym poprosić was o pomoc mniej więcej wiem co trzeba zrobić ( skrzynia mosty itp. ) ale nurtuje mnie kilka tematów a mianowicie :
1. Gdzie mają być podłączone te 2 metalowe rureczki idące od obudowy filtra olejowego ?
Dołączona grafika

2. Jak zdjąć ( bez strat i uszkodzeń ) Sprzęgło hydrokinetyczne ?

3. Gdzie się mam wpiąć tym oto czujnikiem na uk. dolotowym ?
Dołączona grafika

4. Czy jeżeli ten silnik powiedzmy jest w dość dobrej kondycji to jestem w stanie ukręcić go ręcznie bez rozszczelnienia ? ( wtryski , świece ) bo próbowałem i jest moment ze jestem w stanie i poźniej juz prędej klucza urwe niz obróce ;D

5. Z pompy wspomagania wychodzi dodatkowy króciec i pytanie czy jak podłącze na 2 i zaślepię ten 3 przewód będzie wszystko okey ?

W sumie to narazie tyle , jeszcze może dzisiaj dodam jakieś zdjęcia z postępów prac ;)
Proszę o wyrozumiałość , jeżeli temat jest w złym dziale , lub jeżeli takie coś juz było , trudno niech moderator usuwa , Jeżeli nie to prosiłbym o dobre słowo i odpowiedzi na nurtujące mnie ów pytania ;)
Dziękuje i pozdrawiam Mercedesiewiczów !



#2 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2017 - 21:04

Wyświetl postUżytkownik RokeR dnia 30 stycznia 2017 - 18:13 napisał

Jak zdjąć ( bez strat i uszkodzeń ) Sprzęgło hydrokinetyczne ?
Próbowałeś odkręcić od koła zamachowego?

#3 Offline   RokeR


  • Postów: 11
  • Na forum od: 10 paź 2010
  • Drugi Mercedes:w124 2.0D 1985r

Napisano 30 stycznia 2017 - 23:12

Nie wiem czy dobrze się określiłem w moim poście wyżej, jeżeli nie to przepraszam ( moja nie wiedza )
Chodzi mi o ten baniaczek zaznaczony czerwonymi strzałkami jak to ustrojstwo zdjąć? Przez otwór do rozrusznika widziałem tam śrubkę na bodajże 13 kluczyk czy to może być to ? Wiadomo jest ich napewno więcej , prawdopodobnie
będę musiał odkręcić wtryskiwacze bo nie jestem w stanie ręcznie obrócić motorem wiadomo kompresja itp. spróbuję bez . A te rureczki zaznaczone niebieskimi strzałkami ? Gdzie to ma być wpięte ?
Dołączona grafika
Dziękuje za odpowiedź :)
pozdrawiam :)

Użytkownik Sawyer edytował ten post 31 stycznia 2017 - 08:39


#4 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 stycznia 2017 - 07:19

Rureczki idą do chłodnicy oleju.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#5 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 stycznia 2017 - 08:17

Wyświetl postUżytkownik RokeR dnia 30 stycznia 2017 - 23:12 napisał

przez otwór do rozrusznika widziałem tam śrubkę na bodajże 13 kluczyk czy to może być to ? wiadomo jest ich napewno więcej , prawdopodobnie
Dobrze by było, aby było ich tam więcej. Zawsze daje to lepsze mocowanie do koła zamachowego.

#6 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 stycznia 2017 - 09:14

Sprzęgło hydrokinetyczne chyba najłatwiej odkręcić przez okienko w misce olejowej, jest tam plastikowa zaślepka.

#7 Offline   RokeR


  • Postów: 11
  • Na forum od: 10 paź 2010
  • Drugi Mercedes:w124 2.0D 1985r

Napisano 31 stycznia 2017 - 23:47

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 31 stycznia 2017 - 07:19 napisał

Rureczki idą do chłodnicy oleju.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
mm a pytanie , czy mogę te rurki połączyć ze sobą i ominąć ta chłodniczkę ? czy bedzię to miało jakiś znaczący wpływ na silnik ?

#8 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 lutego 2017 - 10:42

Jak będziesz jeździł delikatnie to sobie złącz, ale jak będziesz deptal to że tak powiem zagotujesz olej. Nie dosłownie ale straci z parametrów.(Szkoda silnika).

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#9 Offline   RokeR


  • Postów: 11
  • Na forum od: 10 paź 2010
  • Drugi Mercedes:w124 2.0D 1985r

Napisano 01 lutego 2017 - 18:39

Panowie a odnośnie jeszcze zawieszenia co z drążkiem ? do zmiany ? czy upcha om 603 na tym od 601 ? go na starym bo miska jest jakoś tak wyprofilowana aczkolwiek wiadomo kto pyta nie błądzi ;D

a co za czujka ? i może któryś wie gdzie go wpiąć ? bo w om 601 nie ma takiego bajeru :D
Dołączona grafika
Dziękuje za odpowiedzi :) Pozdrawiam ;)

#10 Offline   RokeR


  • Postów: 11
  • Na forum od: 10 paź 2010
  • Drugi Mercedes:w124 2.0D 1985r

Napisano 04 lutego 2017 - 18:56

Panowie a jeszcze jedno mam Pytanie , moze głupie może nie nie wiem , mam ten silnik na wierzchu i kręcąc nim w strone wskazówek zegara mam jakiś ruch i w pewnym momencie przystawi i nie dam rady ;d czy coś jest nie tak ? czy po prostu siły nie mam ? :D pomoże ktoś ?








Podobne tematy Zwiń