Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[m104] 2.8E/3.2E uszczelka pokrywy zaworów



16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Bolo93


  • Postów: 46
  • Na forum od: 01 gru 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Bmw X3 2.0d

Napisano 31 styczeń 2017 - 16:56

Szukalem znalazlem temat w FAQ ale nie moge wejsc w temat lokalizacja wycieków m104 (brak uprawnien) wiec dlatego pytam Jaki jest numer uszczelki pokrywy zaworow do w124 E320
Mam problem z wyciekiem pod autem zostaje mala plama

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 01 luty 2017 - 10:23


#2 Offline   Wujek-Beton


  • Postów: 730
  • Na forum od: 11 sty 2011
  • Miejscowość: wieś na wsi
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Renault Laguna II

Napisano 01 luty 2017 - 06:56

Próbowałeś przez ten temat: http://mb201-124.eu/...atami-i-nr-aso/ ?

Ja wg tej wyszukiwarki znalazłem to: http://www.mbpartswo...trimLevel=20542 i tam wychodzi, że numer poszukiwanej części to 77 czyli numer samej uszczelki: 1040102130.

#3 Offline   Helios79


  • Postów: 29
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 luty 2017 - 09:20

Witam. Oprócz uszczelki której numer podał wujek-beton potrzebne sa jeszcze oringi ktore przychodzą wokół otworów świec i dwie zaślepki w kształcie półksiężyca. Ale cala ta operacja i tak mija się z celem bez wymiany podkładek o numerze 1040160364 pod śrubami mocującymi pokrywę. Numery wszystkich części sa w katalogu który podał poprzednik.

#4 Offline   Bolo93


  • Postów: 46
  • Na forum od: 01 gru 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Bmw X3 2.0d

Napisano 01 luty 2017 - 22:26

Czyli do dobrego uszczelnienia potrzebna uszczelka pokrywy, gumki swiec, dwie zaslepki polksiezyce oraz podkladki pod sruby mocujące to wszystko ?
Uszczelke pokrywy warto kupic na allegro za ok. 80zl czy lepiej dołoŻyć i kupic w aso

#5 Offline   Helios79


  • Postów: 29
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 luty 2017 - 06:23

Witam ponownie. Tak, do dobrego uszczelnienia pokrywy zaworowej wystarczą części które podałeś. Jeżeli chodzi o to co warto kupić to zależy od tego jakie ma się podejście do swojej gwiazdeczki:). Jak każdy zanim kupiłem części w zamiennikach orientowałem się w cenach w ASO, i tak uszczelka pokrywy kosztowała ok. 200PLN, te okrągłe uszczelki na otwory świec kosztowały ponad 100PLN za komplet, a podkładki pod śruby a właściwie pod specjalne tuleje kosztowały zależnie od serwisu 10-12PLN netto za sztukę(x12 szt). Podliczając w głowie wszystko o te nieszczęsne półksiężyce nawet nie pytałem:). Więc odstawiłem na bok sentymenty i kupiłem zestaw uszczelek pod pokrywę bodajże Elringa za 125zł(w normalnym sklepie, w zestawie jest uszczelka duża, te oringi i zaślepki wałków czyli półksiężycki), a podkładki kupiłem po 7PLN za sztukę z firmy Trucktec. Swoją drogą namiar na te podkładki znalazłem w jakimś temacie na tym forum, a kupiłem je w firmie Broler w Warszawie. Wystarczy zadzwonić, powiedzieć co się potrzebuje i do czego a nie będą nawet potrzebne numery ori części bo są tam osoby które wiedzą co jest co i sami znajdą. Po wymianie tych części pod pokrywą zaworowa jest sucho, czego nie mogę powiedzieć o uszczelnieniu między dolną i górną osłoną rozrządu bo też tam uszczelniałem. ale do dobrego uszczelnienia tego miejsca trzeba zwalić głowicę i wszystko jednocześnie złożyć a pewności i tak nie ma że będzie dobrze. Za ewentualną kryptoreklamę firmy której nazwę podałem z góry przepraszam.

#6 Offline   Wujek-Beton


  • Postów: 730
  • Na forum od: 11 sty 2011
  • Miejscowość: wieś na wsi
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Renault Laguna II

Napisano 02 luty 2017 - 06:33

A po co ASO? Nie marnuj pieniędzy na znaczki producenta tylko kup normalnie, oryginalne. Erling powinien się nadać.

#7 Offline   Helios79


  • Postów: 29
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 luty 2017 - 07:27

Święte słowa Wujek -Beton, nie warto przepłacać za coś co w zamienniku tak samo spełnia swoją funkcję i jakością nie ustępuje oryginałowi. Z resztą kiedyś do poprzedniego silnika kupiłem kalosz pod rozdzielacz oryginalny i w porównaniu do tego który był tam od nowości ten wyglądał jak tania podróbka z oznaczeniem MB, nawet gwiazdka nie była za wyraźna:).

#8 Offline   Bolo93


  • Postów: 46
  • Na forum od: 01 gru 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Bmw X3 2.0d

Napisano 02 luty 2017 - 17:20

Podajcie jakis sklep gdzie dostane te uszczelki + podkladki
Na allegro znalazlem cos takiego podkladek chyba tam brakuje probowalem sie dodzwonic ale juz nie odbierają jutro zadzwonie i sie dowiem czy posiadaja wszystkie czesci ciekawe czy cena z wszystkimi juz uszczelkami czy to tylko jedna duza
Jak dokladnie nazywają sie te podkladki zebym na jakies gląba nie wyszedl :) i ile ich jest dokladnie mi potrzebne ?
http://www.allegro.p...item=6006915830

Użytkownik Bolo93 edytował ten post 02 luty 2017 - 17:24


#9 Offline   Helios79


  • Postów: 29
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 luty 2017 - 19:57

Ten zestaw uszczelek wygląda na taki jak ja kupowałem, więc powinno być to co na rysunku czyli duża uszczelka, oringi i zaślepki wałków rozrządu. Na pewno nie będzie w zestawie tych podkładek pod śruby, elring miał je w ofercie ale nie są już dostępne. Wiem że na pewno są w ofercie firmy Trucktec bo takie kupiłem w serwisie w Warszawie a jest ich potrzebnych 12 sztuk. Dobrze dodatkowo sprawdzić czy nie ma wycieku między obudowami rozrządu, siedzi tam uszczelka w kształcie litery C, którą też kupowałem z elringa. Nie wiem czy dobrze dodałem zdjęcie ale jeśli się udało to tak wygląda zestaw który kupiłem do swojego silnika.
Dołączona grafika

#10 Offline   Wujek-Beton


  • Postów: 730
  • Na forum od: 11 sty 2011
  • Miejscowość: wieś na wsi
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Renault Laguna II

Napisano 03 luty 2017 - 05:49

Na iparts.pl zerknij, powinny być.

#11 Offline   banans


  • Postów: 3
  • Na forum od: 30 gru 2016
  • Miejscowość: Zielona Gora
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 czerwiec 2017 - 14:21

Witam,

Czy te wszystkie uszczelki (pokrywy zaworów, gumki świec, półksiężyce) montuje się "na sucho", czy powinno się dodatkowo używać jakiegoś środka smarno-uszczelniającego np. pasty Elring ?

#12 Offline   Helios79


  • Postów: 29
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 czerwiec 2017 - 15:41

Witam. Ja montowałem na sucho,wcześniej dobrze odtłuszczając powierzchnie. Jedynie na łączeniu półksiężyców i uszczelki głowicy dałem odrobinę pasty uszczelniajacej(ja akurat używam reinz'a ale elringa też jest ok. Oringi od świec też zakładałem na sucho.

#13 Offline   szatan21292


  • Postów: 182
  • Na forum od: 12 mar 2014
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maj 2018 - 21:04

Witam. Podłącze się pod temat, muszę wymienić tę uszczelkę bo świece pływają w oleju, ale mam kłopot ze zdjęciem rury dolotowej od filtra do kolektora dolotowego. Wie ktoś z was jak się do tego zabrać? Już łacznik gumowy łączący tę rurę z przepustnica zdarzylem urwać :(

#14 Offline   Helios79


  • Postów: 29
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 maj 2018 - 10:45

Witam kolegę szatan21292, ta rura jest przykręcona dwiema nakrętkami m6 do kapy zaworowej, od strony kolektora jest zaciśnięta opaską do odkręcenia której jest potrzebny długi krzyżak albo płaski wkładany pod kolektorem od przodu silnika. sama rura w pokrywę jest wciśnięta w takie gumowe tulejki służące do odpowietrzania silnika, i po odkręceniu nakrętek wyciągana w górę. Jak jest od strony przepływomierza nie piszę bo widzę że problem kolega rozwiązał uszkadzając ten gumowy łącznik :E

#15 Offline   szatan21292


  • Postów: 182
  • Na forum od: 12 mar 2014
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maj 2018 - 19:16

Dzięki wielkie za pomoc. Nowy łacznik założony :) ale silnik dalej przerywa. Szukam więc dalej:(

#16 Offline   Jajcarnia


  • Postów: 59
  • Na forum od: 26 paź 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W168
  • Inne auto:Honda CB500

Napisano 13 czerwiec 2018 - 12:33


Ostatnio zaczęły mi falować obroty na postoju.
Po przeglądzie wyszło, że świece są mokre w oleju, więc do wymiany uszczelka pod pokrywą zaworów i przy okazji świece oraz przewody wysokiego napięcia.
Ktoś robił taki komplet już ?
Zastanawiam ile to wszystko będzie kosztowało ;)
Umówiony jestem na przyszły tydzień do mechanika.

#17 Offline   Jajcarnia


  • Postów: 59
  • Na forum od: 26 paź 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W168
  • Inne auto:Honda CB500

Napisano 21 czerwiec 2018 - 10:44

Ok, serwis zdobiony.
Uszczelka pod deklem zaworów i świece wymienione.
Jest suchutko.
Dla potomnych - wyszło mnie to 250 PLN za wszystko.

Niestety, ale obroty dalej falują :(
Głównie po trasie, na rozgrzanym silniku, falują 500-1200 obrotów.
Muszę szukać dalej...