Skocz do zawartości




- - - - -

[m104] 2.8E/3.2E uszczelka pokrywy zaworów



17 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   banans


  • Postów: 4
  • Na forum od: 30 gru 2016
  • Miejscowość: Zielona Gora
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 czerwca 2017 - 14:21

Witam,

Czy te wszystkie uszczelki (pokrywy zaworów, gumki świec, półksiężyce) montuje się "na sucho", czy powinno się dodatkowo używać jakiegoś środka smarno-uszczelniającego np. pasty Elring ?



#12 Offline   Helios79


  • Postów: 29
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 czerwca 2017 - 15:41

Witam. Ja montowałem na sucho,wcześniej dobrze odtłuszczając powierzchnie. Jedynie na łączeniu półksiężyców i uszczelki głowicy dałem odrobinę pasty uszczelniajacej(ja akurat używam reinz'a ale elringa też jest ok. Oringi od świec też zakładałem na sucho.

#13 Offline   szatan21292


  • Postów: 183
  • Na forum od: 12 mar 2014
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2018 - 21:04

Witam. Podłącze się pod temat, muszę wymienić tę uszczelkę bo świece pływają w oleju, ale mam kłopot ze zdjęciem rury dolotowej od filtra do kolektora dolotowego. Wie ktoś z was jak się do tego zabrać? Już łacznik gumowy łączący tę rurę z przepustnica zdarzylem urwać :(

#14 Offline   Helios79


  • Postów: 29
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 maja 2018 - 10:45

Witam kolegę szatan21292, ta rura jest przykręcona dwiema nakrętkami m6 do kapy zaworowej, od strony kolektora jest zaciśnięta opaską do odkręcenia której jest potrzebny długi krzyżak albo płaski wkładany pod kolektorem od przodu silnika. sama rura w pokrywę jest wciśnięta w takie gumowe tulejki służące do odpowietrzania silnika, i po odkręceniu nakrętek wyciągana w górę. Jak jest od strony przepływomierza nie piszę bo widzę że problem kolega rozwiązał uszkadzając ten gumowy łącznik :E

#15 Offline   szatan21292


  • Postów: 183
  • Na forum od: 12 mar 2014
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maja 2018 - 19:16

Dzięki wielkie za pomoc. Nowy łacznik założony :) ale silnik dalej przerywa. Szukam więc dalej:(

#16 Offline   Jajcarnia


  • Postów: 59
  • Na forum od: 26 paź 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W168
  • Inne auto:Honda CB500

Napisano 13 czerwca 2018 - 12:33


Ostatnio zaczęły mi falować obroty na postoju.
Po przeglądzie wyszło, że świece są mokre w oleju, więc do wymiany uszczelka pod pokrywą zaworów i przy okazji świece oraz przewody wysokiego napięcia.
Ktoś robił taki komplet już ?
Zastanawiam ile to wszystko będzie kosztowało ;)
Umówiony jestem na przyszły tydzień do mechanika.

#17 Offline   Jajcarnia


  • Postów: 59
  • Na forum od: 26 paź 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W168
  • Inne auto:Honda CB500

Napisano 21 czerwca 2018 - 10:44

Ok, serwis zdobiony.
Uszczelka pod deklem zaworów i świece wymienione.
Jest suchutko.
Dla potomnych - wyszło mnie to 250 PLN za wszystko.

Niestety, ale obroty dalej falują :(
Głównie po trasie, na rozgrzanym silniku, falują 500-1200 obrotów.
Muszę szukać dalej...

#18 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 grudnia 2019 - 16:15

Wyświetl postUżytkownik Helios79 dnia 02 lutego 2017 - 06:23 napisał

... a podkładki kupiłem po 7PLN za sztukę z firmy Trucktec. Swoją drogą namiar na te podkładki znalazłem w jakimś temacie na tym forum, a kupiłem je w firmie Broler w Warszawie. Wystarczy zadzwonić, powiedzieć co się potrzebuje i do czego a nie będą nawet potrzebne numery ori części bo są tam osoby które wiedzą co jest co i sami znajdą.

Tak dokładnie, potrzeba zawsze zmieniać te gumowe uszczelki-podkładki- dystanse bo one twardnieją i dociąganie kończy się -jak u mnie - zerwaniem gwintów na szpilkach-śrubach pokrywy. A te gumki-podkładki ja do nich ściągnąłem z Tructek-a bo potrzebowałem już nie pamiętam, jakoś tak w 2017 chyba, a znalazłem wtedy tylko w Tructek Grmany i cała paka 100 sztuk, a mi potrzeba było 12 więc dogadałem się z Broler-em, że oni wezmą pakę a ja od nich to co potrzebuję a oni i tak resztę sobie rozprowadza, bo robią non stop. Więc tak to właśnie wygląda, a teraz widzę, że można niby znaleźć jakieś też inne te dystanse-gumki.








Podobne tematy Zwiń