Skocz do zawartości




- - - - -

[w140]Zawiecha przy 140km/h i 5k obrotów i max 4,5k obrotów na jałowym biegu


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MercPanda


  • Postów: 39
  • Na forum od: 15 kwi 2016
  • Miejscowość: Wilczyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 S500
  • Trzeci Mercedes:w202 C200 kompressor

Napisano 31 stycznia 2017 - 19:20

Witam,
czy tego typu objawy mogą świadczyć o jakimś trybie awaryjnym(limp mode czy jakoś tak)? Byłem na SD i był błąd sondy lambda- wymieniłem obie i jednorazowy błąd czujnika spalania stukowego, który po usunięciu nie wrócił. Po wymianie sond lambda nie usuwałem błędów i dlatego pomyślałem o trybie awaryjnym. Ps. Mam stały błąd ESP- nie działa pompa podciśnienia ESP.

Użytkownik MercPanda edytował ten post 31 stycznia 2017 - 19:21




#2 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 31 stycznia 2017 - 20:26

Jakieś informacje który rok auta ? Czy 1996 odnosi się do esy czy do c klasy ? Więcej info jest potrzebne na jakim biegu kiedy to się stało czy wcześniej tak było . Kiedyś słyszałem że na biegu jałowym max obroty to właśnie 4,5k ze względu na ochronę wału niewiem czy akurat w w140 też ma to zastosowanie. Bardziej zastanawia mnie te 140 i 5k obrotów czy np na 4 biegu nie ciągnie dalej ?

#3 Offline   MercPanda


  • Postów: 39
  • Na forum od: 15 kwi 2016
  • Miejscowość: Wilczyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 S500
  • Trzeci Mercedes:w202 C200 kompressor

Napisano 31 stycznia 2017 - 20:37

W140 s500 320 km 1996 rok. Problem wyglada następująco -na lpg i benie tak samo- kickdown - na 1 biegu do 6k i redukcja , na 2 już nie zawsze- i np ciągnie na tych 4-5k stojąc w miejscu z obrotami- predkość mnw 90km /h, na 3 biegu 4-5k i 140km /h, pare razy jak trzymałem tak 10-20 sek na tych obrotach z gazem do dechy to coś jakby puszczało - dochodzil do 6k i potem już szedl z mocą do 180- dalej nie sprawdzalem. Latrem w ciepłe dni problemu nie ma w ogóle. Koleś od diagnostyki SD mówił , żebym zrobił porządek z pedałęm gazu bo niby potencjometr wariuje.

Użytkownik MercPanda edytował ten post 31 stycznia 2017 - 20:45


#4 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 01 lutego 2017 - 09:11

Przepraszam ale jak możesz na 1 biegu pociągnąć do 6 tys i jeszcze zredukować ?? Spróbuj najpierw łagodnie przyspieszać do prędkości większej niż 140 ale łagodnie na 4 bądź 5 biegu (zależnie od skrzyni) byłeś pod SD jakie błędy ?

#5 Offline   MercPanda


  • Postów: 39
  • Na forum od: 15 kwi 2016
  • Miejscowość: Wilczyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 S500
  • Trzeci Mercedes:w202 C200 kompressor

Napisano 01 lutego 2017 - 22:16

Wyświetl postUżytkownik bujemuje dnia 01 lutego 2017 - 09:11 napisał

Przepraszam ale jak możesz na 1 biegu pociągnąć do 6 tys i jeszcze zredukować ?? Spróbuj najpierw łagodnie przyspieszać do prędkości większej niż 140 ale łagodnie na 4 bądź 5 biegu (zależnie od skrzyni) byłeś pod SD jakie błędy ?
Wyraziłem się źle- na 1 dochodzi do 6 tysiecy i tak jak powinno- dopiero wtedy zmienia bieg. Na kolejnych biegach już zawiesza się na 4-5k i przez krótszy- dłuzszy czas mimo gazu do dechy nie dzieje się nic, po czym nagle saomchód odżywa i odzyskuje moc. Gdy przyspieszam łagodnie to samochód stopniowo się rozpędza powyżej 140 km/h. Na SD błąd sondy i czujnika spalania stukowego. Przy czym jak już pisałem- po wykasowaniu błąd cz.spalania krokowego nie powrócił.
Żeby było jeszcze zabawniej czasami-samochód chodzi idealnie. Latem, w ciepłe dni pracował prawidłowo - wchodził na obroty, zimą problem się potęguje.

Użytkownik MercPanda edytował ten post 01 lutego 2017 - 22:23


#6 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 01 lutego 2017 - 23:57

Niewiem czy w 1996 był jeszcze ten problem ale jak Twoja Wiazka silnika?

#7 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 02 lutego 2017 - 00:41

Stawiał bym również na sprawdzenie cewek zapłonowych i czujnika obrotu wałów wątpię żeby to był potencjometr gazu a może chociaż linki ale też mi za bardzo nie pasuje.

#8 Offline   MercPanda


  • Postów: 39
  • Na forum od: 15 kwi 2016
  • Miejscowość: Wilczyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 S500
  • Trzeci Mercedes:w202 C200 kompressor

Napisano 02 lutego 2017 - 19:44

Cewki już ogarnąłem- 2 były uszkodzone. Niby wersja poliftowa już ma dobrą wiązkę.

#9 Offline   MercPanda


  • Postów: 39
  • Na forum od: 15 kwi 2016
  • Miejscowość: Wilczyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 S500
  • Trzeci Mercedes:w202 C200 kompressor

Napisano 03 lutego 2017 - 12:34

Co do czujnika wałka rozrządu jest prawidłowy- podmieniłem inny nowy i było to samo. Pozostaje jedynie czujnik położenia wału korbowego. Nie myślałem o nim bo nie mam najmniejszych problemów z odpaleniem samochodu. Pytanie co, gdy uszkodzenie jest dyskretne? SD błędów tego czujnika też nie wykazało.

Użytkownik MercPanda edytował ten post 03 lutego 2017 - 12:34


#10 Offline   MercPanda


  • Postów: 39
  • Na forum od: 15 kwi 2016
  • Miejscowość: Wilczyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 S500
  • Trzeci Mercedes:w202 C200 kompressor

Napisano 09 lutego 2017 - 10:50

Pytanie: Czy w wersji poliftowej(lepsza wiązka) warto wymieniać wiązkę silnika?

Użytkownik MercPanda edytował ten post 09 lutego 2017 - 10:51









Podobne tematy Zwiń