Skocz do zawartości




- - - - -

[w124 2.0 D] Imobilizer, jak się pozbyć?


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dobrzewiesz


  • Postów: 3
  • Na forum od: 04 lut 2017
  • Miejscowość: kraków
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:kajmak11@gmail.com
  • Trzeci Mercedes:kajmak11@gmail.com

Napisano 04 lutego 2017 - 20:43

Witam wszystkich forumowiczów! Jest to mój pierwszy post na forum, proszę o wyrozumiałość :)
Jestem szczęśliwym posiadaczem Mercedesa w124 2.0d. Studiuję w Krakowie, auto często stoi po 2 tygodnie pod blokiem i czeka aby szczęśliwie zabrać mnie w okolice Bielska na weekend. Gdy go kupiłem był już w nim zamontowany jakiś rodzaj autoalarmu/imobilizer. Gdy odepnie i podepnie się akumulator(lub się rozładuje) auto zaczyna wyć i należy przeciągnąć kartą(magnetyczną?) przez czytnik który jest obok siedzenia pasażera z przodu, potem można już odpalać. Niestety nie mogę nic więcej powiedzieć na temat tego zabezpieczenia, średnio się na tym znam. Karta ma logo mercedesa więc przypuszczam, że jest to jakieś fabryczne zabezpieczenie. Akumulator który mam nie jest już pierwszej świeżości i w trakcie większych mrozów lubił się rozładować. Mam tylko jedną kartę i niestety musiała się wytrzeć/uszkodzić lub jest gdzieś jakieś przepięcie. Zwracam się do Was o radę czy jestem w stanie przy minimalnym dostępie do narzędzi sam sobie z tym poradzić, może np. wystarczy odciąć zasilanie od tego alarmu czy należy zwrócić się do fachowca który to załatwi, może znacie kogoś w Krakowie?
pozdrawiam Piotrek! :)

Użytkownik dobrzewiesz edytował ten post 04 lutego 2017 - 20:45




#2 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 05 lutego 2017 - 07:13

Wg mnie sam sobie nie poradzisz. Potrzebujesz fachowca i to takiego z głową.

#3 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 lutego 2017 - 09:28

To jest sławny "alarm Zasady" na kartę magnetyczną. Nie jest to montaż fabryczny, wynalazek jest polski i był montowany w polskich salonach i montowniach jako tzw. "montaż przedsprzedażny".
Alarm uzyskał homologację Mercedesa i w związku z tym mógł być montowany w pojazdach objętych gwarancją. Trzeba jednak przyznać, że od początku nie miał dobrej opinii - głównie właśnie z powodu "zawieszania się" centralki w przypadku spadku napięcia w instalacji. A o to nie było trudno, bo alarm pożerał kolosalny prąd (ok. 200 mA) i prowadziło to do szybkiego rozładowania akumulatora w aucie. Później alarm przekonstruowano i pobór prądu znacznie spadł, ale dobrych notowań użytkowników to raczej nigdy nie miał. Producentem tego ustrojstwa była firma HSK Data z Krakowa i tam można było zamówić zapasową kartę magnetyczną (lub przez dealera ASO Mercedes).
Początkowe założenia konstrukcyjne były bardzo dobre: kilka tzw. "odcięć" (zawór na przewodzie paliwowym, unieruchomienie rozrusznika i odcięcie sterowania pompy wtryskowej) instalacja zrobiona kabelkami w jednolitym kolorze (zresztą dosyć solidna). Był również projekt montowania urządzenia w różnych miejscach auta w celu utrudnienia działania złodziejom, ale z uwagi na rozmiar centralki (taka dość gruba książka) z tego co wiem ten pomysł porzucono.
Wyjścia masz takie: karty już raczej nie kupisz, a urządzenie będzie raczej robić więcej kłopotów tobie niż złodziejom. Odcięcie zasilania nic nie da, bo wewnątrz alarmu są przekaźniki które muszą dostać prąd, żeby umożliwić uruchomienie silnika. Tak więc likwidacja. Tu mamy też kilka dróg:
- demontaż centralki i zrobienie odpowiednich "zworek" na wtyczce. Sposób najprostszy, ale trzeba mieć schemat i wiedzieć co zewrzeć
- demontaż centralki i wykorzystanie instalacji do montażu innego alarmu. Dowolnego, z pilotem kupionego np. na Allegro. To żadne pieniądze. Sposób można polecić, bo instalacja alarmu jest naprawdę solidna - pozostaje tylko podłączenie centralki nowego alarmu. Jednak tu również potrzebny jest schemat lub prawidłowe rozpoznanie przewodów.
- demontaż całości. To rozwiązanie polecam osobom, które mniej znają się na elektryce. Po prostu likwidujemy urządzenia które odcinają silnik. Czyli zawór paliwowy na pompie wtryskowej, zaworek podciśnienia sterującego załączaniem pompy wtryskowej i elektryczne odcięcie rozrusznika. Mówiąc krótko wracamy do instalacji fabrycznej. Instalacja elektryczna może sobie zostać w aucie w tym przypadku.
Tak to w skrócie wygląda.

Użytkownik Gerri edytował ten post 05 lutego 2017 - 09:32


#4 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 05 lutego 2017 - 09:41

Dobrze przedmówca pisze po kablach dojdziesz gdzie została ori wiazka przecieta i wystarczy złaczyc. Elektro zawór przy pompie usunac lub plus podac po zapłonie.

#5 Offline   dobrzewiesz


  • Postów: 3
  • Na forum od: 04 lut 2017
  • Miejscowość: kraków
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:kajmak11@gmail.com
  • Trzeci Mercedes:kajmak11@gmail.com

Napisano 06 lutego 2017 - 15:30

Dziękuje za wyczerpującą odpowiedz, prawdopodobnie znalazłem już łebskiego elektronika samochodowego który bazując na Waszych wskazówkach coś wymyśli :)
pozdrawiam!!

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 10 marca 2017 - 00:22

I co? Dałeś radę? Bo swoją wysłałem ci na priv.