Skocz do zawartości




- - - - -

Sztywne przewody hamulcowe - miedziane vs. stalowe


44 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 05 lutego 2017 - 14:23

Nie widzę żadnych minusów w stosowaniu przewodów miedzianych.....dobry i wdzięczny zamiennik...



#22 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 05 lutego 2017 - 15:18

Sorry że post pod postem ale nie mam już możliwości edytowania....
Wydaje mi się, że w naszych 20-30letnich pojazdach lepsza jest miedź niż skorodowane stalowe przewody np. na tylnym układzie hamulcowym....
Wymieniałem lata temu i do dziś bezproblemowo...

#23 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 05 lutego 2017 - 20:18

Osobiście popieram zakładanie stalowych przewodów (są robione w osłonie PVF, koloru ciemnozielonego - wyglądają jak oryginalne).
Jednakże jest z nimi kilka "ale":
- do zarabiania ich końcówek jest potrzebna specjalna praska - ja takową kupiłem za 750zł,
- pomimo że miałem rozebrane auto, bez zawiechy wydechów itd, sama wymiana zajęła 4 dni - wszystkie przewody plus dodatkowo przewody od nivo.
Przyznam że pomimo że posiadałem giętarkę to ich formowanie to jakiś koszmar.
Wszystkie przewody było oczywiście tak wyginane aby je założyć tak jak oryginał.

#24 Offline   vader


  • Postów: 32
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 lutego 2017 - 21:19

Do nivo też są stalowe, ale ja mam zamiar zmienić na miedź, za stalowe cena dla mnie do przełknięcia,
czytałem że nie ma problemu na miedzianych zasilających regulator wzniosu.

#25 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 lutego 2017 - 21:28

Ja mam miedź w calym nivomacie kombi , nic się nie dzieje już 3 lata. Jeden stalowy mi pękł to wymieniłem całość na miedź.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#26 Offline   k4mi3n


  • Postów: 49
  • Na forum od: 26 lis 2017
  • Miejscowość: BE
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maja 2019 - 11:51

Siema, widze ze w tym watku pare osob ma doswiadczenie ze sztywnymi przewodami.

Ja zamierzam kupic miedziowo-niklowe i zalowyc je sam, nie mam jednak doswiadczenia.

Jak myslicie, ile czasu mi to zajmie? Wyrobie sie w jeden dzien?

Czy tylne przewody ida pod wozkiem, trzeba go zrzucac? Na co uwazac?

Na necie malo jest dostepnych informacji..

#27 Offline   andrzejrz


  • Postów: 524
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 09 maja 2019 - 12:31

Wózka nie trzeba ściągać.Uważać trzeba na ręce,żeby nie poobcochywać.

#28 Offline   k4mi3n


  • Postów: 49
  • Na forum od: 26 lis 2017
  • Miejscowość: BE
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 maja 2019 - 11:58

Zeby co Andrzeju?? :)

A jak to najlepeij zrobic: Dogiac wszystko na wzor zdjetych przewodow czy doginac 'po drodze' zeby latwiej wsadzic?

Ile zajmie operacja wymiany wszystkich przewodow kompletnemu laikowi? Gumowe to wiadomo, z godzinka max.

#29 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 10 maja 2019 - 20:59

Jak zaczniesz rano to może do wieczora się wyrobisz,a po co wymieniasz wszystkie?

Użytkownik melfio1 edytował ten post 10 maja 2019 - 21:00


#30 Offline   andrzejrz


  • Postów: 524
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 10 maja 2019 - 21:11

Przewody doginaj przy wsadzaniu,będzie łatwiej wsadzić.W godzinkę spokojnie się wyrobisz,ale jest jedno ale..Przy wózku jest trójnik i tam jest wpięty przewód,który idzie do pompy hamulcowej.Jak on przy odkręcaniu ze starości pęknie to już czas się wydłuża.Ma on złączkę z przodu,znajdziesz bez problemu.Musisz uważać,żeby płyn nie zleciał w całości,bo wtedy lubi pompa hamulcowa siąść.Najlepiej dmuchać na zimne i najpierw wciśnij pedał hamulca i go zabezpiecz,żeby tak został,np.kawałkiem deski.Wtedy płynu trochę zleci,jak odkręcisz przewody i na tym koniec.Na bank pompa nie siądzie.








Podobne tematy Zwiń