Skocz do zawartości




- - - - -

Sztywne przewody hamulcowe - miedziane vs. stalowe


44 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 31 stycznia 2017 - 19:49

Wyświetl postUżytkownik wicherWpolu dnia 30 stycznia 2017 - 21:06 napisał

Miedziane nie nadają się z wielu względów. Generalnie na każdym szkoleniu z procesów technologicznych ukł. hamulcowych Producenci tacy jak ATE piszczą zawsze o dwie rzeczy:
- nie wkladac nieoryginalnych przewodow
- nie odpowietrzac/wymieniac plynu hamulcowego za pomocą pompowania pedalem.
Miedziane przewody nie wytrzymują ciśnienia, zwłaszcza w nowoczesnych układach, odkształcają się na łączeniach, są za miękkie, reagują z substancjami obecnymi pod podwoziem.
Z prawnego pkt widzenia to ingerencja w układ hamulcowy, więc jak kogos przejedziecie, to prokurator może wyciągnąć konsekwencje wobec was i diagnosty. Po zmianach na skp poza tym juz miedz nie przejdzie. Jesli juz musicie, to CuNiFe, czyli miedz z niklem i zelazem ale w pl jest niedostepny.
Odpowiadajac na kolejne pytanie: są to przewody Ate, czyli samego producenta. Dostepne w sieci Profiauto, sprawdzcie kto jest hurtownikiem w waszym miescie.
Są TANSZE!!! niz miedz. Dopoki cisnienie nie uksztaltuje rurek - sa miekkie i latwe do wyginania. Zakrety robię dwiema wyginarkami o roznej srednicy (oczko na rączce) za kilka zl sztuka (Yato). Polecam Wam serdecznie! NIe dajcie sie nabic w miedzianą butelkę, bo wszyscy tak robią...
Myślę, że naaczytałeś się ciut za dużo broszurek Ate, lub za dużo przebywałeś w obecności naganiacza z Ate.....
Snujesz opowieści dziwnej treści....miedź należy do metali szlachetnych więc jak ma reagować z podwoziem (substancjami :D) ?? :D BZDURA TOTALNA :D
Ciśnienie....a może napiszesz ile masz barów w układzie (z przodu :D ), a ile taka miedź MPa wytrzymuje na rozrywanie?? Sądzę, że nie masz o tym zielonego pojęcia :D
Ale kazanie prawisz :D :D

Miedziane wytrzymają więcej niżeli stalowe, które przerdzewieją :D
Rozumiem, w sporcie ekstremalnym to miedź, może nie być dopuszczona, ale proszę Cię, nie pisz mi tutaj o mercedesie który ma 97kW i standardowy układ hamulcowy...bo parskam śmiechem :D
Nic idę po wodę z lidla, do auta, może mi przejdzie :D

W sumie to można by rurki z nierdzewki wykonać :D Co Ty na to??? :D

Producenci forda zalecają kupowanie akumulatorów Forda, a Ci z mercedesa ztylko logiem mercedesa :D
A na "no name" auta też jadą :D :D

Użytkownik majsterus edytował ten post 31 stycznia 2017 - 19:51




#2 Offline   Aero


  • Postów: 367
  • Na forum od: 04 lis 2011
  • Miejscowość: Beskidy
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300 TE 89'

Napisano 01 lutego 2017 - 08:11

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 31 stycznia 2017 - 19:49 napisał

ale proszę Cię, nie pisz mi tutaj

No właśnie kolega może tutaj pisać sobie co chce, bo to jego temat, a Tobie jak się nie podoba, to nie zaglądaj i nie czytaj. Tyle.
Naprawdę męczy to Twoje czepianie się w każdym wątku, szczególnie gdzie ktoś robi coś fajnego.

#3 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 01 lutego 2017 - 08:31

No bo wypisuje bzdury :D

#4 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 01 lutego 2017 - 09:32

majsterus, ma racje ,każdy wymienia na miedziane bo jest łatwiej powyginać itd.,no chyba że jak kolega rozebrał całe auto to se ori strzelił ,i ok,ale polak to już tak ma że to co moje to najlepsze..

#5 Offline   wicherWpolu


  • Postów: 55
  • Na forum od: 19 wrz 2014
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:125p '70

Napisano 01 lutego 2017 - 11:15

Dla dyskutantów:
- oczywiście każdy może jezdzić sobie na miedzi i wierzyć, ze spełnia wymogi, jest dobra, tania i legalna.
- oczywiście, marketing producentów pierze nam mózgi, abyśmy kupowali kilka metrów stalowych przewodów za kilka zł/metr, bo to dla nich kokosy
- oczywiście żaden producent układow hamulcowych nie wpadł na to, by tak dobroczynną miedz stosować
- oczywiście przewodów stalowych nie wygina się tak samo miękko, jak miedzi. oczywiscie wszyscy krzyczący próbowali.
Kończąc offtop w moim temacie galerii - miedziano-stalowe pozdrowienia ;D

#6 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 01 lutego 2017 - 19:05

Nie stosuje miedzi...bo jest za droga. To tak samo jak układu wydechowego nie produkuje się seryjnie z nierdzewnej stali.

#7 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 lutego 2017 - 21:22

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 31 stycznia 2017 - 19:49 napisał

miedź należy do metali szlachetnych więc jak ma reagować z podwoziem (substancjami )

Miedź jest metalem półszlachetnym. Obniżenie tej "szlachetności" spowodowane jest reaktywnością miedzi większą niż innych metali z jej grupy - np. srebra.
Idź bądź głupi gdzieś indziej.

#8 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2017 - 08:03

Zaorane.

#9 Offline   GregJozefow


  • Postów: 67
  • Na forum od: 19 sie 2015
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Corsiarka

Napisano 02 lutego 2017 - 15:21

Wyświetl postUżytkownik wicherWpolu dnia 01 lutego 2017 - 11:15 napisał

Dla dyskutantów:
- oczywiście każdy może jezdzić sobie na miedzi i wierzyć, ze spełnia wymogi, jest dobra, tania i legalna.
- oczywiście, marketing producentów pierze nam mózgi, abyśmy kupowali kilka metrów stalowych przewodów za kilka zł/metr, bo to dla nich kokosy
- oczywiście żaden producent układow hamulcowych nie wpadł na to, by tak dobroczynną miedz stosować
- oczywiście przewodów stalowych nie wygina się tak samo miękko, jak miedzi. oczywiscie wszyscy krzyczący próbowali.
Kończąc offtop w moim temacie galerii - miedziano-stalowe pozdrowienia ;D

Witam wszystkich,
wcisnę swoje 3 grosze w dyskusję,
jeśli chodzi o przewody miedziane , miedziano-niklowe i stalowe powlekane np. produkowane przez http://www.wotkta.pw...o&#38;amp;f=rwz i dystrybuowane przez największe hurtownie motoryzacyjne w naszym kraju posiadają certyfikat bezpieczeństwa i mogą być bezpiecznie montowane w pojazdach !!!
Nie mam zamiaru nikogo reklamować tylko napisać parę słów wyjaśnienia pochodzącego z mojego doświadczenia.
Sam prowadzę serwis samochodów od wielu lat i wiedzę posiadam z własnej praktyki, studiów oraz szkoleń którą weryfikuje w trakcie codziennej pracy.
1. Jeśli przewody miedziane byłyby tak dobre to producenci montowaliby je na pierwszym montażu a tak nie jest.
2. Producenci montują przewody stalowe powlekane ale są one montowane w trakcie produkcji na etapie gdy nie ma jeszcze zamontowanego zawieszenia !!!
Jeśli chodzi o przewody miedziane to są dopuszczone do montażu i fakt zaletą ich jest łatwość uformowania ale mają też wady którymi są utlenianie powierzchni co objawia się zielonkawym nalotem - patyną oraz powstanie ogniwa elektrochemicznego przy połączeniu stali z miedzią ... W związku z tymi wadami i czasem dokręceniem z za dużą siłą jest problem z ponownym ich demontażem.
Pewnym rozwiązanie są przewody miedziano-niklowe w których dwa opisane powyżej zjawiska są ograniczone do minimum, natomiast jeśli chodzi o kształtowanie to są podobnie sztywne jak stalowe.
U siebie jak tylko mam możliwość staram się montować przewody stalowe, natomiast czasem zdarza mi się montować przewody miedziane z racji ewentualnych kosztów dla klientów mogących wystąpić w trakcie naprawy, np. problemy z demontażem zawieszenia, zbiornika paliwa, układu wydechowego itp. elementów.
Dostępność wszystkich jest bezproblemowa natomiast zgodzę się autorem tematu stalowe są najtańsze ... i zgodne tym co zamontował producent.
W swoim C124 z tyłu wszystkie założyłem stalowe natomiast z ułożeniem na samochodzie z założonym zawieszeniem miałem trochę gimnastyki.

Użytkownik GregJozefow edytował ten post 02 lutego 2017 - 15:28


#10 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 02 lutego 2017 - 15:59

I co "chłopcy" na w/w post??








Podobne tematy Zwiń