Skocz do zawartości




- - - - -

Sztywne przewody hamulcowe - miedziane vs. stalowe


44 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2017 - 19:34

Prawdę napisał.
A co Ty na w/w post?



#12 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 02 lutego 2017 - 21:42

Trzymam się swojego, miedź jest za droga, w produkcji taśmowej "wychodzi" zbyt drogo w każdym elemencie zastosowanym w pojeździe.
Dlatego stosuje się stal i jej stopy.
A w częściach części zamiennych stosuje się się takie elementy, ponieważ potencjalny użytkownik nie odczuje różnicy czy zapłaci 10zł czy 20zł za metr przewodu hamulcowego, a kupi i tak ten droższy, czyli miedziany ze względu na łatwość obróbki.
Jednakże, w przypadku producenta, koszty wzrastają diametralnie.
Wyjaśniłem?
Kiedyś się produkowało listy ze stali i pokrywało się chromem, dziś są plasitkowe i pokryte chromem.
No prościej już nie potrafię.

#13 Offline   wicherWpolu


  • Postów: 55
  • Na forum od: 19 wrz 2014
  • Miejscowość: dolnośląskie
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:125p '70

Napisano 04 lutego 2017 - 20:59

Miałem nie dyskutować i w sumie przyjmijmy, że tego nie czynię. Odezwę się jedynie dla tych, którzy będą czytać ten wątek i może jednak zdecydują się sami zbadać kilka aspektów:
- zbadajcie zatem, iż miedź silnie reaguje choćby z paliwem, które jest pod podwoziem, reaguje nawet z płynem hamulcowym, odsyłam do ekspertów, badań, instytutów... dobitnie komuś zasugerował nieszlachetność carl00s, ale co by tam tego.... pewnie!
- zbadajcie iż NIE, nikt nigdy nie dopuścił miedzianych przewodów do montażu w samochodzie. To, że producent takich przewodzikow tak uwaza, ze zrobil sobie jakiś certyfikat, wprowadził do obiegu w hurtowni - to nie jest argument! pokażcie mi podstawę prawną takiego dopuszczenia. ja zaś mam podstawę prawną i rozporządzenia, ktore mówią, ze zamontowanie miedzi jest ingerencją w układ i nie może być przepuszczane przez diagnostów w czasie badania. Ciekawe jak, nie życzę nikomu, będzie się to miało do prokuratora czy biegłych sądowych... myślicie ze nie ma takich przypadkow? to jesteście w błedzie...
- miedz jest krucha, pęka i łamie się, sczegolnie przy spęczeniach. Myślicie, że nie ma takich przypadków? jesteście w błędzie. używanie argumentu: wolno chodzić po linie bez zabezpieczenia - ja chodziłem, nie spadłem, wolno! jest infantylne, sorry. To, że wsadziliście sobie miedz i jeszcze się wam nic nie stało, nie pękła lub jej reakcja nie zjadła - to zupełnie nie jest rzeczowy argument.
- czy naprawde, do cholery, chodzi o to, zeby cos zrobic piec minut krocej albo zeby te przewody wytrzymaly dluzej? NIe...
ktos wspomnial o pomalowaniu stalowych przewodow zeby wytrzymaly...NIe! jest na to paragraf, nie wolno ich malowac, pod farbą nie będzie widać korozji!!! chocby przez sol na srogach koroduja nie tylko przewody, ale i podwozie, zawieszenie, Caaaly samochod koroduje, sorry. Argument: wsadzmy miedz, wytrzyma 40% dluzej - jest jak slyszany od troglodyty.

życzę wszystkim używania tego, czego chcą. tylko, jeśli im już żyłka lub przewód pęknie na drodze - niech w przypływie empatii po prostu wjadą w drzewo a nie w samochód, w którym moglbym jechać ja lub ktoś z moich bliskich. skoro tak im się nie chciało jednej śruby odkręcic więcej, zeby ten tanszy stalowy przewód wcisnąć w podwozie...

wszystkim innym życzę szerokiej i bezpiecznej drogi :)
kto chce dalej infantylnie dyskutować - niech poprosi admina o wydzielenie dyskusji do innego wątki, nie spamować ;P

Użytkownik wicherWpolu edytował ten post 04 lutego 2017 - 21:09


#14 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 04 lutego 2017 - 21:31

Troszkę się zagalopowales bo wyczyszczenie i ponowne pomalowanie nie jest ingerencja w przewody , a jedynie zapopiegniecie ich dalszemu niszczeniu

Na resztę można na napisać - na tym forum ledy są w światłach promowane, a Ty PAnie czepiasz się przewodów



#15 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 lutego 2017 - 22:11

Rozmowa o timi tumie..

#16 Offline   Krystek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 10 kwi 2016
  • Miejscowość: Jedlińsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 lutego 2017 - 22:49

A wódka to ile ma procent?

#17 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 05 lutego 2017 - 11:13

Wg polskiej normy 40% :D
A powiedz mi dlaczego oryginalne przewody są malowane?
Z tą miedzią popłynąłeś......jak surówka w tylgu :D

#18 Offline   Kamylek


  • Postów: 326
  • Na forum od: 05 gru 2010
  • Miejscowość: Wyszków-Wólka
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E500 93'
  • Trzeci Mercedes:W124 500E 91'

Napisano 05 lutego 2017 - 11:19

Witam

Ja również u siebie w warsztacie stosuję przewody stalowe od jakiegoś już czasu.
Nie będę się wypowiadał bo koledzy wcześniej wyczerpali temat.
Dorzucę jeszcze filmik. I tak wiem takie ciśnienia nie występują w codziennym użytkowaniu ale daje to jakiś obraz zachowania się przewodu.
https://www.youtube....h?v=xAGm3LhSaZQ

#19 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 05 lutego 2017 - 11:45

Miedziane wytrzymują o wiele więcej niż powinny ,co tu dyskutować ,można by powiedzieć kup sobie auto z poduszkami kurtynami itd,bo tym starym gratem to się zabijesz..jak dojdzie do wypadku.

#20 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 05 lutego 2017 - 12:44

Po prostu, twórca źle rozpoczął temat, od stwierdzenia, że miedziane rurki są beee :D








Podobne tematy Zwiń