Skocz do zawartości




- - - - -

[S124] Wzmacniacz 5/4/3-kanałowy? Becker czy inne radio?


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 06 lutego 2017 - 00:20

Witam,

Chociaż obiecywałem sobie, że nie będę kombinował - postanowiłem rozbudować trochę audio w swoim S124.
Moje auto jest wyposażone w standardowe głośniki w desce rozdzielczej - 12cm oraz głośniki 10cm w podłokietnikach tylnych boczków (to opcja?).

To od czego zacząłem kompletować układankę:
http://www.ebay.de/i...5-/151337202997

Jest to odesparowany zestaw Axtona i chcę go wrzucić oczywiście na przód. Wiem, że 165mm w drzwiach zagrałoby lepiej, ale chcę zachować oryginalny charakter wnętrza i wolę wszystko w miarę możliwości poukrywać.
Powyższe Axtony mają 13cm i głębokość montażową 46mm - powinny bez większych problemów zmieścić się w desce. Jeśli się uda, postawam sie stworzyć dla nich jakieś prowizoryczne komory. Tweetery pójdą albo pod szybę, albo jakoś estetycznie wkomponuję je w trójkąty przy lusterkach na drzwiach.

Radio jakie posiadam to Becker BE 1350:
http://thumbs.piccli...nschluss-_1.jpg

Do bagażnika chciałbym założyć nie za duży subwoofer w skrzyni BR.

Teraz moje wątpliwości:

1. Grać ma tylko zestaw z przodu, czy wymieniać i podłączać też głośniki w tylnych drzwiach? I od razu - dlaczego?

2. Czy do tego Beckera BE 1350 uda mi się podłączyć wzmacniacz poprzez takie złącze: http://allegro.pl/mi...ars_rule_id=201 ?

3. Czy ogólnie dobrym pomysłem jest zostawianie tego Beckera, czy lepiej wymienić go na coś nowocześniejszego?

4. Ilo kanałowy wzmacniacz zalecacie i dlaczego? Fajnie by było napędzić całość z jednego wzmacniacza.

Pozdrawiam i liczę na ciekawą dyskusję :)



#2 Offline   bokser99


  • Postów: 48
  • Na forum od: 20 lut 2013
  • Miejscowość: NOS
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lutego 2017 - 17:35

Też jestem ciekaw czy jest sens żeby beckera podłączać do jakiegoś lepszego audio, chociaż w w140 były a tam to już fajnie seryjny zestaw gra.

#3 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 07 lutego 2017 - 18:39

Szkoda, że nikt z odpowiednią wiedzą nie chce się wypowiedzieć :s

Na daną chwilę jestem zdecydowany na:
-radio: zostawiam Beckera i postaram się podłączyć do niego wzmacniacz
-przód: odseparowany zestaw Axton AXC25S
-tył: dwudrożne głośniki 10cm - najpewniej jakieś Hertze
-wzmacniacz: 5 kanałów
-subwoofer - nie za wielka skrzynka bass reflex w bagażniku, głośnik 20-25cm, ok. 100W RMS mi wystarczy

Mam tylko jeszcze jedno pytanie co do tego złącza z Allegro: http://allegro.pl/mi...ars_rule_id=201
Rozumiem, że 4 wyjścia są na 4 głośniki. Dlaczego na subwoofer zostaje tylko jedno, jak to podłączyć?

#4 Offline   bokser99


  • Postów: 48
  • Na forum od: 20 lut 2013
  • Miejscowość: NOS
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lutego 2017 - 21:29

Ja się kiepsko znam może na jakimś audio forum zobacz co i jak, i jak ogarniesz pochwal się jak to chodzi na beckerze ;)

#5 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lutego 2017 - 22:07

Radio będzie najsłabszym ogniwem tego systemu.
Chyba ze Traffic Pro.

Nie ogarniam tych kostek mini ISO bo nigdy się tym nie bawiłem. Ale pewnie wyjście na subwoofer jest mono, czyli podłączasz pod (przeważnie) lewy kanał we wzmacniaczu. Plus odpowiednie ustawienia we wzmacniaczu (zależnie od wzmacniacza).

#6 Offline   Bolo93


  • Postów: 46
  • Na forum od: 01 gru 2016
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Bmw X3 2.0d

Napisano 10 lutego 2017 - 15:43

Tez myslalem o takim podlaczeniu skrzynia basowa + glosniki + ori becker (zalezy mi aby zmieniarka nadal dzialala) chcialem to podłączyć poprzez ten konwerter
http://www.allegro.p...item=6701089392
Tylko jestem ciekaw czy nie straci to za dużo na jakości w porównaniu z jakimś nowoczesnym radiem

#7 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 18 lutego 2017 - 23:10

Witam ponownie

Zabieram się za montaż tego audio. Doszły do mnie klucze do radia Becker oraz konwerter mini-iso na RCA. Oczywiście dopiero teraz mogłem wyciągnąć radio i zauważyłem, że po pierwsze - mój model to BE1650, a po drugie - do niego wchodzą kostki ISO a nie mini-iso...
Dołączona grafika

Tak wygląda konwerter mini-iso -> RCA, który kupiłem, po zdjęciu izolacji:
Dołączona grafika Dołączona grafika
Ma on wyjścia RCA na 4 głośniki w kabinie oraz 1 subwoofer, razem 5 kanałów. Ten kanał na subwoofer ma tylko jedno gniazdo chinch, więc rozumiem, że podłączam się tam trójnikiem chinch i sub będzie grał w mono, bo może?

Z tego co znalazłem w necie, to tak wyglądają opisane piny Beckera BE1650 oraz BE2210:
http://www.tehnomaga...edes-be1490.jpg

Teraz wybaczcie moje laickie pytania, ale nigdy nie bawiłem się w robienie samemu jakichś kostek iso itd., a więc:
1. Rozumiem, że najprostszym rozwiązaniem będzie przerobić w tym adapterze RCA kostkę mini-iso na ISO?
2. Rozumiem, że czarny gruby kabel, który łączy się ze wszystkimi kabelkami w kostce mini-iso to masa. Powinienem włączyć się nim do pina po prawej, na dole, w dolnym rzędzie (GND), czy jednak wyciągnąć masę z każdego chincha osobno i podłączyć się do dolnego rządka w środkowym gnieździe? W opcji pierwszej dużo mniej lutowania..
3. Czerwone i białe kabelki wkładam w kostkę ISO i łączę z górnym rzędem pinów w środkowym gnieździe?
4. Zostaje mi niepodłączony chinch dla subwoofera. Czy moge po prostu wlutować go w kabelek dla któregoś głośnika tylnego i stąd brać sygnał? Potem wpinam trójnik gniazd RCA i dalej idę do wzmacniacza. Nic się nie spali?

Bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuję i obiecuję, że jeśli się to powiedzie to zrobię zrozumiały dla wszystkich poradnik podłączania wzmacniacza do Beckerów, który może zechcecie podpiąć do innych :)

#8 Gość_klisza_


  • Na forum od: --

Napisano 19 lutego 2017 - 07:50

Nie wiem, czy to zagada, bo Special i Exquisit współpracowały conajwyżej z fabrycznym active bassem. A nawet jeśli się wepniesz w kostkę ISO i to uruchomi wzmacniacz - to pomimo, że Special to fajne radio (w końcu E-klasowy odpowiednik Grand Prix'a) - to nie jest w stanie sterować parametrami amplitunera. Ja bym sugerował kupno Traffic Pro, tam jest mini ISO i stosowanie wzmacniaczem z poziomu menu. A najlepiej poszukać Mexico Pro CD - w sumie najfajniejsze radio jakie miałem.

#9 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 19 lutego 2017 - 14:04

brys, powiem szczerze, że szkoda tematu na takie audio. Pewnie dlatego malo osób się wypowiada. Pytanie ile chcesz przeznaczyc na to audio. Ja u siebie w sedanie miałem wsadzone coax na przod, bo i tak odseparowywanie ich nie ma najmniejszego sensu- basu nie przybedzie, a sceny na samych 12-13cm nie zrobisz. Z tyłu miałem oryginalne glosniki ustawione na wysoki low-pass, ale to był sedan. U ciebie te 10cm z tyłu wywal i nie podłączaj- zaślep. Na przód szukaj inne boczki drzwi, ale z tego co pamiętam to było trochę ciécia blachy żeby wstawic 16cm. Skrzynię wstaw ale mocniejszą niż 100w rms i wygłusz całe auto- głównie dach i bagażnik. Wielkościa to bym nie szalał jeśli nie chcesz 16cm na przód. 18cm-20cm sub o odpowiedniej mocy trochę wyrówna dziurę w basie tych 13cm na przodzie.
Opcja1.
13cm coax przod w miarę mocny (markowy nie marketowy)
Brak tyłu
18cm sub mocniejszy
Wygłuszenie auta.
Wmacniacz 4 kanałowy- w miarę mocny/ markowy i seryjne radio z przejściówkami
Lub
Wzmacniacz 2 kanałowy- mocniejszy na sam sub bas i nowe radio do napędzania przodu i z wyjsciami pzod tyl sub/ hi lo sub.
Opcja 2.
Odseparowany zestaw na przod 3-drozny
Brak tyłu
25-30cm sub
Wygłuszenie auta - głównie drzwi przod i dach
Zaleznie od wymagan zestawu przedniego i stosowanego radia i/lub procesora- aktywnie/ polaktywnie/ pasywnie dobrac wzmacniacze i ich ilosc
5 kanałów - 2x tweet/mid 2xkicker 1x sub
2x4 kanaly jeden mocniejszy drugi slabszy - 2xtweet 2xmid 2x kick 2-1xsub



#10 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 19 lutego 2017 - 17:05

Wiem, jak powinno się zrobić prawidłowo audio w samochodzie, jednak ja chcę jak najmniej odchodzić od fabryki. Tak jak już pisałem w innym swoim temacie - stanęło na zrobieniu systemu, który po prostu jest lepszy niż fabryczny, a przy tym generalnie mieści się w fabryczne miejsca. Nie będę ciął boczków pod 165mm - jedynie zabuduję tweetery w osłonach lusterek. Z tyłu fabrycznie miałem głośniki w podłokietnikach i tak też ma pozostać. Skrzynia w bagażniku to żadna ingerencja, bo momentalnie można ją wyciągnąć. Wzmacniacz mieści się idealnie pod siedzeniem pasażera :)

-radio - Becker Traffic Pro High Speed + przejściówka mini-iso na 5 kanałów RCA. Naprawdę nie ma sensu rzeźbić w tym moim Beckerze BE1650, skoro Traffic Pro wygląda w miarę retro, odtwarza CD, ma wiele przydatnych opcji (np. osobne sterowanie subwooferem), do tego może uda mi się zrobić w nim aux'a
-przód - zestaw odesparowany Axton AXC 25S - woofery 13cm w deskę, tweetery zabudowane na drzwiach, w trójkątach przy mocowaniu lusterek, zwrócone w stronę słuchacza. Nie ma co się spierać, czy to zagra lepiej od głośnika dwudrożnego w desce, bo po prostu musi zagrać lepiej. Głośniki z przodu mają po 80W RMS na stronę
-tył - Hifonics TX42 - głośniki 10cm, dwudrożne, 60W RMS
-wzmacniacz - Axton C600x5, pięciokanałowy, którego oddałem na przegląd i naprawę do serwisu car-audio - mimo, że parametry mierzone to 4 x 40 W RMS + 1 x 100W RMS, to jest wręcz aż za mocny do tych głośników na przodzie (które niby mają 80W RMS), tak samo ze skrzynią - moja ma 100W RMS i trzeba uważać z gainem, wg mnie ten wzmacniacz obsłuży spokojnie subwoofer 150-200W. Po prostu chyba kilkanaście lat temu robili lepsze wzmacniacze i mniej oszukiwali na deklarowanych mocach :)
-subwoofer - Axton Cab-256 - skrzynia BR, głośnik 25cm, 100W RMS. I tak jak pisałem powyżej - spokojnie mogę wrzucić coś porządniejszego i mocniejszego, bo bez problemu mój wzmacniacz to zasili. Ograniczeniem u mnie jest to, że skrzynia ma sie mieścić pod obudowę rolety kombi, czyli głośnik 25cm i nic więcej. Do tego preferuję brzmienie BR, co też utrudnia trochę wybór. Zobaczę jak Axton pogra w samochodzie i wtedy ewentualnie go sprzedam i poszukam czegoś z w miarę małą skrzynią BR i głośnikiem 25cm.

Z wygłuszaniem samochodu to oczywiście racja, mam zamiar to zrobić w przyszłości, tak jak robiłem w to poprzednich samochodach ;)








Podobne tematy Zwiń