Skocz do zawartości




- - - - -

M103 rebuild czyli co jak zlozyc sobie silnik pod doladowanie ???


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Rokus124ce


  • Postów: 36
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Andrychow
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lutego 2017 - 21:54

Witam w koncu założyłem swoj temat z uwagi na to iz moja jednostka w prawdzie seryjna lecz doładowana uległa awarii, postanowiłem rozebrac ja jeszcze raz i złożyć tak jak (wydaje mi sie) powinna być
Przy okazji jaka sie nadażyła zakupiłem 2 blok również m103 3.0 i mam pytania czy któryś z forumowiczów kiedyś dorabiał w tym silniku ten cudowny NATRYSK OLEJU NA SPODY TLOKÓW?? Bo majac obydwa bloki m103 3.0 zauwazylem znaczne roznice w ich budowie.
Owa różnica polega na wlasnie mozliwosci jak mi sie wydaje "dołożenia" natrysków
Dołączona grafika
To widok aktualnego czyli starego bloku od spodu

Dołączona grafika
A tu jest "nowy" blok lecz nie ma w nim tych dziur na natryski
Pytanie brzmi czy ktos kiedys modzil w tych blokach z tymi natryskami ???



#2 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lutego 2017 - 22:16

Poszukaj tematu m103 Turbo baj najt kolegi Ukaniu

#3 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lutego 2017 - 22:57

Natrysk na denko, wbrew temu co mówią- nie jest panaceum na doładowanie silnika. Owszem pomaga, ale m102, m103, m104 mają główny problem gdzie indziej.

#4 Offline   Rokus124ce


  • Postów: 36
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Andrychow
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 lutego 2017 - 08:10

Wiem sledzilem temat Ukania i tam nie ma nic o robieniu natryskow w bloku m103 a jest o zmoceniu bloku m104 z glowica m103

#5 Offline   dawido12340


  • Postów: 134
  • Na forum od: 29 wrz 2015
  • Miejscowość: zagórz
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 lutego 2017 - 18:52

Lepiej by było robią tak blok m104 a głowica m103 jest to chyba lepsze rozwiązanie oraz tłoki m103

#6 Offline   Rokus124ce


  • Postów: 36
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Andrychow
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 lutego 2017 - 21:15

Wyświetl postUżytkownik cobesh dnia 07 lutego 2017 - 22:57 napisał

ale m102, m103, m104 mają główny problem gdzie indziej.
Cobesh według ciebie gdzie jest problem w tych jednostkach pytam o samą mechanike nie mówię o zasilaniu paliwa itd ?
W sumie dosc wytrzymały jest mój silnik choć żaden nie jest nie śmiertelny :)


#7 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2017 - 09:49

Porównaj sobie bloki m102/3/4 z takim JZ czy M50. Nawet przedpotopowe M10 ma większy potencjał.

#8 Offline   dawido12340


  • Postów: 134
  • Na forum od: 29 wrz 2015
  • Miejscowość: zagórz
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 lutego 2017 - 12:26

Poczytaj na turbobandit ;) na stoku zrobili około 1000km więc wydaje mi się że potencjał jest ;)

#9 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2017 - 16:24

Wyświetl postUżytkownik dawido12340 dnia 09 lutego 2017 - 12:26 napisał

Poczytaj na turbobandit na stoku zrobili około 1000km

Taa, ich "stok endzin" wygląda mniej więcej tak: kute tłoki, kute korby, customowe śruby głowicy i parę innych fantów.

#10 Offline   Rokus124ce


  • Postów: 36
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Andrychow
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 lutego 2017 - 18:45

Wyświetl postUżytkownik cobesh dnia 09 lutego 2017 - 16:24 napisał

Taa, ich "stok endzin" wygląda mniej więcej tak: kute tłoki, kute korby, customowe śruby głowicy i parę innych fantów
Kute tloki? Wydaje mnie sie ze "stok" tam ma może deczko zmodernizowane
Szpilki glowicy no w sumie wcale sie nie dziwie choc patrząc na to ze seryjna uszczelka pod glowica nie koniecznie zmusza do stosowania 12:9 szpilek
Tyle ze 300% mocy wiecej za takiedrobiazgi we wnetrzu?
Choc jak TurboBandit sam mowi to jednostka m103 bedaca w dobrej kondycji wytrzymaspokojnie 750 Km bez podnoszenia glowicy
Potencjalnie dosc potencjalne silniki :)
Choc m104 juz nie tak bardzo...
Musze jednak stwierdzic ze moj stary blok z rawdopodobnie przygotowanymi mocowaniami na natryski oleju musi zostac porzucony ze wzgledu na dosc duże "progi" czy tez wglebienia zpowodowane :) sam nie wiem czym :P








Podobne tematy Zwiń