Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Nawiewy.



18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Silkeborg


  • Postów: 12
  • Na forum od: 02 gru 2014
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2014 - 09:56

Witam,

Dopiero zakupiłem swojego W124 i zauważyłem pewne defekty w rejonie deski. Po pierwsze środkowy nawiew wieje wyłącznie zimnym powietrza. Zmiany ustawień na pokrętłach temperatury nic nie zmieniają. Druga sprawa to piszczące "coś" w rejonie schowka. Po przełączeniu na zapłon dochodzi stamtąd nieprzyjemny dźwięk (jakby łożysko). Co ciekawe - po uderzeniu ręką - cichnie. Raz chwilowo, raz na stałe. Wyłączenie nawiewu nic nie daje. Macie może jakieś propozycje jak to naprawić?

Pozdrawiam



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2014 - 10:18

Jak byś poszukał, to byś znalazł. Ze środkowego nawiewu w wersji bez klimy zawsze wieje zimne powietrze, w wersji z klimą daje ciepłym tylko przy ogrzewaniu i wyłączonym trybie EC lub włączonym trybie odparowywania szyb.

A za schowkiem jest mała pompa powietrza, zasysająca powietrze do czujnika temp. wnętrza umieszczonego w lampce na podsufitce. Jest ona po to, aby czujnik szybciej rejestrował temperaturę wnętrza.

#3 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 03 grudnia 2014 - 11:33

Ja mam wersję z klimatyzacją i ze środkowych kratek leci cały czas zimne powietrze. Po włączeniu klimy z środkowych kratek nic nie dmucha mimo iż są otwarte. Zauważyłem w tym roku w czasie pobytu na Węgrzech, że przy wysokiej temperaturze na zewnątrz (rzędu 40 i więcej stopni) przy włączonej klimatyzacji co jakiś czas uaktywniały się kratki środkowe - leciało z nich zimne powietrze z klimy - tak jakby boczne nawiewy nie były w stanie schłodzić powietrza wewnątrz auta do 22 stopni i następowało wspomaganie nawiewu zimnego powietrza ze środka.

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2014 - 13:23

Klimatyzacja manualna czy automatyczna ?

#5 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 03 grudnia 2014 - 13:54

Wyświetl postUżytkownik Silkeborg dnia 03 grudnia 2014 - 09:56 napisał

Druga sprawa to piszczące "coś" w rejonie schowka.
Jest tam taka pompka, jak pisał m104,
Dołączona grafika Dołączona grafika
Miałem to samo rok temu, ten irytujący dźwięk. Zdemontowałem schowek, wyciągnąłem tą pompkę, nasmarowałem i do dzisiaj cisza.

#6 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 03 grudnia 2014 - 17:49

Manualna - 3 przyciski na środku.

#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2014 - 18:06

Nie wiem, czy ma na to wpływ temperatura na zewnątrz, ale przy obecnych temperaturach, jeśli wnętrze jest ogrzewane a tryb EC jest nieaktywny (nie świeci się kontrolka), ze środkowego nawiewu powinno lecieć ciepłe powietrze. Zacząłbym od sprawdzenia, czy po podaniu podciśnienia na odpowiedni zawór klapa ciepłego powietrza się otworzy. Dalej, czy rozdzielacz podciśnień obecny za schowkiem/poduszką pasażera puszcza podciśnienie na ten zawór. No i oczywiście, czy przewody nie są pozamieniane, pozaginane i czy w ogóle dochodzi podciśnienie do rozdzielacza.

Schematy podciśnień nagrzewnic wrzucałem do FAQ:

http://mb201-124.eu/...-automatycznej/

Dołączona grafika

Jeśli przepływu powietrza nie ma wcale, mimo otwartej kratki, znaczy to, że zarówno klapa ciepłego (na schemacie 40) jak i zimnego (41) powietrza są zamknięte.

#8 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 03 grudnia 2014 - 19:26

W takim razie mam również usterkę włącznika odpowiedzialnego za osuszanie powietrza (ten nad EC taki kwadrat z dwoma błyskawicami) bo bez względu czy go wciskam, czy wyciskam nie zaświeca się na nim czerwona dioda i z kratek środkowych nie wydostaje się nigdy ciepłe powietrze.
Dioda czerwona w przycisku EC świeci się - z bocznych kratek leci ciepłe powietrze a ze środkowej zimne.
Dioda czerwona w przycisku EC nie świeci się - z bocznych kratek leci zimne powietrze z ze środkowych nic się nie wydostaje (poza tym przypadkiem czasowego wiania zimnym powietrzem opisanym w poście wyżej).
Przyciskanie i wyciskanie przycisku nad EC ani w pierwszym ani w drugim przypadku niczego nie zmienia. Brak jakiejkolwiek reakcji jeśli chodzi o rodzaj powietrza (ciepłe - zimne) i jego intensywność z kratek środkowych.

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2014 - 19:31

No to w takim razie nie funkcjonuje klapa ciepłego powietrza. Jak pisałem - do sprawdzenia klapa, jej przewód podciśnieniowy i blok zaworowy. Jak odepniesz przewód od bloku zaworowego, możesz ustami zassać powietrze z rurki i sprawdzić, czy klapa się otworzy. Ewentualnie pod przewód klapy wpiąć przewód zasilający podciśnieniem blok zaworowy i uruchomić silnik. Jak będziesz miał też zdjęte podciśnienie, możesz zobaczyć i posłuchać, czy klika przekaźnik w bloku i otwiera wyjście.

#10 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 03 grudnia 2014 - 19:59

Możesz kolego tak w skrócie podpowiedzieć jak dostać się do klapy i bloku zaworowego.








Podobne tematy Zwiń