Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Podwyższone spalanie m104.990 pb+lpg


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 17 lutego 2017 - 14:35

Witam wszystkich.
Panowie zaczęło mnie nie pokoić podwyższone spalanie mianowicie zazwyczaj było to 12-13 pb lub 15-16 LPG przy normalnej jeździe a w tym momencie 15-16 pb i 18-19 LPG przy jeździe w stylu zawalidrogi przy normalnej LPG w granicach 25 l . Podobne objawy (trochę gorsze) miałem pół roku temu padła wtedy sonda lambda . Została wymieniona wszystko wróciło do normy . Byłem na SD brak błędów sondy, przepływomierza czy przepustnicy . Jedyne błędy jakie są to
błąd 007 control module efp n4/1
Błąd 096 Starter lock-out/backup lamp switch (S16/1)
i błąd 160  Engine Speed Signal TNA from GM N16/1 
Po wymianie sondy pół roku temu byłem na analizatorze spalin wyniki :
Co 0.44
CO2 13.00
Hc 254
O2 0.74
Lambda 1.01
Cocorr 0.49
Wyniki robione tydzień temu :
Co 0.598
CO2 12.9
Hc 103
O2 1.10
Lambda 1.033
Cocorr 0.66
Wyniki robione przedwczoraj :
Co 3.40
CO2 11.5
Hc 214
O2 0.28
Lambda 0.90
Cocorr 3.42
Czy macie jakieś przemyślenia , sugestie ?

Użytkownik bujemuje edytował ten post 17 lutego 2017 - 14:36




#2 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 20 lutego 2017 - 18:44

Byłem dzisiaj u gaziarza wymienić trójnikii przy okazji sprawdzić na kompie co widać przy sondzie ( w programie od lpg są wskazania czy sonda pracuje czy nie ) wychodzi na to że sonda pracuje i zmienia parapetry. Podłączyliśmy go dziś jeszcze raz pod kompa i zero błędów przepływki i sondy . Sprawdzaliśmy przepływke według tego na ciepłym silniku :Przepływomierz można sprawdzić w taki sposób. Na zimnym silniku przy długim postoju, zdejmujesz wtyczkę od przepływomierza i uruchamiasz silnik. Jeżeli silnik nie odpali lub odpali ale zaraz zgaśnie to dobrze, jeżeli odpali to jest na standardowych wartościach i pomija przepływomierz. Jeżeli na ciepłym silniku zdejmiesz wtyczkę od przepływomierza i po odpaleniu silnika będzie falował w przedziale od 500 do 1500rpm a po podłączeniu nie będzie falowania - przepływomierz sprawny.
Po odłączeniu przepływki brak reakcji silnik odpala normalnie nie przerywa nie faluje cały czas 595 obrotów żadna róznica czy podłączona czy odłączona. Wiązka była robiona więc to wykluczam. Odczytałem numery z przepływki i tu się złapałem za głowę... Według numeru boscha :0 280 213 018 przepływomierz kosztuje ponad 4tyś zł . Ale według nr OEM (mercedes) 000 094 06 48 wyszukuje już przepływkę boscha o nr 0 986 280 125 za około 1tyś zł. Powiedzcie mi czy te przepływki są zamienne ? Wyglądają identycznie . W środe jadę jeszcze postawić do innego mechanika który właśnie na boschu/w boschu robi parenaście ładnych lat na kompletną diagnostyke silnika + odczytanie błędów + odczyt parametrów

Użytkownik bujemuje edytował ten post 20 lutego 2017 - 18:46


#3 Offline   Bob McKnee


  • Postów: 61
  • Na forum od: 07 gru 2012
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 300 SE Manu z 1 do tyłu :)

Napisano 21 lutego 2017 - 08:28

Witaj,

Kiedyś miałem na ten temat konwersację z gościem z BOSCH. Przepływomierz oryginalny (czyli ten z całym modułem i 5 pinami bo taki jest potrzebny) ma dwa numery. Pierwszy dotyczy nowego drugi regenerowanego przez BOSCH. Kupując musisz zdać swój przepływomierz i wtedy oddają kaucję którą wpłacasz razem z kasą za przepływomierz. Fizycznie są to dwa identyczne urządzenia. Różnica wynika z regeneracji. Gość powiedział że nowych już nie produkują. Mógłbyś podać link do tego za 1000 PLN? bo aż nie mogę uwierzyć :D

#4 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 21 lutego 2017 - 09:14

Hej. No właśnie Kubasz mi troszkę inaczej podpowiada. Mianowicie że ten który ja mam oryginalnie czyli 028021318(cena4 tys zł) jest od wtrysku LH a ten drugi czyli 0986280125(cena 1tys) od hfm. Dziwi mnie to bo wyglądają identycznie a musiało by to oznaczać że ktoś kiedyś wymieniał przepływkę i wsadził inna. Chyba że brać pod uwagę Twoja wypowiedź to wychodziło by że zdjąc stary liczą ponad 2 tyś kaucji.
Po numerze 0000940648 w Inter carsie albo iparts wychodzi 1051zl około a w auto Wanda(chyba) 1450 sprawdzałem na szybko . Za to nr 0280213018 znalazłem za niecałe 2500.

Użytkownik bujemuje edytował ten post 21 lutego 2017 - 09:15


#5 Offline   Bob McKnee


  • Postów: 61
  • Na forum od: 07 gru 2012
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 300 SE Manu z 1 do tyłu :)

Napisano 21 lutego 2017 - 10:37

Wydaje mi się że ten drugi (0986280125) też jest od LH - przecież na zdjęciach widać hot wire w środku

Użytkownik Bob McKnee edytował ten post 21 lutego 2017 - 10:38


#6 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 21 lutego 2017 - 12:56

No ale 0280213018 po zdjęciach też ma hot wire więc nie rozumiem. Czyżby był wtrysk LH? Po vinie w EPC wychodzi właśnie ta przepływa (0986280125)

#7 Offline   Bob McKnee


  • Postów: 61
  • Na forum od: 07 gru 2012
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 300 SE Manu z 1 do tyłu :)

Napisano 21 lutego 2017 - 20:27

Twój samochód jest z 1992 więc o ile nie było swapa to masz M104990 a więc LH, pewnie masz duży okrągły filtr powietrza i jego obudowę nad przepływomierzem a nie rurę dolotu biegnąca nad silnikiem etc.

#8 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 21 lutego 2017 - 22:18

Dokładnie tak jak mówisz. Waski Okrągły filtr z obudową nad przeplywomierzem. Całe życie w błędzie... Tylko dlaczego każdy mi mówił że to hfm...? Czyli patrzac na to przepływka jest dobra. I nadmieniam punkt dla Ciebie ! Przepływka o numerze 0280213018 to czesc nowa a o nr 09862800125 to ta sama cześć tylko BX czyli regenerowana przez Boscha. Samochód na diagnostyce więc czekamy czy to przepływka. Dam znać .

#9 Offline   bujemuje


  • Postów: 134
  • Na forum od: 23 lis 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 3.2 b+g

Napisano 04 marca 2017 - 22:09

No i wyszło szydło z worka.(to zdanie nie ma na celu obrażenia żadnej postaci związanej z polityką.:-p) Okazała się jednak sonda lambda. Znowu . Sonda denso wytrzymała 7miesiecy . Teraz jest boschowska zobaczymy ile ta wytrzyma. Przepustnica działa wyczyscili ja i narazie temat zamknięty spalanie spowrotem w granicach 16l LPG/100

Użytkownik bujemuje edytował ten post 04 marca 2017 - 22:09









Podobne tematy Zwiń