Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] SE 500 Świecące kontrolki ABS, ASR i ASD na na tarczy zegarów


40 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 22 lutego 2017 - 21:51

Witam wszystkich forumowiczów i fanów starych MB. Mam mały problem jak w temacie i choć temat był już powiedzmy przerabiany, to nie znalazłem na forum podobnego przypadku jak mój są podobne ale jednak objawy się różnią. Już wcześniej pisałem o kupnie oraz renowacji od podstaw swojej gwiazdy W140 SE 500 rocznik 91. Samochód wygląda pięknie, ale jeszcze trochę kosmetyki zostało, typu palące się kontrolki ABS, ASR oraz ASD ( trójkąt ) na tarczy zegarów, z tym że trójkątna kontrolka ASD na tarczy zegarów raz na jakiś czas potrafi zgasnąć w czasie jazdy ale gdy tylko wyłączę zapłon to znowu się zapala i tak pali się aż znowu po dłuższym czasie sama powiedzmy z siebie zgaśnie do ponownego uruchomienia silnika.
Więc ruszam z opisem problemu:
Jak pisałem wyżej palą się obie kontrolki ABS/ASR oraz ASD ( Trójkąt ). Problem polega na tym że nie ma jak zdiagnozować dlaczego, ponieważ jest kompletny brak komunikacji. Ostatnio auto było podłączone do Star Diagnostic i co?, silnik odpowiada pięknie, czyli wszystkie parametry i w ogóle wszystko co z nim związane da się odczytać ( komunikacja na 5 ), ale przy próbie zdiagnozowania ABS/ASR nic się nie dzieje, nie odpowiada nic, ani komputer ani żadne sterowniki odpowiadające za te systemy, więc nie ma mowy o sczytaniu ewentualnych błędów ani nich skasowaniu. Czyli Star Diagnostic nic nie powiedział i dalej jestem w czarnej du.......e . Następnie spróbowaliśmy odczytać błędy diodą czyli sczytać ilość mrugnięć na odpowiednich pinach ( wejście diagnostyczne 38 pin ), ale tu znowu rozczarowanie ponieważ nic się nie działo, nie było krótko mówiąc żadnych mrugnięć. Więc ostatnia deska ratunku na sczytanie ewentualnych błędów spełzło na niczym.
Teraz moje pytania:
1. Co może być przyczyną braku połączenia I ewentualnie z czym np. Star Diagnostic ma się połączyć aby dowiedzieć się co jest grane ?
2. Co może być przyczyną palenia się ABS/ASR ( Sprawdzane była oporność przewodów z czujnikami przy kołach i na wszystkich był ten sam odczyt 1000 omów ) ?. Czujniki ABS przy kołach oczywiście czyściutkie jak łza. Wymieniłem również włącznik świateł stop na nowy oryginalny.
3. Czy taki opór 1000 omów jest prawidłowy ?.
4. Jak usunąć palącą się kontrolkę ASD trójkąt na tablicy zegarów i czy ma ona coś wspólnego z ABS/ASR. ( od czego zacząć i na czym skończyć aby ten system działał również prawidłowo ).
5. Jak prawidłowo odpowietrzyć cały układ hamulcowy proszę o instrukcję krok po kroku. Ponieważ odpowietrzałem już trzy razy i dalej za pierwszym wciśnięciem pedału idzie za nisko dopiero drugie wciśnięcie jest prawidłowe ponoć odpowietrza się też pompę ABS tylko jak, I co jeszcze trzeba odpowietrzyć ( Nadmieniam że układ był opróżniony do zera. I czy płyn DOT-4 będzie prawidłowy.

Wiem że proszę o wiele rzeczy na raz, ale to chyba wyczerpie dopiero ten temat tak naprawdę w 100 %.. Czytałem wiele postów i to tak szczerze było masło maślane. Dużo wymądrzania się mało konkretów. Proszę o profesjonalną pomoc, odpowiedzcie jak najszybciej bo samochód zamiast jeździć i dawać radość, stoi, ponieważ strach jeździć bez ABS-u w zimie tak ciężkim samochodem, no i ruszyć ciężko bo koła w miejscu mielą . Już uzyskałem kilka razy pomoc od was i wiem że teraz też się nie zawiodę i doprowadzę swoją gwiazdę do perfekcji z waszą pomocą i kolejny piękny Mercedes będzie jeździł po naszych drogach. Jeszcze raz proszę pomóżcie będę bardzo wdzięczny.



#2 Offline   mass


  • Postów: 63
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Miejscowość: lubelskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:S500 M119.970 1994r

Napisano 23 lutego 2017 - 11:58

Jeśli chodzi o kontrolkę ABS, ASR to najpierw sprawdź w skrzynce z modułami czy nie ma spalonego bezpiecznika

Dołączona grafika

#3 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 23 lutego 2017 - 12:30

Sprawdzone bezpieczniki wpożądku ale podczas sprawdzania bezpieczników zacząłem się zastanawiać czy któryś z modułów nie jest walnięty tylko jak to sprawdzić skoro nie można się z nimi skomunikować

#4 Offline   mass


  • Postów: 63
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Miejscowość: lubelskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:S500 M119.970 1994r

Napisano 23 lutego 2017 - 13:01

Dołączona grafikaDołączona grafika

Na maila wysłałem w lepszej rozdzielczości.
Płyn hamulcowy powinien iść DOT 4+ Norma MB 331.0 nr OE A0009890807 (tak jest przynajmniej dla mojego rocznika-1994),
a co masz napisane na nakrętce od zbiorniczka płynu??

Użytkownik mass edytował ten post 23 lutego 2017 - 13:28


#5 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 23 lutego 2017 - 13:38

Dzięki Łukasz jeśli mogę tak mówić po imieniu za instrukcję odpowietrzania dzisiaj po południu biorę się do roboty. Jutro odpiszę jak poszło to kompleksowe odpowietrzanie. A co do reszty może wiesz jak pomóc?

#6 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 23 lutego 2017 - 23:53

Próbowałem odpowietrzyć pompę ABS zgodnie z twoją instrukcją ale niestety po pompowaniu a następnie odkręceniu odpowietrznika oznaczonego symbolem SP nic się nie dzieje pompa po prostu stoi.....wygląda to tak jak by nie pozwalał na to nie pracujący moduł ABS w skrzynce modułowej i coś w pompie ABS się nie otwiera jakieś zawory czy co, bo już sam nie wiem.
A co do palących się kontrolek ABS/ASR to na razie sprawdziłem przewodność wszystkich przewodów aż do modułu ABS i wszystko gra myślałem że może jakaś przerwa w obwodzie jest, ale nic z tego ....wszystko w porządku.
Może ktoś wie jaki opór dokładnie powinny mieć przewody z czujnikami ABS I jak sprawdzić czy sam moduł działa.
Mała podpowiedź jak wyciągnąłem moduł na włączonym zapłonie kontrolki zgasły gdy go włożyłem znowu się zapaliły czyli coś tam przewodzi no i tak do rymu o co ku.......a chodzi tak za przeproszeniem.

#7 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 24 lutego 2017 - 15:17

pomóżcie plis

#8 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 24 lutego 2017 - 20:07

W 90% ten problem występuje przy uszkodzonych wiązkach przednich kół. Jest prawa i lewa i rozkłada się w taki sam sposób jak wiązki silnika. Mimo że wizualnie wiązki będą w porządku pod otuliną robią się problemy. U siebie mam już obie regenerowane

#9 Offline   pipa


  • Postów: 45
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Suzuki Grand Vitara XL7 2.7

Napisano 24 lutego 2017 - 20:27

Czyli tak krótko trzeba wybebeszyć wiązki i je dokładnie obejrzeć... tak?, i pytanie czy trudno je wymontować

#10 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 24 lutego 2017 - 22:38

Tak. Wyjęcie to nie problem. Łączone są na nadkolu wtyczką z resztą instalacji








Podobne tematy Zwiń