Skocz do zawartości




[W124] MaciekFLEX 4.2E 1994 r.


123 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   MaciekFLEX


  • Postów: 66
  • Na forum od: 08 lut 2017
  • Miejscowość: Kłodzko
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo V60

Napisano 08 marca 2017 - 21:12

A czy na postoju chlupie Wam w baku? Słychać jak paliwo się przelewa? Szukam tego problemu z ciezkim odpalaniem na cieplym silniku... Typuje świece zamienniki 4 elektrodowe, filtr paliwa i co jeszcze mam sprawdzic? Przed wymiana wszystko bylo ok.



#42 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 08 marca 2017 - 21:15

Co wy mówicie o rurach za 180 na stronę jak osłona termiczna tylna kosztuje 600.02 zł już nie wspominając o tłumikach których nie ma, a w ASO ... Patrząc z drugiej strony, to niemiecki samochód i niemieckie części, więc takie 150 "zł" dla niemca wielkiej wartości nie ma :] , a w Polsce płacz że na remont/ wymianę tego czego trzeba 2500 - 5000 zł, przecież to tylko 500-1200 "zł" dla niemiaszka, nawet nie jedna jego wypłata :]

#43 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 08 marca 2017 - 22:49

U mnie za złe odpalanie na ciepłym (albo w ogóle nie odpalenie) miały wpływ kopułki z mchem i wilgocią w środku, rozkręcałeś swoje? Patrzyłeś czy coś w nich nie "rośnie"?

#44 Offline   MaciekFLEX


  • Postów: 66
  • Na forum od: 08 lut 2017
  • Miejscowość: Kłodzko
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo V60

Napisano 08 marca 2017 - 23:41

Kopułki mam nowe... Były zużyte to wymienilismy. Zastanawia mnie zapach benzyny podczas "piłowania" przez 4-5 sekund. Nie wiem czy to normalne.

#45 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 09 marca 2017 - 01:04

Skoro nie ma iskry to benzyna sie nie spala i pachnie

#46 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 09 marca 2017 - 06:43

Nowe kopułki nie ustrzegą przed wilgocią w nich. Uszczelnienie kopułki to jest oring na tylnej osłonie palucha. Jeżeli on jest nieszczelny, to nowa kopułka nic tu nie da.
Druga sprawa to czy zerknąłeś przy okazji na uszczelniacz wałka za kopułką? Sucho? Nie sączy się tam oleum? Żebyś sobie nowych kopułek nie zpaćkał ;)

Kolejna rzecz to czujnik wału, o której już pisał KoLoS. Nie odpiąłeś go sobie przypadkiem? Nie wisi żadna wtyczka? Co z czujnikiem wałka rozrządu?

#47 Offline   Kamylek


  • Postów: 326
  • Na forum od: 05 gru 2010
  • Miejscowość: Wyszków-Wólka
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E500 93'
  • Trzeci Mercedes:W124 500E 91'

Napisano 09 marca 2017 - 08:46

Do sprawdzenia w kolejności. Czujnik temperatury 4pinowy, regulator ciśnienia paliwa na listwie (były przypadki że na ciepłym dawał takie objawy), czujnik położenia wałka rozrządu,Sprawdź od razu stopień wyciągnięcia łańcucha rozrządu. A świece wymień na zwykłe f8dc4 te 4 elektrodowe się nie nadają.

#48 Offline   MaciekFLEX


  • Postów: 66
  • Na forum od: 08 lut 2017
  • Miejscowość: Kłodzko
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo V60

Napisano 09 marca 2017 - 12:21

UUUUUaaa trochę tego jest. Kopułki jak były wymieniane to były suchuteńkie. Zmieniamy świece na stare. Czujnik temperatury zewnętrznej jest na 100% zepsuty bo pokazuje niskie F na wyświetlaczu. Dziś pokazywał 16F czyli jakieś -9'C. Nie wiem czy to jest istotne... Jak się sprawdza stopień wyciągnięcia łańcucha? Trzeba coś rozbierać? Pod kopułkami jest jakaś skala, to to? Jak kiedyś patrzyłem to była strzałka chyba na 45' ale nie jestem pewien...

#49 Offline   KoLoS


  • Postów: 49
  • Na forum od: 16 sie 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2017 - 12:59

MaciekFLEX, tak na dobry początek obejrzyj sobie materiały nt. inspekcji M119 oraz Mercedes 500E W124 project znajdziesz tam odpowiedzi na swoje pytania i sporo wskazówek na co zwrócić uwagę przy tym silniku

#50 Offline   MaciekFLEX


  • Postów: 66
  • Na forum od: 08 lut 2017
  • Miejscowość: Kłodzko
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo V60

Napisano 09 marca 2017 - 13:18

Czyli tak się sprawdza? https://www.youtube....h?v=-5Ef17jJH84








Podobne tematy Zwiń