Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[C124] Instalacja sterownika centralnego zamka BLOW


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 marzec 2017 - 16:10

Witam. Dzisiaj kupiłem sterownik centralnego zamka firmy BLOW.

Dołączona grafika

Mam problem, ponieważ wydaje mi się, że podpięcie kilku kabelków do instalacji samochodu nie jest warte 250 zł chciałbym to zrobić samemu. Na forum znalazłem fotorelacje, jednak nie pasuje do mojej centralki. Samochód to w124 coupe z modułem komfortu. Mógłby ktoś mi z tym pomóc? Poniżej wrzucam zdjęcia schematów.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Byłbym bardzo wdzięczny o wyjaśnienie co powinienem zrobić krok po kroku. Mógłbym zrobić z tego fotorelację lub nawet film instruktażowy dla potomnych na forum, na pewno by się przydał :)

#2 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 marzec 2017 - 19:26

Temat do zamknięcia. Wszystko elegancko chodzi :)

#3 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marzec 2017 - 12:27

Chciałbym napisać krótki opis krok po kroku co należy zrobić.
1. Zdejmujemy siedzisko tylne prawe aby dostać się do pompki centralnego
2. Zdejmujemy gąbkę w której umieszczona jest pompka
3. Wypinamy okrągłą wtyczkę i przecinamy z niej niebieski przewód
4. Przewód pomarańczowy z czarnym paskiem ze sterownika łączymy z końcem niebieskiego przewodu z okrągłej wtyczki idącej w kierunku zamka drzwi
5. Biały przewód ze sterownika łączymy z przewodem niebieskim idącym w kierunki pompki
6.Przewody ze sterownika o kolorach pomarańczowym i białym z czarnym paskiem łączymy ze sobą
7. Przewody ze sterownika czerwony i żółty z czarnym paskiem łączymy ze sobą aby powstał "+" przewód i łączymy go z przewodem z prostokątnej wtyczki o kolorze czerwonym z białym paskiem
8. Przewód czarny i żółty ze sterownika łączymy ze sobą aby utworzyć przewód "-" i łączymy z brązowym przewodem z prostokątnej wtyczki

Po podpięciu wtyczki do sterownika nasza centralka na pilota działa, jednak możemy jeszcze dodać do tego sygnalizacje kierunkowskazami.
Przewody od kierunkowskazów biegną po lewej stronie auta (od kierowcy). Jednak ja poprowadziłem przewody do bagażnika i wpiąłem się we wtyczki od lamp. Przewody od kierunkowskazów mają kolory CZARNO-BIAŁY oraz CZARNO-ZIELONY.
Dla tych którzy nie chcą lutować przewodów z wtyczki jest łatwiejszy sposób:)
1. Ze sterownika centralki przeciągamy niebieskie przewody (są to przewody własnie przeznaczone do sygnału kierunkowskazami) do bagażnika
2. Wyjmujemy wtyczkę z jednej i drugiej lampy
3. Do lewego kierunkowskazu poprowadzony jest przewód czarno biały, do prawego czarno-zielony
4. Ucinamy przewody
5. Jeden przeciągnięty niebieski przewód łączymy z przewodem od prawej lampy, drugi z przewodem od lewej lampy

Oczywiście wszystko porządnie izolujemy po zakończeniu instalacji Dołączona grafika:)


#4 Offline   MarioRe


  • Postów: 3
  • Na forum od: 02 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Harley Davidson

Napisano 06 wrzesień 2019 - 08:40

kris772 - dzięki za super opis!

Też mam BLOW'a i wczoraj wziąłem się za jego montaż.

1. No i dupa już w 3 punkcie. Okrągła wtyczka wpięta w pompkę ma 6 przewodów (2 nieb, 2 ziel i 2 żół) Do czego służą te przewody?
A może chodzi o drugą okrągłą wtyczkę luźno walającą się obok pompki?
Dołączona grafika

2. Czy ta prostokątna wtyczka to ta wpięta w pompkę? Tam trzeba znaleźć "+ i -" ?
Dołączona grafika

3. Przez przypadek odkryłem, że mam automatyczne domykanie szyb. Do którego kabla w samochodzie podpiąć BLOW żeby to działało?

#5 Offline   Gerri


  • Postów: 2218
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 06 wrzesień 2019 - 20:50

Wyświetl postUżytkownik MarioRe dnia 06 wrzesień 2019 - 08:40 napisał

No i dupa już w 3 punkcie. Okrągła wtyczka wpięta w pompkę ma 6 przewodów (2 nieb, 2 ziel i 2 żół) Do czego służą te przewody?
Przewody o tych samych kolorach są ze sobą połączone wewnątrz wtyczki. Przewody koloru niebieskiego obsługują drzwi kierowcy, zielonego - drzwi pasażera, a żółte - bagażnik. Czyli wybierasz sobie kolor, który ci się podoba (nie musi to być akurat niebieski), tniesz oba przewody, skręcasz ich końce ze sobą (dwa kable razem "od wtyczki" i dwa kable razem w kierunku "do wtyczki") i zamiast czterech przewodów masz już tylko dwa - tak jak w opisie powyżej.

#6 Offline   MarioRe


  • Postów: 3
  • Na forum od: 02 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Harley Davidson

Napisano 11 wrzesień 2019 - 10:06

Udało się.
zasilanie
Dołączona grafika

sterowanie do i z pompki
Dołączona grafika

Użytkownik MarioRe edytował ten post 11 wrzesień 2019 - 10:07