Skocz do zawartości




- - - - -

[C124] Instalacja sterownika centralnego zamka BLOW


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 marca 2017 - 16:10

Witam. Dzisiaj kupiłem sterownik centralnego zamka firmy BLOW.

Dołączona grafika

Mam problem, ponieważ wydaje mi się, że podpięcie kilku kabelków do instalacji samochodu nie jest warte 250 zł chciałbym to zrobić samemu. Na forum znalazłem fotorelacje, jednak nie pasuje do mojej centralki. Samochód to w124 coupe z modułem komfortu. Mógłby ktoś mi z tym pomóc? Poniżej wrzucam zdjęcia schematów.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Byłbym bardzo wdzięczny o wyjaśnienie co powinienem zrobić krok po kroku. Mógłbym zrobić z tego fotorelację lub nawet film instruktażowy dla potomnych na forum, na pewno by się przydał :)



#2 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 marca 2017 - 19:26

Temat do zamknięcia. Wszystko elegancko chodzi :)

#3 Offline   kris772


  • Postów: 102
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 marca 2017 - 12:27

Chciałbym napisać krótki opis krok po kroku co należy zrobić.
1. Zdejmujemy siedzisko tylne prawe aby dostać się do pompki centralnego
2. Zdejmujemy gąbkę w której umieszczona jest pompka
3. Wypinamy okrągłą wtyczkę i przecinamy z niej niebieski przewód
4. Przewód pomarańczowy z czarnym paskiem ze sterownika łączymy z końcem niebieskiego przewodu z okrągłej wtyczki idącej w kierunku zamka drzwi
5. Biały przewód ze sterownika łączymy z przewodem niebieskim idącym w kierunki pompki
6.Przewody ze sterownika o kolorach pomarańczowym i białym z czarnym paskiem łączymy ze sobą
7. Przewody ze sterownika czerwony i żółty z czarnym paskiem łączymy ze sobą aby powstał "+" przewód i łączymy go z przewodem z prostokątnej wtyczki o kolorze czerwonym z białym paskiem
8. Przewód czarny i żółty ze sterownika łączymy ze sobą aby utworzyć przewód "-" i łączymy z brązowym przewodem z prostokątnej wtyczki

Po podpięciu wtyczki do sterownika nasza centralka na pilota działa, jednak możemy jeszcze dodać do tego sygnalizacje kierunkowskazami.
Przewody od kierunkowskazów biegną po lewej stronie auta (od kierowcy). Jednak ja poprowadziłem przewody do bagażnika i wpiąłem się we wtyczki od lamp. Przewody od kierunkowskazów mają kolory CZARNO-BIAŁY oraz CZARNO-ZIELONY.
Dla tych którzy nie chcą lutować przewodów z wtyczki jest łatwiejszy sposób:)
1. Ze sterownika centralki przeciągamy niebieskie przewody (są to przewody własnie przeznaczone do sygnału kierunkowskazami) do bagażnika
2. Wyjmujemy wtyczkę z jednej i drugiej lampy
3. Do lewego kierunkowskazu poprowadzony jest przewód czarno biały, do prawego czarno-zielony
4. Ucinamy przewody
5. Jeden przeciągnięty niebieski przewód łączymy z przewodem od prawej lampy, drugi z przewodem od lewej lampy

Oczywiście wszystko porządnie izolujemy po zakończeniu instalacji Dołączona grafika:)


#4 Offline   MarioRe


  • Postów: 3
  • Na forum od: 02 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Harley Davidson

Napisano 06 września 2019 - 08:40

kris772 - dzięki za super opis!

Też mam BLOW'a i wczoraj wziąłem się za jego montaż.

1. No i dupa już w 3 punkcie. Okrągła wtyczka wpięta w pompkę ma 6 przewodów (2 nieb, 2 ziel i 2 żół) Do czego służą te przewody?
A może chodzi o drugą okrągłą wtyczkę luźno walającą się obok pompki?
Dołączona grafika

2. Czy ta prostokątna wtyczka to ta wpięta w pompkę? Tam trzeba znaleźć "+ i -" ?
Dołączona grafika

3. Przez przypadek odkryłem, że mam automatyczne domykanie szyb. Do którego kabla w samochodzie podpiąć BLOW żeby to działało?

#5 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 06 września 2019 - 20:50

Wyświetl postUżytkownik MarioRe dnia 06 września 2019 - 08:40 napisał

No i dupa już w 3 punkcie. Okrągła wtyczka wpięta w pompkę ma 6 przewodów (2 nieb, 2 ziel i 2 żół) Do czego służą te przewody?
Przewody o tych samych kolorach są ze sobą połączone wewnątrz wtyczki. Przewody koloru niebieskiego obsługują drzwi kierowcy, zielonego - drzwi pasażera, a żółte - bagażnik. Czyli wybierasz sobie kolor, który ci się podoba (nie musi to być akurat niebieski), tniesz oba przewody, skręcasz ich końce ze sobą (dwa kable razem "od wtyczki" i dwa kable razem w kierunku "do wtyczki") i zamiast czterech przewodów masz już tylko dwa - tak jak w opisie powyżej.

#6 Offline   MarioRe


  • Postów: 3
  • Na forum od: 02 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Harley Davidson

Napisano 11 września 2019 - 10:06

Udało się.
zasilanie
Dołączona grafika

sterowanie do i z pompki
Dołączona grafika

Użytkownik MarioRe edytował ten post 11 września 2019 - 10:07


#7 Offline   voice


  • Postów: 41
  • Na forum od: 17 kwi 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski

Napisano 29 lipca 2023 - 23:35

Panowie ja dzisiaj podłączyłem centralkę w/g opisu i mam taki problem centralny zamyka ale cały czas pompuje pompka. non stop Po prostu po zamknięciu zamków nie wyłącza pompki. Czy jest coś nie tak podłączone czy niby nowa centralka ale może być uszkodzona ?? Gerii pomożesz ??

#8 Offline   voice


  • Postów: 41
  • Na forum od: 17 kwi 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski

Napisano 30 lipca 2023 - 08:42

Panowie dzisiaj odłączyłem centralkę którą podłączyłem i okazało się, że centralka nie jest winna. zamek zachowuje się bez centralki tak samo.
Tzn. Jak zamknę zamek wszystkie rygle pompka zamyka, ale sama pompka chodzi chyba z 30 sekund i dopiero się wyłącza.
Auto jest mojego ojca więc nie wiem czy tak było jak go kupił czy nie, pompka była schowana w gąbkę oryginalną była pod siedzeniem to może jej nie było aż tak słychać, ale tak chyba nie może być gdzie szukać przyczyny.

Pompkę podmieniłem z mojego auta i jest to samo więc pompka hydrauliczna nie mam z tym nic wspólnego - bezpieczniki wszystkie dobre.

#9 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 30 lipca 2023 - 09:35

Sprawa pierwsza - formalna. Pompka HYDRAULICZNA pompuje płyn. Czy masz jakikolwiek płyn w układzie centralnego zamka? To jest pompka PNEUMATYCZNA.
Sprawa druga - w temacie zapytania:
Jest na forum dużo wątków o działaniu centralnego zamka i jego diagnostyce. Dla leniuszka np. jeden z nich:
http://mb201-124.eu/...__1#entry220697
Na tej stronie wątku jest mój instruktaż jak zlokalizować nieszczelność w układzie poprzez odłączanie poszczególnych siłowników. Przy odrobinie szczęścia można przeprowadzać diagnostykę metodą "nasłuchową" - w czasie działania pompki zbliżać ucho do poszczególnych odbiorników/siłowników i nasłuchiwać uciekającego przez nieszczelność powietrza. Statystycznie najbardziej zawodny jest chyba siłownik wlewu paliwa który osłuchujemy od strony bagażnika.
Przejrzyj archiwum forum - naprawdę informacji na ten temat jest bardzo dużo.

#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 30 lipca 2023 - 11:11

Przeglądałem jeszcze teraz moje archiwum, i znalazłem instrukcję którą kiedyś "popełniłem". Niestety - trafiła w edytor który nie miał polskich znaków, i opis trochę się zniekształcił. Zamieszczam go z uwagi na walory merytoryczne - jak ktoś będzie w potrzebie, to się doczyta :)

W sprawnym, szczelnym uk³adzie proces zamykania (lub otwierania) powinien zakoñczyæ siê po ok. dwóch sekundach. D³u¿sze zamykanie (otwieranie) świadczy o nieszczelnoœci uk³adu lub zu¿yciu pompki. Moment zakoñczenia operacji zamykania/otwierania najlepiej oceniam po czasie pracy i momencie wy³¹czenia pompki (s³ychaæ j¹ wyraŸnie siedz¹c w kabinie - mo¿na w tym celu lekko podnieœæ siedzisko tylnej kanapy)
Pompka jest w stanie wytworzyæ ciœnienie i podciœnienie rzêdu 700 mbarów, jednak dla przesuniêcia skobelka sprawnego zamka wystarcza zazwyczaj ciœnienie/podciœnienie ok. 300 mbarów.
Po tym wstêpie wróæmy do powy¿szego przyk³adu.
Po uruchomieniu pompki nie zamykaj¹ siê drzwi kierowcy. O czym to œwiadczy? Wcale niekoniecznie o tym ¿e uszkodzony jest si³ownik w drzwiach kierowcy!
Za³ó¿my, ¿e ciœnienie w uk³adzie jest z jakiegoœ powodu zbyt ma³e - np. jest nieszczelny si³ownik w klapce wlewu paliwa. W przypadku nieszczelnoœci CIŒNIENIE SPADNIE W CA£YM UK£ADZIE! Tak wiêc b³êdne jest stwierdzenie, ¿e je¿eli drzwi kierowcy nie reaguj¹ - to tam nale¿y szukaæ przyczyny. Je¿eli ciœnienie w uk³adzie jest niewystarczaj¹ce - to pierwsze przestaj¹ reagowaæ drzwi KTÓRE MAJ¥ NAJWIÊKSZY OPÓR RUCHU MECHANIZMU! Czyli pierwsza przydatna obserwacja: uszkodzony mamy si³ownik wlewu paliwa - a przesta³y dzia³aæ drzwi kierowcy . Tak wiêc rozbieramy drzwi, i bierzemy siê za smarowanie si³ownika. WeŸcie jednak pod uwagê, ¿e si³ownik jest bezpoœrednio sprzê¿ony z zamkiem poprzez ca³y system ciêgien, i opory ruchu samego si³ownika to zaledwie znikomy u³amek oporów ruchu ca³ego mechanizmu! Owszem - "przesmarowanie" si³ownika o te kilka procent opór mechanizmu zmniejszy, i mo¿e to spowodowaæ ¿e ca³oœæ zacznie w miarê poprawnie dzia³aæ. Jest to jednak przys³owiowe "maskowanie gó..a dezodorantem" a nie likwidacja rzeczywistej przyczyny.

Tak wiêc w przypadku przed³u¿onego zamykania/otwierania:
- œci¹gamy wê¿yk ciœnieniowy z pompki, uruchamiamy pompkê kluczykiem w drzwiach i zamykamy jej wylot palcem. Je¿eli pompka jest sprawna, to jej silniczek powinien siê zatrzymaæ prawie natychmiast. Próbê powtarzamy w obu kierunkach (kiedy pompka wytwarza podciœnienie i nadciœnienie)
- je¿eli pompka jest sprawna, a uk³ad d³ugo zamyka/otwiera, to mamy definitywnie do czynienia z nieszczelnoœci¹ w uk³adzie. Najmniej k³opotliwym sposobem wykrywania nieszczelnoœci jest "metoda nas³uchowa" - uruchamiamy pompkê i przyk³adamy ucho do podejrzanych elementów. Je¿eli chodzi o drzwi to nas³uchujemy w okolicach zatrzasku zamka - gdy¿ w tym miejscu odg³osy nie s¹ t³umione prze tapicerkê drzwi. Zaczynamy jednak od si³owników w baga¿niku, gdy¿ statystycznie tam najczęściej nastêpuje uszkodzenie. Najproœciej wejœæ do œrodka baga¿nika, nakryæ siê klap¹ i poprosiæ drug¹ osobê o wysterowanie pompki w obu kierunkach. Towarzystwo drugiej osoby ma równie¿ t¹ zaletê, ¿e jest w stanie udzieliæ nam pomocy gdybyœmy z jakiegoœ powodu w baga¿niku utknêli
Drugi sposób (troszkê bardziej k³opotliwy): od³¹czamy po kolei od instalacji po jednym si³owniku, a w dziurê po od³¹czonym przewodzie wsadzamy zaœlepkê. Ka¿dorazowo uruchamiamy pompkê (oczywiœcie obserwacji dokonujemy dla obu kierunków: pod- i nadciœnienia) Je¿eli od³¹czymy si³ownik uszkodzony - to czas zamykania/otwierania bardzo gwa³townie ulegnie skróceniu.
Schemat roz³o¿enia przewodów pneumatycznych mo¿na znaleŸæ w EPC. S¹ jednak dwa rodzaje: wczeœniejszy (z pompki wychodz¹ tylko dwa przewody: na przód i na ty³ pojazdu i dopiero póŸniej siê dalej rozdzielaj¹ zale¿nie od potrzeb) oraz póŸniejszy (ju¿ przy samej pompie nastêpuje rozdzielenie na szeœæ przewodów)








Podobne tematy Zwiń