Skocz do zawartości




[w201] Zeghver 2.0E 1988


25 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2017 - 11:46

Dogrzebałem.
Były dwie wersje tłoczków.
D025318 fi 35, wys. 26,7 mm
D02536 fi 35, wys. 28,7 mm

Wg katalogu Autofren oba rodzaje tłoczka występują w w201, w124 i w202



#22 Offline   Zeghver


  • Postów: 37
  • Na forum od: 20 maj 2014
  • Miejscowość: Siedlce
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2017 - 12:23

w0jta5, Dzięki wielkie

#23 Offline   Zeghver


  • Postów: 37
  • Na forum od: 20 maj 2014
  • Miejscowość: Siedlce
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 sierpnia 2017 - 18:52

Lato w pełni, dobrze że ta padlina przynajmniej się porusza jakoś
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Spasowanie takie. Da się coś z tym zrobić? No i te wybrzuszenia na listwach w miejscach spinek. Była tam czarna masa do szyb pod spodem. Połamane spinki wymieniłem, ale masę dałem też w miejscach spinek. Nie potrzebnie, bo chyba oryginalnie nie było żadnych klejów pod listwami? No i jeszcze bardziej się to wybrzuszyło.

Sworznie wahaczy wymienione
Dołączona grafika Dołączona grafika
Ale
Chciałem wyciągać całkiem wahacze z samochodu żeby zrobić to na prasie. Tylko że śruby mocujące standardowo były nie do ruszenia i w 1 wahaczu je ukręciłem. Sworznie musiałem wymienić na samochodzie, ale trzeba było wyciąć to co zostało i wymienić rozwalone śruby i tuleje.
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Wymienione również końcówki drążków kierowniczych zewnętrznych, w zasadzie wszystkie 4
Dołączona grafika Dołączona grafika
Jednak dalej są niezłe luzy w układzie kierowniczym. Przy szybszej jeździe to już takie niefajne uczucie jak 190 pływa po drodze.
Gdzie szukać? Drążek środkowy, przekładnia?
I jest tak, że jak dodam gazu to ciągnie lekko w prawo, a jak puszczę lub przyhamuję to idzie w lewo.
Dodam, że tuleje wahacza wymieniłem tylko z prawej strony, bo już z lewej mi się nie chciało po prostu. Może to ma jakiś wpływ?

Z rzeczy mniej denerwujących to nasmarowałem i wyregulowałem zakres pracy mechanizmu od wycieraczki, bo wcześniej wchodziło na plastik od podszybia i zużywało się pióro.
Dołączona grafika Dołączona grafika

No i tyle, silnik dalej sobie brzdąka i pije olej, a ja już nie patrzę i leję co pod ręką, wlałem już tam jakiś stary olej przekładniowy, teraz znalazłem jakieś stare olejki podczas porządków w piwnicy. Na razie pracuje bez zarzutu. Ma chodzić i tyle, szkoda pieniędzy żeby jeszcze olej kupować do takiego parcha. :)

A jeśli chodzi o wnętrze:
Dołączona grafika Dołączona grafika

Od razu mówię, ja tego nie zrobiłem, tak już było jak kupiłem. Tam pod spodem jest wycięte.
Kupię takie boczki w takim kolorze i w miarę dobrym stanie, jak ktoś by coś wiedział.

A tu znalazłem zdjęcie starego dyfra po rozebraniu, który strzelił sobie niecałe 2 lata temu. :mrgreen:
Dołączona grafika Dołączona grafika

#24 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 sierpnia 2017 - 20:51

Jest taka dawka konkretu, ze słów mi brakuje.

#25 Offline   carl00s


  • Postów: 2 002
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2017 - 07:02

A co do plywania, to objawy ktore opisujesz sugeruja tylne zawieszenie. W e36 mialem identyczne odczucia jak podly poduszki tylnego wozka i tuleje w piastach. Tu wielowahacz jest inny, ale sily w nim pracujace bardzo podobne.

Aha - czym malowales wneke kola zapasowego? Pamietasz?

#26 Offline   Zeghver


  • Postów: 37
  • Na forum od: 20 maj 2014
  • Miejscowość: Siedlce
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2017 - 09:21

A to możliwe, że poduszki wózka mam skończone, bo stuka z tyłu zawsze przy ruszaniu.

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 12 sierpnia 2017 - 07:02 napisał

Aha - czym malowales wneke kola zapasowego? Pamietasz?
To mi robił blacharz-lakiernik czymś takim:
http://raptor-polska...staw-4l-czarny/
Mam tym zrobioną podłoge, progi i inne newralgiczne miejsca.








Podobne tematy Zwiń