Skocz do zawartości




[w201] Zeghver 2.0E 1988


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Zeghver


  • Postów: 37
  • Na forum od: 20 maj 2014
  • Miejscowość: Siedlce
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2017 - 21:11

Szukałem jakiegoś MB w benzynie, w końcu natknąłem się na coś takiego. Stan kiepski, pieniądze jeszcze mniejsze :)
Zakupiony w listopadzie 2015.
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

190E 2.0 102.962
kolor 929 - nautikblau
wnętrze - 068 stoff grau
skrzynia 717.411
1988r

Ogólnie troche bieda
412 - dach odsuwany i uchylany elektrycznie
430 - zagłówki tylne
620 - system kontroli spalin
682 - gaśnica
876 - oświetlenie wnętrza z tyłu

Silnik cały zabryzgany olejem, w głowicy wszystko klepie, dzwoni, coś chrobotało w dyfrze, póżniej jeszcze urwał się cały wydech w czasie jazdy, więc niezbyt szkoda było używać tego samochodu do wygłupów.
No i pewnego razu po strzale ze sprzęgła, coś walnęło tak, że aż ziemia się zatrzęsła.
Po zdjęciu dekla, z dyferencjału wysypały się kawałki metalu. Wymieliło przekładnię planetarną i satelity, olej był w środku.

Kupiłem dyfer ASD od w124, jednak nie spodziewałem się że będzie taki problem z dostaniem krótkich, grubych półosi.
Jedną półośkę znalazłem, drugiej szukałem pół roku i nie dostałem nigdzie, nawet od Niemców zamawiałem to mi złą przysłali.

No i :star: stał unieruchomiony cały czas. W końcu w desperacji kupiłem grubą półoś od w124 300DT. Dałem ją do zakładu tokarskiego, aby obcięli te 6 cm i odtworzyli wielowypust, na który mocuje się przegub kulowy. Kosztowało mnie to 200zł, może i bez sensu bo mogłem założyć zwykły, mały defer od 190, jednak chciałem dużą główkę i ASD. W końcu po złożeniu półosi, z niewiadomych przyczyn zablokował się przegub w czasie jazdy.
Dołączona grafika
Musiałem załatwić kolejną półoś dla przegubu.

Później została zrobiona blacha. Wyspawane progi, błotniki przednie, jakieś ogniska na podłodze, w bagażniku, pod akumulatorem, wymienione drzwi od strony kierowcy.
Dołączona grafika Dołączona grafika

Nowe tłumiki założone
Dołączona grafika

Wymieniłem płytę szyberachu, w starej połamane były elementy mechanizmu i wszystko było zwichrowane.
Dołączona grafika

Pranie tapicerki, suszenie
Dołączona grafika

Składanie wnętrza do kupy
Dołączona grafika

Wymieniłem sztywne przewody hamulcowe w całym samochodzie na miedziane oraz nowe elastyczne.
Dołączona grafika Dołączona grafika

Wypiaskowane, wyczyszczone, nasmarowane tylne zaciski z nowymi uszczelkami.
Dołączona grafika

Do całego szczęścia zepsuła się jeszcze pompa paliwa. I znowu ładowanie pieniędzy.
Dołączona grafika Dołączona grafika
Poskładane z nowym filtrem. Przy okazji wyciągałem zbiornik paliwa i przepłukałem wraz ze smokiem, lecz syfu tam zbyt nie było.

Obecnie samochód wygląda tak
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Za dużo z zewnątrz się nie zmienił, zresztą słabe zdjęcia. Wnętrza na razie nie ma co pokazywać, bo rozbabrana konsola i boczki brzydkie. :)

Zostało jeszcze dużo rzeczy do zrobienia, a zwłaszcza ogarnąć albo wymienić silnik, bo na razie to kopci więcej oleju niż benzyny.
Jednak najpilniej trzeba wymienić sworznie wahaczy i końcówki drążków, bo już ledwo siedzą.
No ale powoli się coś zdziała i może będzie to jakoś wyglądać.



#2 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 15 marca 2017 - 21:35

Fajny. Wygląda na to, że trafił we właściwe ręce.

Tak przy okazji, czy 1988 to nie powinna być wąska listwa jeszcze?

#3 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 15 marca 2017 - 21:43

Dokładnie-widać,że trafił w dobre ręce.
Myślę,że lepiej wyglądałby na stalówce z oryginalnym kołpakiem niż na tych felgach.

#4 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 marca 2017 - 23:52

Wyświetl postUżytkownik maciejd dnia 15 marca 2017 - 21:35 napisał

Tak przy okazji, czy 1988 to nie powinna być wąska listwa jeszcze?
Od września 1988 roku ruszyła II seria w201.

Jedynie zastanawia mnie emblemat sportline... Nie na ten rocznik.

Inicjatywa z dyferm wyposażonym w ASD super sprawa. Czuję, że auto nie będzie miało lekko, nawet po wymianie silnika na lepszy. :D

Zamienniki wydechu są straszne, przytnij trochę końcówkę wydechu, tak na równo ze zderzakiem - będzie lepiej wyglądać.
No i w niedalekiej przyszłości blacharka będzie wymagana.

Działaj!

#5 Offline   Krzysiek127


  • Postów: 136
  • Na forum od: 27 paź 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W208

Napisano 16 marca 2017 - 11:16

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 15 marca 2017 - 23:52 napisał


Jedynie zastanawia mnie emblemat sportline... Nie na ten rocznik.



Też to zauważyłem, ale skoro właściciel odkodował VIN, to świadom sytuacji.
Widocznie czas napisał historie :)

Powodzenia w pracach.

#6 Offline   Zeghver


  • Postów: 37
  • Na forum od: 20 maj 2014
  • Miejscowość: Siedlce
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2017 - 13:10

Dzięki :smile:

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 15 marca 2017 - 23:52 napisał

Wyświetl postUżytkownik maciejd dnia 15 marca 2017 - 21:35 napisał

Tak przy okazji, czy 1988 to nie powinna być wąska listwa jeszcze?
Od września 1988 roku ruszyła II seria w201.
Tak, auto wyprodukowane po wrześniu 1988.

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 15 marca 2017 - 23:52 napisał

Jedynie zastanawia mnie emblemat sportline... Nie na ten rocznik.
Emblemat ktoś kiedyś nakleił pewnie po to żeby samochód był szybszy. Miałem to nawet zerwać, jak zdejmowałem listwy, ale w końcu zostało.

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 15 marca 2017 - 23:52 napisał

No i w niedalekiej przyszłości blacharka będzie wymagana.
Co masz na myśli? Blacharka była zrobiona pół roku temu. Jedyne co zostało to trochę pod tylną szybą, ale mam zamiar się tym zająć niedługo.

#7 Offline   anemik96


  • Postów: 216
  • Na forum od: 10 sty 2016
  • Miejscowość: Sosnowiec
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2017 - 13:20

Jakbyś nie chciał tych emblematów sportline to ja je chętnie przyjmę bo mi znowu ich brakuje a powinienem mieć :)

#8 Offline   Zeghver


  • Postów: 37
  • Na forum od: 20 maj 2014
  • Miejscowość: Siedlce
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2017 - 13:33

anemik96, Dobra jak coś to dam znać

#9 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2017 - 13:42

Wyświetl postUżytkownik Zeghver dnia 16 marca 2017 - 13:10 napisał

Co masz na myśli?
Przy przeglądaniu zdjęć musiałem się zapatrzeć na wykwity na masce, drzwiach i tak mi się zakodowało. Ale jeżeli już sobie poradziłeś z rudzielcem to masz temat z głowy.

#10 Offline   Zeghver


  • Postów: 37
  • Na forum od: 20 maj 2014
  • Miejscowość: Siedlce
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwietnia 2017 - 14:04

Chciałem wymienić klocki hamulcowe z tyłu, tłoczki cofnięte do końca a klocki nie wchodzą, brakuje ok 4mm, aby to wszystko zmieścić z tarczą. Klocki ate 13,5mm. O co chodzi?








Podobne tematy Zwiń