Witam,
Zaobserwowałem ostatnio w moim aucie 320E taki objaw, że w trakcie hamowania kierownica zawsze samoistnie skręca o kilkanaście stopni w prawo.
Gdy przestaje hamować od razu siła skręcająca ustaje.
Auto jedzie prosto na kierownicy ustawionej prosto, wystarczy naprawdę delikatne hamowanie i koło kierownicy się obraca jeżeli się go nie trzyma ręką.
Jak kierownica jest skręcona w prawo powiedźmy o 30 - 45st to już dalej w prawo kierownica się samoczynnie nie obraca.
Zastanawiam się z czego może wynikać to zjawisko?
Ostatnio zmieniałem prawy wahacz ze sworzniem wymiennym na niewymienny. Po zmianie oczywiście robiona geometria. W tym momencie nie pamiętam czy przed zmianą to występowało.
Jakiś czas temu wymieniałem kierownicę na sportline, pamiętam że miałem wątpliwość jak ją zamontować, gdyż cecha na kolumnie kierowniczej była niewidoczna. Może wszystko jest przestawione np o 1 ząbek, ludzie od geometrii ustawili wszystko na końcówkach aby było prosto, a teraz ten błąd wychodzi przy hamowaniu?
Proszę o podpowiedzi gdzie zajrzeć, bo mnie to coraz bardziej irytuje.
1
[W124] Hamowanie - skręca lekko kierownicę w prawo
Rozpoczęty przez PiotrGo, mar 16 2017 18:13
14 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 16 marca 2017 - 18:13
#2
Napisano 16 marca 2017 - 18:27
Jeśli geometria ok ,to może zacisk lewy trochi stoi ,rozpędź się na prostej tak z 60km/h i puść kierownice i zachamuj ostro (tylko na szerokiej drodze ,żeby się coś nie stało złego),jak mocno będzie ściągać to na 99% coś z zaciskiem hamulcowym,.
#3
Napisano 16 marca 2017 - 18:28
Sprawdź, czy nie masz zapieczonego lewego hamulca z przodu.
Użytkownik Szarik edytował ten post 16 marca 2017 - 18:29
#5
Napisano 16 marca 2017 - 18:33
Skąd tam ten beton?
#6
Napisano 16 marca 2017 - 18:42
Nie wiem ,musiała żona wjechać na jakiś teren budowy ,czy gdzieś na ulicy coś łatali i wjechała ,zacisk stał jak zamurowany he.
#7
Napisano 16 marca 2017 - 19:01
Możesz też obejrzeć tarczę z lewej strony. Jeśli zacisk by stał, może na niej gromadzić się rdza lub ogólnie może mieć inny odcień niż prawa. Obejrzyj też klocki, czy z prawej nie masz ich mniej. Oczywiście jeśli problem jest od niedawna, to możesz nic nie zobaczyć. Jak nie masz ABS to wjedź na polną drogę i zahamuj, żeby zablokować koła, zobaczysz, czy ślady hamowania zaczynają się w jednym miejscu i czy w ogóle są dwa.
#8
Napisano 16 marca 2017 - 19:02
Użytkownik melfio1 dnia 16 marca 2017 - 18:27 napisał
Jeśli geometria ok ,to może zacisk lewy trochi stoi ,rozpędź się na prostej tak z 60km/h i puść kierownice i zachamuj ostro (tylko na szerokiej drodze ,żeby się coś nie stało złego),jak mocno będzie ściągać to na 99% coś z zaciskiem hamulcowym,.
Weź, bo chłopak z drogi wyleci 30 km/h wystarczy
#9
Napisano 20 marca 2017 - 23:51
Miejmy nadzieję, że się nie rozbił
#10
Napisano 29 marca 2017 - 08:40
Mam podobnie w swoim W201. Tyle, że jak jadę to też auto lekko ściąga na prawo. Przy hamowaniu też kierownicę obraza o kilka stopni. Zbieżność ustawiana, opony wymieniane i cały czas to samo. Trzeba będzie zajrzeć chyba do tych zacisków.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Hamowanie silnikiem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Boss |
|
||
Lekko przytarty przewód hamulcowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Babybenz201 |
|
||
Lekko przytarty przewód hamulcowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Babybenz201 |
|
||
[w201] [190D] Sprzęgło elektromagnetyczne wentylatora chłodnicy - wiatrak się obraca lekko cały czas. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
Przy skręcaniu w prawo coś cyka pod kierą jakby przekaźnik |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ERDOL |
|