Witam
Męczy mnie jedne problem. Gdy kupiłem auto miało ono krzywią kierownicę - już nie pamiętam w jakim położeniu była kierownica, ale kierunkowskazy źle odbijały.
Pewien spec od Mercedesów wymieniał uszczelnienia w przekładni w moim aucie i przy okazji sprawdził czy kierownica jest prawidłowo. Okazało się, że jakiś poprzedni właściciel, źle zamontował kierownicę (nie na znakach). Auto moim zdaniem prowadziło się bardzo dobrze, tylko kierownica była nadal krzywo (pomimo jej prawidłowego założenia).
Prawe górne ramię kierownicy musiało być na wysokości obrotomierza (w slangu samolotowym godzina 2:00).
Pan mechanik spec od Mercedesów powiedział, że aby kierownica była na wprost to trzeba ustawić prawidłowo geometrię (on nie ustawia).
Teraz kierownica jest na wprost idealnie, kierunkowskazy odbijają jak należy, ale auto jakoś gorzej się prowadzi, jest takie mniej precyzyjne w jeździe do przodu niż poprzednio.
Poniżej dane z geometrii:
Mechanik twierdzi, że prawego koła już nie da się bardziej pochylić.
Kąt pochylenia dla koła prawego -0,05 i lewego -0,24
Zbieżność: +0,13 i +0,12
Co jest może być przyczyną gorszego prowadzenia?
1. Czy źle ustawiona geometria?
2. Czy może przekładnia nie jest teraz w pozycji "na wprost", a była wtedy gdy kierownica była krzywa (bo ktoś kiedyś ją np. wymieniał i źle zamontował nie na znakach).
0
[w126] Geometria a prawidłowe prowadzenie
Rozpoczęty przez YuSuzuki, mar 21 2017 22:02
1 odpowiedź w tym temacie
#1
Napisano 21 marca 2017 - 22:02
#2
Napisano 22 marca 2017 - 09:08
jest takie mniej precyzyjne w jeździe do przodu niż poprzednio.
Co to znaczy?
Ściąga ,czy co.Ja bardzo często ustawiłem geometrię po wymianie końcówek ,i bardzo rzadko po ustawieniu geometrii ,auto jechało prosto ,choć diagnosta twierdził że wszystko jest ok i robili z pięć poprawek i dupa, ostatnio sobie zaznaczam jak była stara końcówka i tak wkręcam nową +- jakaś mała korekta i auto jeździ super ,choć diagnosta twierdzi, że jak jedzie prosto to nie znaczy że zbieżność jest dobrze ustawiona, może masz teraz ustawione wszystko ok ,tylko przyzwyczaiłeś się do tamtego ustawienia.
Co to znaczy?
Ściąga ,czy co.Ja bardzo często ustawiłem geometrię po wymianie końcówek ,i bardzo rzadko po ustawieniu geometrii ,auto jechało prosto ,choć diagnosta twierdził że wszystko jest ok i robili z pięć poprawek i dupa, ostatnio sobie zaznaczam jak była stara końcówka i tak wkręcam nową +- jakaś mała korekta i auto jeździ super ,choć diagnosta twierdzi, że jak jedzie prosto to nie znaczy że zbieżność jest dobrze ustawiona, może masz teraz ustawione wszystko ok ,tylko przyzwyczaiłeś się do tamtego ustawienia.
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 22 marca 2017 - 10:11
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124 200D] Obrotomierz prawidłowe podłączenie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukaszn |
|
|
|
[w201] Remont tylnego zawieszenia - samodzielnie. Pytania początkującego. Geometria kół i inne problemy. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
Geometria zawieszenia |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | W124MAN |
|
||
[w124] Prawidłowe dane przepływomierza m111.960 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Adaml4 |
|
||
[w124] e klasa sedan 1994r. silnik 2.2, geometria |
HydePark | hadrianus |
|