Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Błędy z SD pomoc w rozszyfrowaniu



4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Siwy_Artur


  • Postów: 63
  • Na forum od: 08 kwi 2013
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 marca 2017 - 23:27

Witam
Dzisiaj był u mnie kolge z SD i podłączył CL-a do kompa ponieważ przestałodpalać. Po skasowaniu wszystkich błedów i ponownym wywołaniu przez zapłon i kręcenie rozrusznikiem pojawiły się błedy tylko teraz pytanie co one oznaczają i gdzie szukać przyczyn ponieważ kolega nie do końca wiedział poniżej daję zdjęcia z SD

###
###
###

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 28 marca 2017 - 09:13




#2 Offline   Kamylek


  • Postów: 326
  • Na forum od: 05 gru 2010
  • Miejscowość: Wyszków-Wólka
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E500 93'
  • Trzeci Mercedes:W124 500E 91'

Napisano 26 marca 2017 - 10:36

W Lh masz problem z oboma magnesami zmiennych faz rozrządu. W przepustnicy też jakieś problemy z potencjometrami (może wiązka?).
W base module (GM) masz prawdopodobnie spalony bezpiecznik numer 4.
A ASR tłumaczy że jest coś nie tak z EFP czyli przepustnicą patrz wyżej.
Z modułem zapłonu się nie połączyliście.

#3 Offline   Siwy_Artur


  • Postów: 63
  • Na forum od: 08 kwi 2013
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 marca 2017 - 22:02

OOO dzięki wielkie za pomoc, widzę że masz dużą wiedze w tym temacie więdz będę miał kilka jeszcze pytań między innymi który to jest moduł GM gdzie go szukać i czy wiesz jak może sprawdzić czujnik położenia wału? Czy można przez opór na przewodzie czy masz jakiś inny sposób aby być pewnym czy jest ok czy nie. Z góry dzięki za pomoc

#4 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 28 marca 2017 - 19:00

GM znajduje się w skrzynce z komputerami pod maską po stronie pasażera i znajduje się na nim naklejka na której widnieje oznaczenie GM i posiada na sobie 4 bezpieczniki.

Czujnik położenia wału można sprawdzić bez jego demontażu. Trzeba go odpiąć od modułu EZL i podłączyć omomierz między bieguny wtyczki. Powinien wykazać wtedy jakąś rezystancję ( zazwyczaj dużą 1 może 2 kOmy) i mierząc rezystancję trzeba kręcić wałem korbowym i kiedy magnes na kole zamachowym spotka się z czujnikiem wtedy rezystancja czujnika powinna zmaleć do okolic zera ohm na krótką chwilę. Da się to wychwycić cyfrowym multimetrem.

#5 Offline   Siwy_Artur


  • Postów: 63
  • Na forum od: 08 kwi 2013
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 marca 2017 - 21:44

NIestety po wymianie bezpiecznika auto dalej nie odpala choć ma chęć załapać








Podobne tematy Zwiń