Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

[W124/W201] OM601/OM602/OM603 problemy z silnikiem-temat zbiorczy


86 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   inutile


  • Postów: 1392
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marzec 2017 - 00:45

Siema wszystkim.
Mam problem z OM602. To jakiś koszmar.



Chciałbym coś zrobić, ale nie mogę.
Chciałbym polepszyć stan silnika, ale nie mogę.
Wszystko działa.
Aż mnie skręca!

Nie chce się cholerstwo ani zepsuć ani dać naprawić.
Kombinuję... Może olej bierze? Nie. Sprawdzam co tydzień w nadziei, że może jednak... Bagnet ani drgnie. Może wodę bierze? Też nie. Coś cieknie? A gdzie tam.
Wytrzaskam go karcherem i będę 'jeździć, obserwować'. Może jednak coś gdzieś pocieknie...
Zmiana oleju? Na każdym lata tak samo. Może wleję mu 15W40 Kauflanda, ma MB Approval, może coś zdechnie. Może jakieś szklanki zaczną się tłuc...
Chodzi zawsze tak samo. Nieważne, czy to grzybojazda/do odcinki/na pusto/przeładowany/subsaharyjskie lato/syberyjska zima. Zawsze te same stabilne obroty, ten sam dźwięk...
Zastanawiam się nad ponownym płukaniem układu paliwowego. Z nudów.
A nie! EGR aż prosi się o likwidację. Jednak szykuje się największa akcja serwisowa.
Tego roku.

Powalczyłbym ze służbówką, która wiecznie ma fochy zapłonowe, ale szef absolutnie nie pozwala mi się przy aucie ubrudzić. Od tego jest mechanik a nie pracownik firmy. Tak mówi On. Podobno nie po to studiowałem, żeby teraz babrać się w smarze jak jakiś majster. Tak mówi On.

Z dziką ciekawością czytam co ludzie wyprawiają w KE-Jetowych benzynowcach. Jakieś PINy, przekaźniki, ZPD, wybłyskiwanie błędów, membrany, talerze, rurki, cuda na kiju! A załóż LPG, to dopiero życie na krawędzi!
A nam, OM-owcom, co pozostaje? Modlić się o takie przygody chyba tylko...

#2 Offline   Sawyer


  • Postów: 2384
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marzec 2017 - 08:55

Aaaaaaaa......

le o co chodzi?

Popraw mnie gdybym palnął głupstwo- narzekasz że OM'ki są jak elewy? :E Toć się ciesz! I kombinuj nad wrzutką turba- będzie konstruktywne zajęcie i problemy jak w M102 po gazolinie :D I kosztowo podobnie.

#3 Offline   w0jta5


  • Postów: 4896
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marzec 2017 - 09:11

Ale się dowartościował... :ok:

#4 Offline   inutile


  • Postów: 1392
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marzec 2017 - 09:13

O nic konkretnego mi nie chodzi ;) Po prostu zazdroszczę Wam takiego kompendium wiedzy w temacie o M102/M103, który nawet doczekał się podpięcia. Czemu więc OM-ki mają takiego tematu nie mieć?!
Problem polega na tym, przynajmniej u mnie, że nie specjalnie jest o czym pisać. To dramat dla kogoś, kto lubi przy aucie podłubać w wolnej chwili.
Dlatego stworzyłem taki prześmiewczy, przerysowany, nieco drwiący z KE-Jeta temat dla zabawy.
Mam nadzieję, że nikt nie weźmie tego na poważnie...

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 28 marzec 2017 - 09:11 napisał

Ale się dowartościował... :ok:

No ba! Jestem dumny z 19 minut do setki. Jak wsiadam do służbówki to czuję się jak Szumacher.
Chyba znów kupię jakieś dojechane Audi 80 - krzywe zwrotnice, wytłuczone wszystko co może się wytłuc, beton zbrojony B-50 w progach... to dopiero frajda oddżumiać takiego!

Użytkownik inutile edytował ten post 28 marzec 2017 - 09:31


#5 Offline   Sawyer


  • Postów: 2384
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marzec 2017 - 09:18

Dawaj turbo!!! Może wtedy zaczną się problemy xD

#6 Offline   inutile


  • Postów: 1392
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marzec 2017 - 09:25

Myślałem o kompresorze.
Od klimy.
:D

Niee, wtedy nie bedzie GAFO. :D Original zustand muss sein! Jawohl! Za 10 lat wystawię go za 100 tys. na giełdę klasykuff.

Użytkownik inutile edytował ten post 28 marzec 2017 - 09:26


#7 Offline   BubiTej


  • Postów: 80
  • Na forum od: 23 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marzec 2017 - 10:29

Mi ostatnio zaślepka od przelewu zaczęła przeciekać. Musiałem kupić nową za 2 zł.

#8 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marzec 2017 - 18:58

Poluzuj sobie parę nakrętek tu i tam i przestań biadolić.

#9 Offline   inutile


  • Postów: 1392
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marzec 2017 - 19:43

Sam sobie poluzuj :P Jak mogłeś opuścić nasz Mercedesowski grajdołek na rzecz jakiegoś Fiorda... :D

#10 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 marzec 2017 - 11:06

Mondeło.
Ja nie mam Forda.
Ford to jest Mustang albo F150.
Ja mam Mondeło bez kół.

#11 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3470
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 29 marzec 2017 - 14:17

wojtek81, kleisz jakieś stworki i potwork, weź no jebutnij sobie https://pl.aliexpres...208.4.13.OssTP9

#12 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 marzec 2017 - 07:38

E tam, słabe.

#13 Offline   T34


  • Postów: 245
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Kaszuby
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwiecień 2017 - 20:38

Dzisiaj przy okazji wymiany oleju zmieniłem filtry paliwa i powietrza.

#14 Offline   inutile


  • Postów: 1392
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwiecień 2017 - 21:03

Ostatnio oglądałem OM603 zu verkauf. 6500 PLN a nawet złoty wosk na klawiaturze się uchował... Oczywiście odpalił na widok kluczyka...

Za to w służbówce, hit sezonu - strzeliła tylna belka. No nie da się z tym jeździć, szkoda pleców. Do tego zaczęła dymić na biało, wiadomo, co to oznacza.
Oznacza to tyle, że jeżdżę swoim 26-letnim, jak to mawia mój szef 'zabytkiem' i jeszcze mi za to płacą extra. Po co komu nowe taczki brane w leasing, skoro można kupić 10x 190D (ciekawie wyglądałby olx i ceny na nim, gdyby nagle jakiś świr wykupił połowę stanu danego modelu) i z sukcesywnie nimi tyrać?
OK, ma to jeden ważny, negatywny aspekt. Z image'u firmy robi się Republika Środkowoafrykańska.

Użytkownik inutile edytował ten post 27 kwiecień 2017 - 21:05


#15 Offline   inutile


  • Postów: 1392
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 maj 2017 - 22:20

Wyświetl postUżytkownik T34 dnia 27 kwiecień 2017 - 20:38 napisał

Dzisiaj przy okazji wymiany oleju zmieniłem filtry paliwa i powietrza.
Dzisiaj jakiś młodociany mechanik na serwisie wlał koledze 3,5 litra oleju do OM601 i poprosił, abyśmy wyjechali.
Zamiast spierać się i walczyć (mechanik nie lubi gdy właściciel ma rację, tym bardziej, że to mąż najlepszej psiapsióły żony właściciela, więc nie ma co robić rabanu). Wyjechaliśmy, kontrolka oleju zamigała, powoli odjeżdżamy 500 metrów w krzaki i dolewamy pozostałe 2,5 litra, które o dziwo mieliśmy w zapasie.
Płukanki nie wlał, bo nagary rozpuści. Dało to wynik taki, że natychmiast nowy olej zrobił się czarny.

Jak to było? Lepszy (edit:tańszy) mechanik jest wrogiem dobrego? :D

Użytkownik inutile edytował ten post 26 maj 2017 - 22:21


#16 Offline   BubiTej


  • Postów: 80
  • Na forum od: 23 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 maj 2017 - 13:24

Ja osobiście mechaników unikam, jak ognia. Jak nie będę mógł czegoś zrobić na podwórku, to ewentualnie zawitam. :)

#17 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 643
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 maj 2017 - 20:01

W dieslach zawsze będzie czarny zaraz po wymianie.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#18 Offline   inutile


  • Postów: 1392
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 maj 2017 - 22:55

Ja po płukaniu i wlaniu 5W40 miałem złotobrunatny. W sumie nadal nie wygląda jak smoła.

Dziś podjechał do nas koleś z M102 na strombergu, odpalanie po 5 sek. kręcenia, potem było odpalanie na pych, bo zadrutowana instalacja żre prąd. Potem było odpalanie z kabli, bo LPG nie chciało zapodać surowca z pychu, pewnie z powodu braku prądu.
Ja dla odmiany wywaliłem wreszcie EGR i pomalowałem tłumik końcowy na czarno farbą żaroodporną.

#19 Offline   KrupeK


  • Postów: 53
  • Na forum od: 15 paź 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E30, Seat Arosa

Napisano 28 maj 2017 - 10:53

Inutile w jakim celu wywaliłeś EGR coś yo zmienia lub poprawia?

#20 Offline   inutile


  • Postów: 1392
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 maj 2017 - 18:54

Unieszkodliwiłem go, żeby nie dymił w dolot. Trochę lepiej się zbiera, z mocnym naciskiem na 'trochę'. Nie czyściłem dolotu bo nie było już na to czasu, może innym razem.