No no, u mnie też tak twierdzili jedni z oglądających moją dwusetkę przy sprzedaży. Odkręcili korek i "ło Panie, pryska olejem, to już jakieś przedmuchy na...". Już nawet nie pytałem, jak według nich smarowany jest wałek. Bo skoro jest zaraz pod korkiem wlewu oleju i do tego pracuje w oleju, to jak na nim nie pryskać?
Jak chcesz szukać problemów na siłę, to zmierz kompresję. Ale pryskanie olejem przez korek, nie ma nic do tego.
2
[W124/W201] OM601/OM602/OM603 problemy z silnikiem-temat zbiorczy
Rozpoczęty przez inutile, mar 28 2017 00:45
94 odpowiedzi w tym temacie
#81
Napisano 19 marca 2019 - 22:12
#82
Napisano 19 marca 2019 - 23:41
Ok, kupuję interpretację . Zbieram się do wymiany popychaczy, wtrysków, oraz ewentualnie wałka i rzeczywiście szukam, bo auto nie ma zrywu sprzed 300tyś. Dziś to jest bardzo wygodny traktor. Czy może chodzić o pierścienie tłokowe i czy warto się tym interesować w przypadku słabszej kompresji?
#83
Napisano 20 marca 2019 - 06:31
Nie da się jednoznacznie stwierdzić. Dopiero pomoar kompresji + próba olejowa da jakiś obraz. Ale dopiero po zdjęciu głowicy widać, w jakim stanie jest gładź cylindrów itp. Przy czym, słaby zryw, to może być wina np. wtrysków, pompy. U mnie był strasznie zawalony mułem smok w baku. Zacznij właśnie od czyszczenia baku, smoka, wymiany filtrów i ew. ogarnięcia wtrysków. Popychacze, jeśli klepią, to też do zmiany. Wtedy ocenisz wizualnie stan wałka, a najlepiej go pomierzyć, czy nie jest wytarty. Do tego, sprawdzić wyciągnięcie łańcucha rozrządu.
No chyba, że na start wyjdzie słaba kompresja, która podnosi sie przy próbie olejowej, to wtedy raczej większy remont. Ale jeśli nie musisz dolewać oleju, to tu bym nie obstawiał problemu. Zalej go przy okazji jakimś olejem 5W40, zrób wcześniej płukankę i zapewne pacjent będzie żył .
No chyba, że na start wyjdzie słaba kompresja, która podnosi sie przy próbie olejowej, to wtedy raczej większy remont. Ale jeśli nie musisz dolewać oleju, to tu bym nie obstawiał problemu. Zalej go przy okazji jakimś olejem 5W40, zrób wcześniej płukankę i zapewne pacjent będzie żył .
#84
Napisano 20 marca 2019 - 16:34
W silnikach gdzie skrzynia korbowa jest oddzielona od przestrzeni pod pokrywką zaworów (te na pasku) faktycznie ten przedmuch może być mniejszy. Natomiast w silnikach na łańcuchu (nie wszystkich) skrzynia korbowa łączy się z obudową rozrządu poprzez pokrywę łańcucha - zwyczajnie, jeśli tłok pcha powietrze na dół, to przepływa ona wokół łańcucha rozrządu wprost pod korek. Dlatego w mb zawsze będzie ten korek mniej lub bardziej skakał. Olej jak bryzga spod korka to dobrze, wiadomo że odpowiednia jego ilość dociera do wałka
#85
Napisano 13 czerwca 2019 - 22:22
Witam czy da radę w 124 2.5 diesel wymienić uszczelke miski olejowej bez wyciągania silnika bo tam zawadza belka i chciał bym najmniej pracy wykonać przy tej operacji.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#86
Napisano 13 czerwca 2019 - 23:07
Wystarczy że go odkręcisz od poduszek i uniesiesz na czymś od góry
#87
Napisano 13 czerwca 2019 - 23:08
I o taką odpowiedź mi chodziło bardzo dziękuję.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#88
Napisano 29 listopada 2019 - 17:29
Nie wiem gdzie o tym napisać, więc myślę, że mój własny prześmiewczy temat w dziale HP to dobre miejsce.
Na stacjach Shell, w każdy wtorek, paliwo V-Power jest w cenie zwykłego. Przynajmniej w Wawie/okolicach.
Nie wiem tylko czy to coś pomoże silnikom z motopompy, które mają 1 minutę do setki
Na stacjach Shell, w każdy wtorek, paliwo V-Power jest w cenie zwykłego. Przynajmniej w Wawie/okolicach.
Nie wiem tylko czy to coś pomoże silnikom z motopompy, które mają 1 minutę do setki
#89
Napisano 09 kwietnia 2021 - 13:50
W mojej pompie do gnojowicy zaczęło ostatnio strasznie trzepać silnikiem. Wymiana poduszek nie pomogła. Dodatkowo przybywało oleju. Okazało się, że pompa wtryskowa przepuszcza paliwo przez sekcje do silnika Pompa trafiła do zakładu, będę meldował co dalej.
#90
Napisano 10 kwietnia 2021 - 05:58
O ile mnie pamięć nie myli,to najprawdopodniej uszkodził się oring w pompce zasilającej
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
Problemy z odpaleniem, zamkiem centralnym i pilotem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SzymKox2115pl |
|
||
[W124 2.5d] Problemy z odpaleniem na ciepłym (stacyjka albo podciśnienie) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RAF1 |
|
|
|
[w124/w201] Problemy z elektryką, ładowaniem, akumulatorem. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SiaraK |
|
|