Skocz do zawartości




[W201] molibden 2.0E 1987


32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   molibden


  • Postów: 11
  • Na forum od: 06 lut 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 kwietnia 2017 - 22:10

Spełniłem dwa marzenia za jednym zamachem. Po pierwsze od końca lat '80 chciałem mieć 190. Po drugie chciałem mieć dość stare auto do jeżdżenia na co dzień.

Krótkie zestawienie danych z dekodera VIN:

Delivery date 1987-12
PAINT1 702
Interior color 073 No code designation available
Engine 102962 12 081316
Gearbox 722400 02 575351

412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
591 WD GREEN GLASS ALL-RND., HTD. REAR WIND.-ESG
620 AIR POLLUTION CONTROL

Zdjęcia:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Zrobione:
- naprawione (polakierowane) przednie lewe drzwi (widać na zdjęciach),
- wymieniony dyferencjał,
- założone radio VDO TR7311U,
- założona antena (tymczasowo jakakolwiek, która się trzymała - poprzednio ktoś rzeźbił i powiększył otwór na antenę w błotniku),
- standardowy serwis (wymiana filtrów, oleju),
- odkurzanie wnętrza.

Do zrobienia:
- skrzynia biegów (rusza z 1. biegu i przy zmianie z 2. na 3. bieg obroty skaczą - ponoć wrzuca na luz),
- pranie tapicerki,
- naprawa tapicerki fotela kierowcy i lewego tylnego boczka,
- naprawa szyberdachu (odchyla się, ale się nie odsuwa),
- wymiana przedniej szyby (nie jest pęknięta, ale się rozkleja).
Poza tym gniją drzwi z prawej strony - na wierzchu jeszcze nie widać, ale od spodu są już rude i zaczynają się robić dziurawe.



#2 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 04 kwietnia 2017 - 22:22

Na początku sprawdź poziom i kolor oleju w skrzyni (jeśli tego nie robiłeś przy zakupie).
A tematów na forum o takich problemach było wiele - czeka Cię długa lektura.
Zawsze masz ciś oleju wyżej niż max i tak wysokie obroty?

Użytkownik AiM edytował ten post 04 kwietnia 2017 - 22:22


#3 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2017 - 07:02

Po 80 stopniach trzyma Ci ~1000 obrotów? Nieprawilnie, ale co ja tam wiem :E. Ale czekaj niech no Sawyer tu wpadnie :E
Do listy "do zrobienia" dopisz wymianę żarówek podświetlenia korby od kierunku nawiewu i ciepłoty pasażera.

#4 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 05 kwietnia 2017 - 09:24

Z takim zawieszenie to chyba wersja Azja expres :smoke:

Sympatycznie sie prezentuje, trzymanie takiej "zdrowej" kierownicy to sama przyjemność ;>

#5 Offline   tato81


  • Postów: 623
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2017 - 11:29

Wyświetl postUżytkownik pawel14b3 dnia 05 kwietnia 2017 - 09:24 napisał

...trzymanie takiej "zdrowej" kierownicy to sama przyjemność ...
Urok kierownicy starego typu. Poorana jak pole po orce. Samo piękno. Ja mam już kiere nowszego typu - i mimo że też zdrowa to jednak nie ma tego uroku i takich bruzd.

#6 Offline   molibden


  • Postów: 11
  • Na forum od: 06 lut 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2017 - 11:41

Co do ciśnienia oleju, to zawsze wskazanie jest maksymalne lub lekko powyżej. Jak stoję na biegu (D lub R) jest ok. 800 obr./min, natomiast na luzie i P obroty są wyższe i wynoszą ok. 1000 obr./min. Obrotów powyżej tysiąca, tak jak na zdjęciu - szczerze mówiąc - nie zapamiętałem.

Przy okazji, jeśli chodzi o liczniki, to temperatura nigdy nie osiąga prawidłowej (z tego co wyczytałem na forum), wskazówka powinna być nad 80, wskazówka prędkościomierza nigdy nie opada na bolec, a prędkościomierz zawyża wskazania o 15-20 km/h. Nie działa też licznik przebiegu. Po śrubkach na prędkościomierzu widać, że ktoś majstrował przy licznikach. Pytanie tylko, czy próbował je naprawić, czy też skręcał przebieg...

Jeśli chodzi o pierdoły we wnętrzu, to poza podświetleniem pokrętła, mam pokruszony plastik przy nawiewie no i dzisiaj coś się spieprzyło przy pokrętle regulacji temperatury od strony kierowcy - bez względu na ustawienie, leci tylko ciepłe powietrze.

Co do skrzyni biegów, to przeglądałem tematy na forum i będę się starał doprowadzić ją do ładu.

Co do zawieszenia, nie przeszkadza mi, że tak wysoko stoi - można przyjąć, że to wersja "All Terrain" ;)

Nie łudzę i się i wiem, że do zrobienia w moim aucie coś zawsze będzie.

Edit: Dodaję zdjęcia obrotów jakie mam na luzie i pokruszonego plastiku.
Obroty na luzie (N):
Dołączona grafika

Obroty na biegu (D):
Dołączona grafika

Pokruszony plastik przy nawiewie:
Dołączona grafika.

Dodatkowo dzisiaj od rana wymieniłem ograniczniki w tylnych drzwiach bo stare już się zacinały. W drzwiach kierowcy wymieniono ogranicznik już wcześniej.

Użytkownik molibden edytował ten post 05 kwietnia 2017 - 11:51


#7 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 05 kwietnia 2017 - 12:01

A podbicie obrotów po starcie masz? Ssanie?
Czy zawsze po odpaleniu wędruje od razu na 1000 obr.?
Ciśnienie oleju trzyma 3 nawet bez kluczyka w stacyjce?

#8 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2017 - 12:14

Ten licznik to jakiś kowal składał... I raz, że zniszczył śruby, dwa, że zrobił to źle.

Ciśnienie oleju pewnie podpięte pod stały plus, a nie pod czujnik.

Prędkość obrotowa biegu jałowego za wysoka. Dla silnika 962 powinna być w przedziale 700-800 obr/min, w pozycjach lewarka P/N, trochę poniżej 700 dla D.

#9 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2017 - 12:25

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 05 kwietnia 2017 - 12:14 napisał

Ciśnienie oleju pewnie podpięte pod stały plus, a nie pod czujnik.
wystarczy odpieta wtyczka od czujnika i mamy ciśnienie na maxa.
Najprościej sprawdzić przekręcając kluczyk na zapłon - jeżeli wskazówka leci na 3 to znaczy, że jest czujnik odpięty.

#10 Offline   molibden


  • Postów: 11
  • Na forum od: 06 lut 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 kwietnia 2017 - 20:58

Dzięki za porady i miłe słowa.

Kolejne drobiazgi zrobione - naprawione podświetlenie pokręteł ogrzewania i wymieniony filtr powietrza. Co do wskaźnika ciśnienia oleju, to po przekręceniu stacyjki jest jak na załączonym zdjęciu. Po Świętach zamierzam się zająć nieprawidłowymi obrotami i temperaturą silnika.

W kolejce będzie wymiana przedniej szyby i - jeżeli wystarczy kasy - ogarnięcie szyberdachu - ostatnio po deszczowej nocy miałem wilgotny fotel. Na forum wyczytałem, że problem może tkwić w odprowadzaniu wody z szyberdachu bądź przedniej szybie. Szyba jest i tak do wymiany, więc optymalnie byłoby ogarnąć dwa tematy za jednym zamachem.

Co do wskaźników, to będę szukał prędkościomierza w lepszym stanie i wtedy przy okazji przyjrzę się reszcie. Dzisiaj zauważyłem, że czasami wskaźnik poziomu paliwa wpada w kilkusekundowe drgania...

Kontrolki po przekręceniu klucza w stacyjce:
Dołączona grafika
Podświetlenie pokręteł:
Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń