[W201] molibden 2.0E 1987
#1
Napisano 04 kwietnia 2017 - 22:10
Krótkie zestawienie danych z dekodera VIN:
Delivery date 1987-12
PAINT1 702
Interior color 073 No code designation available
Engine 102962 12 081316
Gearbox 722400 02 575351
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
591 WD GREEN GLASS ALL-RND., HTD. REAR WIND.-ESG
620 AIR POLLUTION CONTROL
Zdjęcia:
Zrobione:
- naprawione (polakierowane) przednie lewe drzwi (widać na zdjęciach),
- wymieniony dyferencjał,
- założone radio VDO TR7311U,
- założona antena (tymczasowo jakakolwiek, która się trzymała - poprzednio ktoś rzeźbił i powiększył otwór na antenę w błotniku),
- standardowy serwis (wymiana filtrów, oleju),
- odkurzanie wnętrza.
Do zrobienia:
- skrzynia biegów (rusza z 1. biegu i przy zmianie z 2. na 3. bieg obroty skaczą - ponoć wrzuca na luz),
- pranie tapicerki,
- naprawa tapicerki fotela kierowcy i lewego tylnego boczka,
- naprawa szyberdachu (odchyla się, ale się nie odsuwa),
- wymiana przedniej szyby (nie jest pęknięta, ale się rozkleja).
Poza tym gniją drzwi z prawej strony - na wierzchu jeszcze nie widać, ale od spodu są już rude i zaczynają się robić dziurawe.
#2
Napisano 04 kwietnia 2017 - 22:22
A tematów na forum o takich problemach było wiele - czeka Cię długa lektura.
Zawsze masz ciś oleju wyżej niż max i tak wysokie obroty?
Użytkownik AiM edytował ten post 04 kwietnia 2017 - 22:22
#3
Napisano 05 kwietnia 2017 - 07:02
Do listy "do zrobienia" dopisz wymianę żarówek podświetlenia korby od kierunku nawiewu i ciepłoty pasażera.
#4
Napisano 05 kwietnia 2017 - 09:24
Sympatycznie sie prezentuje, trzymanie takiej "zdrowej" kierownicy to sama przyjemność
#5
Napisano 05 kwietnia 2017 - 11:29
Użytkownik pawel14b3 dnia 05 kwietnia 2017 - 09:24 napisał
#6
Napisano 05 kwietnia 2017 - 11:41
Przy okazji, jeśli chodzi o liczniki, to temperatura nigdy nie osiąga prawidłowej (z tego co wyczytałem na forum), wskazówka powinna być nad 80, wskazówka prędkościomierza nigdy nie opada na bolec, a prędkościomierz zawyża wskazania o 15-20 km/h. Nie działa też licznik przebiegu. Po śrubkach na prędkościomierzu widać, że ktoś majstrował przy licznikach. Pytanie tylko, czy próbował je naprawić, czy też skręcał przebieg...
Jeśli chodzi o pierdoły we wnętrzu, to poza podświetleniem pokrętła, mam pokruszony plastik przy nawiewie no i dzisiaj coś się spieprzyło przy pokrętle regulacji temperatury od strony kierowcy - bez względu na ustawienie, leci tylko ciepłe powietrze.
Co do skrzyni biegów, to przeglądałem tematy na forum i będę się starał doprowadzić ją do ładu.
Co do zawieszenia, nie przeszkadza mi, że tak wysoko stoi - można przyjąć, że to wersja "All Terrain"
Nie łudzę i się i wiem, że do zrobienia w moim aucie coś zawsze będzie.
Edit: Dodaję zdjęcia obrotów jakie mam na luzie i pokruszonego plastiku.
Obroty na luzie (N):
Obroty na biegu (D):
Pokruszony plastik przy nawiewie:
.
Dodatkowo dzisiaj od rana wymieniłem ograniczniki w tylnych drzwiach bo stare już się zacinały. W drzwiach kierowcy wymieniono ogranicznik już wcześniej.
Użytkownik molibden edytował ten post 05 kwietnia 2017 - 11:51
#7
Napisano 05 kwietnia 2017 - 12:01
Czy zawsze po odpaleniu wędruje od razu na 1000 obr.?
Ciśnienie oleju trzyma 3 nawet bez kluczyka w stacyjce?
#8
Napisano 05 kwietnia 2017 - 12:14
Ciśnienie oleju pewnie podpięte pod stały plus, a nie pod czujnik.
Prędkość obrotowa biegu jałowego za wysoka. Dla silnika 962 powinna być w przedziale 700-800 obr/min, w pozycjach lewarka P/N, trochę poniżej 700 dla D.
#9
Napisano 05 kwietnia 2017 - 12:25
Użytkownik carl00s dnia 05 kwietnia 2017 - 12:14 napisał
Najprościej sprawdzić przekręcając kluczyk na zapłon - jeżeli wskazówka leci na 3 to znaczy, że jest czujnik odpięty.
#10
Napisano 11 kwietnia 2017 - 20:58
Kolejne drobiazgi zrobione - naprawione podświetlenie pokręteł ogrzewania i wymieniony filtr powietrza. Co do wskaźnika ciśnienia oleju, to po przekręceniu stacyjki jest jak na załączonym zdjęciu. Po Świętach zamierzam się zająć nieprawidłowymi obrotami i temperaturą silnika.
W kolejce będzie wymiana przedniej szyby i - jeżeli wystarczy kasy - ogarnięcie szyberdachu - ostatnio po deszczowej nocy miałem wilgotny fotel. Na forum wyczytałem, że problem może tkwić w odprowadzaniu wody z szyberdachu bądź przedniej szybie. Szyba jest i tak do wymiany, więc optymalnie byłoby ogarnąć dwa tematy za jednym zamachem.
Co do wskaźników, to będę szukał prędkościomierza w lepszym stanie i wtedy przy okazji przyjrzę się reszcie. Dzisiaj zauważyłem, że czasami wskaźnik poziomu paliwa wpada w kilkusekundowe drgania...
Kontrolki po przekręceniu klucza w stacyjce:
Podświetlenie pokręteł:
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] lukas125p 3.0D 1987 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | lukas125p |
|
||
[W124]MarcinDB 220E 1993 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | MarcinDB |
|
||
[W201] MojDrugiMerc 2.0D 1987 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | MojDrugiMerc |
|
|
|
[W124] 220E '92r by elspasoo |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | elspasoo |
|
||
[W201] Marian15 2,0E 1987 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | Marian15 |
|