Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] brak napięcia na przekaźniku wentylatora chłodnicy


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Michal78


  • Postów: 13
  • Na forum od: 17 lut 2017
  • Miejscowość: Białogard
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 kwietnia 2017 - 18:40

Pomocy... Zbliżają się ciepłe dni więc sprawdziłem dziś, czy działa wentylator chłodnicy. Okazało się, że nie :( . Sprawdziłem przewód z czujnika, ten który podaje masę na przekaźnik, przewód jest ok. Zasilanie z akumulatora też jest ok. Przewód zasilający elektromagnes ma przejście. Wychodzi na to, że nie ma zasilania przekaźnika ze stacyjki/bezpiecznika. Tutaj moja prośba i pytanie, czy zasilanie przekaźnika w 12v jest doprowadzane z bezpiecznika, czujnika temperatury wody (tego na trzy piny przy pokrywie zaworów) czy ze sterownika (komputera)?

Użytkownik Michal78 edytował ten post 11 kwietnia 2017 - 18:51




#2 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 11 kwietnia 2017 - 18:44

A sprawdziłeś sam czujnik/włącznik wentylatora, zwierając piny we wtyczce?

#3 Offline   Michal78


  • Postów: 13
  • Na forum od: 17 lut 2017
  • Miejscowość: Białogard
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 kwietnia 2017 - 18:46

Tak, zwierałem piny i nic. Bezpiecznik był przepalony. Po wymianie na czujniku z trzema pinami pojawiło się napięcie zasilające ale na przekaźnik prąd już nie dochodzi

Użytkownik Michal78 edytował ten post 11 kwietnia 2017 - 18:48


#4 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 246
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 kwietnia 2017 - 23:39

Kostka nie jest nadpalona?

#5 Offline   Michal78


  • Postów: 13
  • Na forum od: 17 lut 2017
  • Miejscowość: Białogard
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2017 - 07:00

Wyświetl postUżytkownik patrykwarszawa dnia 11 kwietnia 2017 - 23:39 napisał

Kostka nie jest nadpalona?
Jest przy kablu wychodzącym na elektromagnes.

#6 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 12 kwietnia 2017 - 11:14

. Sprawdziłem przewód z czujnika, ten który podaje masę na przekaźnik, przewód jest ok

A gdzie ty masz przekaźnik wentylatora w W201,?bezpiecznik jest nr10 od wiatraka,sprawa prosta ,przekręcasz stacyjke na zapłon w czujnik wkładasz drut i elektromagnes powinien załapać,jeśli nie to może elektromagnes się popsuł ,choć to chyba się nie psuje ,może być też tak że metalowa obręcz od wiatraka jest zbyt daleko i nie łapie ,trzeba wtedy odkręcić wiatrak i podgjąć metalową obręcz wiatraka .
Na wtyczce czujnika co załącza wentylator ,po przekręceniu stacyjkibna zapłon jest 12V.

Użytkownik melfio1 edytował ten post 12 kwietnia 2017 - 11:17


#7 Offline   Michal78


  • Postów: 13
  • Na forum od: 17 lut 2017
  • Miejscowość: Białogard
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2017 - 22:03

Jest blisko bezpiecznikow. Obok przekaznika klimy. Elektromagnes dziala dobrze ale prad nie dochodzi na przekaznik wiec elektromagnes sie nie zalacza. A co do czujnika to fakt, ze prad dochodzi z bezpiecznika i u mnie dochodzi, ale z czujnika na przekaznik juz nie. I tu moje pytanie, czy po wyjsciu z czujnika prad idzie prosto do przekaznika, czy najpierw do sterownika? Ponadto jest drugi czujnik, ktory steruje jedynie masa. Dochodzi do niego jeden przewod a mase bierze z bloku silnika.

#8 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 13 kwietnia 2017 - 06:40

Po wyjściu z czujnika prąd idzie bezpośrednio do elektromagnesu ,jeśli na zworke załącza elektromagnes ,a przy podczas jazdy przy opkoło 100stopni nie załącza ci wiatraka to popsuty czujnik,tylko teraz powiedz czy masz klime? ,bo do klimy jest inny czujnik który załącza wiatrak,.

#9 Offline   Michal78


  • Postów: 13
  • Na forum od: 17 lut 2017
  • Miejscowość: Białogard
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 kwietnia 2017 - 22:55

Jest klima. Ale prad z czujnika nie idzie prosto do magnesu.
jpg]Dołączona grafika[/URL]

Dołączona grafika

Ale nie wiem czy od czujnika bezposrednio do przekaznika czy poprzez sterownik silnika

Użytkownik Michal78 edytował ten post 13 kwietnia 2017 - 23:00


#10 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 14 kwietnia 2017 - 06:57

Nie wiem jak to jest rozwiązane z klimą,ale patrzyłem po schematach ,to jest przekaźnik ale do sprężarki klimatyzacji,nic nie jest opisane że do wersje z klimą mają inaczej rozwiązane załączanie elektromagnesu..









Podobne tematy Zwiń