Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] 2.8 M104 - wymiana oleju, rozrządu.


1 odpowiedź w tym temacie

#1 Offline   Fightuapa


  • Postów: 7
  • Na forum od: 11 lut 2017
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 kwietnia 2017 - 18:01

Witam,
W moim silniku m104 [2.8E + LPG] pojawił się wyciek oleju w okolicach obudowy rozrządu/głowicy. Będzie on rozbierany i wtedy dokładnie zostanie zdiagnozowana przyczyna, w każdym razie przy okazji tego oczywiście zerknięte zostanie na rozrząd, ale również wymieniony zostanie naturalnie olej silnikowy. Stąd ten temat oraz kilka pytań, na które może ktoś znający się byłby w stanie mi odpowiedzieć. Chcę wymienić olej silnikowy na półsyntetyczny Motul 5W40, wcześniej zalany był Castrol Magnatec 10W40, nie dolewałem nic oleju, bo go nie ubywało, natomiast dopiero po wycieku zaczęło go ubywać.

Czy wymiana oleju z 10W40 na 5W40 jest odpowiednia w tym przypadku? Przebieg wynosi 260 tyś. km. i jest w pełni oryginalny. Jeżeli to dobra decyzja to czy olej firmy Motul byłby w tym przypadku odpowiedni, ewentualnie jaki konkretnie Motul spełniający normy? Zaznaczę, że biorę pod uwagę to, że silnik przed tą zmianą musi zostać przepłukany.

Jakiej firmy kompletny rozrząd byście polecali? Jedyne co znalazłem to Febi Bilstein, Ruville oraz Swag, różnice cenowe nie są drastyczne.

Na co można jeszcze dodatkowo zwrócić uwagę przy tym wszystkim?

Z góry dziękuję serdecznie za każde wskazówki. "Szukaj" przejrzałem.

Użytkownik Fightuapa edytował ten post 20 kwietnia 2017 - 18:01




#2 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 20 kwietnia 2017 - 19:17

Porusza kolega 2 problemy w jednym poście :zolta: Zarówno o oleju jak i o rozrządzie są odpowiednie tematy. Co do oleju to wyciek trzeba zlikwidować i zalać silnik olejem 5W40 i cieszyć się lekkim chodem silnika. Płukanka przed wymianą wskazana.








Podobne tematy Zwiń