Skocz do zawartości




* * * * * 2 głosy

[w201/w124] Wybór felg i opon - wszystkie potrzebne wymiary



1619 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   Praetorian


  • Postów: 146
  • Na forum od: 29 maj 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2010 - 00:10

Przedstawiłeś to tak jak gdyby auto obniżone i z szerokimi felgami było najgorszą i najbardziej wieśniacką rzeczą jaką można zrobić w aucie... Tak się składa, że ja sam miałem dwa auta obniżone, mój brat miał 4 auta obniżone, z czego jedno potwornie obniżone mieszkamy we Wrocławiu i jeździmy autami na co dzień, a jakoś nigdy nic złego nam się nie stało. Zdarza się przygrzać w jakąś hopkę czy coś, ale to kwestia przyzwyczajenia i nauki powolnej i czołgającej jazdy. Żadne z naszych aut nie było używane w sporcie.

Natomiast dorabiam w warsztacie i jedna miła Pani wymieniała u nas już 8 razy miskę w Skodzie Octavii (zupełna seria 1.9 TDI). I gdzie tu logika?

Morał tej bajki jest krótki i niektórym znany. Dopóty się nie przekonamy, dopóki gleby nie zaznamy.



#52 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2010 - 00:53

Praetorian napisał:

Przedstawiłeś to tak jak gdyby auto obniżone i z szerokimi felgami było najgorszą i najbardziej wieśniacką rzeczą jaką można zrobić w aucie.
sprostuje tylko poczatek zdania - korekta bylaby taka: "....ZA BARDZO obnizone i ZE ZBYT szerokimi felgami ORAZ ZLE DOBRANYMI PARAMETRAMI....". Druga czesc zdania jest :pad: (poza oczywistymi rzeczami jak tajgery na fotelach, kondomach na kierownicy, plytkach i innych dyndaczach zawieszonych na lusterku i wielu wielu innych gadzetach domoroslych tjunerow :E). Mysle, ze odpowiadam tym samym na reszte wypowiedzi dotyczaca "poruszania sie obnizonym autem", przy czym trafne jest spostrzezenie:

Praetorian napisał:

to kwestia przyzwyczajenia i nauki powolnej i czołgającej jazdy
- tylko jak to sie ma do "codziennej jazdy" :poklon:?

Co do pani... coz, mozna tez podawac przyklad podobny na poparcie tezy, ze porysowane czy pogiete karoserie sa wynikiem zbyt waskich miejsc parkingowch, wjazdow, bram itd. Tutaj tez zartuje, bo w takim przypadku to bardziej winilbym umiejetnosci kierowania niz parametry techniczne auta - ale to tak na marginesie, do tej logiki :ok:

P.S. A moj moral jest inny - dopoty dzban wode nosi, dopoki miski nie urwie ;)

#53 Offline   Praetorian


  • Postów: 146
  • Na forum od: 29 maj 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2010 - 01:07

Glowa i turban :poklon: Popłakałem się do łez jak zobaczyłem tą reklamę.

Ja miałem glebę i w Mercu chcę mieć jeszcze większą glebę, bo wygląda to bosko. W ten sposób dam temu autu drugie życie i spowoduję, że nie jeden na ulicy się za nim obejrzy. I o.

Takie coś, tylko w bieli mi się marzy:
[img]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:C-FwU_vpi2wKNM:http://img19.imageshack.us/img19/6558/bbs012.jpg&t=1[/img]

Ale tak w ogóle to wróćmy do tematu.

Ja bym się pokusił o zmniejszenie ET felgi poprzez jej stoczenie. Pogadaj ze specjalistami od regeneracji felg. Np. www.polerowanie-felg.pl Na pewno coś doradzą.

#54 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2010 - 01:19

Praetorian napisał:

Ja bym się pokusił o zmniejszenie ET felgi poprzez jej stoczenie.
to raczej nie jest dobry pomysl, bo oslabia felge. O zmianie srub pisac chyba nie trzeba.

...ale chyba gdzies juz kiedys byla o tym dyskusja, bo cos mi swita, ze juz pisalem o tym :poklon:

#55 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2010 - 01:29

co do tylnej osi dostaniesz regulowane drążki - nawet w polskich sklepach tuningowych kiedyś widziałem
[img]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:qcGGOEIu9xGbxM:http://i707.photobucket.com/albums/ww76/GLK4matic/W203CamberArms012.jpg&t=1[/img]

do przedniego to wygląda to tak:
http://memimage.cardomain.com/ride_imag ... _large.jpg
i nigdy nie widziałem na PL stronach... ale na pewno da się zamówić. kasa pewnie nie będzie mała...
no i zmiana zawieszenia na utwardzone jest konieczna bo inaczej wyrwiesz błotniki - w sumie uzbierała się już niemała kasa - jeżeli nie gra roli to działaj.

choć i tak uważam że niezmiescisz 9J z ET11 w W201


Charlie9, dramatyzujesz, ja mam 2.0 dyzel (power) i 'glebę' używam auta na codzień i nie ma żadnego płaczu czy zgrzytów, auto wiąchą nie trąci - jak jeździ się z głową to nic się nie urwie - każda modyfikacja musi być przemyślana, jak ktoś nie ma mózgu to urwie zderzak i na normalnym zawieszeniu :pad: Ja zrobiłem już 20kkm i nie jadę 20km/h przez miasto.

a auta Praetorian'a i jego brata znam, są niskie, szybkie i służą na codzień :poklon:

#56 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2010 - 01:44

Panowie ile razy mam powtarzac, ze haslo-klucz to "ZA BARDZO"....
Poza tym ET11 to moim zdaniem jest przesada.

Konczac OFF'a - Lekkie obnizenie auta (do 40mm) oczywiscie wraz z utwardzonymi amortyzatorami jest OK i tez to lubie 8) bo poprawia jakosc prowadzenia. Natomiast walor estetyczny jest "pochodna" :poklon: Dlatego rozgraniczyc trzeba ile to jest ta "gleba", bo dla mnie to jest to okreslenie pejoratywne i oznacza szorowanie podloga po asfalcie.

#57 Offline   buuemillio


  • Postów: 12
  • Na forum od: 25 lip 2010

Napisano 05 sierpnia 2010 - 20:04

Charlie9, kupując te felgi nie mialem pojecia ze to tak bedzie wystawac. owszem wiedzailem ze sa b.szerokie ale myslałem ze nie bedzie z tym problemu. widziałem wiele zdjec mb na tym kole, w niektorych niewystawały, w niektorych tak, wiec myslałem ze maja dystanse poprostu. gleby nie chce wielkiej, bo wiem ze bede mial pojeżdzone, starczy nawet 30mm ale głownie chce zeby to sie jakos schowało bo dowod bede musiał wozic w sejfie zeby gliniarze mi go przy pierszej lepszej kontroli nie skasowali
Praetorian, mam podobne marzenia wiec zaopatrzyłem sie w ta felge, jak ja zobaczylem pierwszy raz na oczy to sie poprostu zakochałem
w0jta5 na zrobienie tego moge wyłozyc ok 2tysi, nie wiem czy starczy, jak nie starczy to bedzie trzeba zacząc oszczedzac :zolta: dołaczam rowniez foto jak to sie widzi ogolnie

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika

#58 Offline   Praetorian


  • Postów: 146
  • Na forum od: 29 maj 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2010 - 20:20

Jak masz tyle siana, to poszerzaj błotniki, wrzucaj glebę. Wg mnie miazga będzie to na glebie wyglądało i z lekkim negatywem. No i oczywiście musisz auto dopieścić tzn umyć, wypolerować lakier i wypolerować felgi.

Co do przodu, to gadałem z OBEBO (taki drifter co ma 190tkę turbo czarno białą) i on mógłby załatwić Camber Kity na przód gdzie masz płynną regulację kąta pochylenia koła. Z resztą można w jakimś zakresie to regulować ustawianiem geometrii zawieszenia. Jedź do serwisu od zawieszeń i poproś o większy negatyw :zolta:

#59 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2010 - 22:23

Praetorian napisał:

musisz auto dopieścić tzn umyć, wypolerować lakier i wypolerować felgi
ja tam widze troche wiecej rzeczy do "dopieszczenia" :zolta:.

#60 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 sierpnia 2010 - 00:37

buuemillio, ale to chyba jednak 8'' jest co? Rail? :?:

koszta hmm... zawias - najtanszy ta technix/mts to 1000zł + założenie, geometria.
tył przy obniżeniu się schowa, więc zostaje przód, na początek wypchnij błotniki trochę zgubisz (ranty do zagięcia też)
http://w124performance.com/docs/mb/W124 ... 0_ET30.pdf

i opony niższe, bo może je ścinać.

just do it :star:








Podobne tematy Zwiń