Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Zapowietrzony układ chłodzenia 250 D OM605?


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 29 kwietnia 2017 - 20:23

Witam,

Kilka dni temu mój S124 E 250 D z 1995 roku miał wymienianą uszczelkę pod głowicą oraz chłodnicę klimatyzacji i osuszacz. Wszystko zdaje się być w porządku, ale wydaje mi się, że mam zapowietrzony układ chłodzenia. Co przemawia ZA tą tezą:

-przy zmianie temperatury nawiewu z najzimniejszego na najcieplejszy i odwrotnie - słychać ewidentne przelewanie się płynu chłodniczego w nagrzewnicy. Czasem słychać to też przy odpalaniu

-na głównym grubym wężu od bloku silnika do chłodnicy dziś.. zrobił mi się w jednym miejscu bąbel, normalnie go rozdęło jakby od zbyt dużego ciśnienia. Wystraszyłem się, poluzowałem korek na zbiorniczku wyrównawczym i ciśnienie zeszło

Co przemawia PRZECIW:

-ogrzewanie działa normalnie, bardzo szybko działa zmiana temperatury nawiewu

-temperatura silnika rośnie tak samo szybko jak zwykle i twardo stoi w standardowym miejscu


Komplikacji sprawie dodaje fakt, że moje auto wyposażone jest w dokładane ogrzewanie postojowe firmy Eberspacher, które ma dość niefortunnie poprowadzone przewody płynu chłodniczego. Dodaję zdjęcie - widać je za silnikiem, jakby na ścianie grodziowej:
Dołączona grafika

Jak myślicie, jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? Co może być przyczyną "przelewania" się płynu w nagrzewnicy i rozdęcia tego węża?

Pozdrawiam



#2 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 01 maja 2017 - 12:53

W układzie po nagrzaniu zawsze jest lekkie nadciśnienie, pytanie jak bardzo ten wąż puchnie. Ja bym się nie przejmował, obserwował i jeździł.

#3 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 01 maja 2017 - 13:34

Ew. można spróbować podmienić korek od zbiorniczka płynu, bo może się zacina.


#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 maja 2017 - 13:50

W tym górnym wężu zawsze zostanie powietrze - jest on wyżej niż nagrzewnica i poziom płynu w zbiorniczku. W takim przypadku trzeba próbować odpowietrzyć robiąc tak, żeby poziom płynu był powyżej tego węża - albo opuścić go do dołu, albo odpowietrzyć układ stojąc samochodem na wzniesieniu o bardzo dużym kącie.

#5 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 01 maja 2017 - 22:38

Markslew, wąż spuchł raz, po prostu w jednym miejscu zrobiła się bulwa jak zaciśnięta pięść. Wystraszyłem się, że pęknie. Do tego to przelewanie w nagrzewnicy..

Szarik, raczej bym to wykluczył - korek kupiłem nowy w ASO kilka miesięcy temu.

m104, popróbowałem dziś z tym wzniesieniem, do tego poluźniałem obejmy w najwyższym punkcie węży webasto i upuszczałem tamtędy płyn. Niestety przelewanie w nagrzewnicy jeszcze zostało. Mam nadzieję, że mu przejdzie..

#6 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lipca 2017 - 15:36

Wymień ten puchnacy przewód, pewnie mu płótno w środku puscilo i niedługo pęknie. Przewody są zbrojne plutnem i mają swoje wytrzymać i nie puchnac w jednym miejscu.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#7 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 03 lipca 2017 - 23:00

Wąż wymieniłem na nowy z ASO. Auto od tego czasu jeździ bez problemów - chyba sam się w końcu odpowietrzył :)








Podobne tematy Zwiń