Witam,
Kilka dni temu mój S124 E 250 D z 1995 roku miał wymienianą uszczelkę pod głowicą oraz chłodnicę klimatyzacji i osuszacz. Wszystko zdaje się być w porządku, ale wydaje mi się, że mam zapowietrzony układ chłodzenia. Co przemawia ZA tą tezą:
-przy zmianie temperatury nawiewu z najzimniejszego na najcieplejszy i odwrotnie - słychać ewidentne przelewanie się płynu chłodniczego w nagrzewnicy. Czasem słychać to też przy odpalaniu
-na głównym grubym wężu od bloku silnika do chłodnicy dziś.. zrobił mi się w jednym miejscu bąbel, normalnie go rozdęło jakby od zbyt dużego ciśnienia. Wystraszyłem się, poluzowałem korek na zbiorniczku wyrównawczym i ciśnienie zeszło
Co przemawia PRZECIW:
-ogrzewanie działa normalnie, bardzo szybko działa zmiana temperatury nawiewu
-temperatura silnika rośnie tak samo szybko jak zwykle i twardo stoi w standardowym miejscu
Komplikacji sprawie dodaje fakt, że moje auto wyposażone jest w dokładane ogrzewanie postojowe firmy Eberspacher, które ma dość niefortunnie poprowadzone przewody płynu chłodniczego. Dodaję zdjęcie - widać je za silnikiem, jakby na ścianie grodziowej:
Jak myślicie, jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? Co może być przyczyną "przelewania" się płynu w nagrzewnicy i rozdęcia tego węża?
Pozdrawiam
1
[W124] Zapowietrzony układ chłodzenia 250 D OM605?
Rozpoczęty przez brys, kwi 29 2017 20:23
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 29 kwietnia 2017 - 20:23
#2
Napisano 01 maja 2017 - 12:53
W układzie po nagrzaniu zawsze jest lekkie nadciśnienie, pytanie jak bardzo ten wąż puchnie. Ja bym się nie przejmował, obserwował i jeździł.
#3
Napisano 01 maja 2017 - 13:34
Ew. można spróbować podmienić korek od zbiorniczka płynu, bo może się zacina.
#4
Napisano 01 maja 2017 - 13:50
W tym górnym wężu zawsze zostanie powietrze - jest on wyżej niż nagrzewnica i poziom płynu w zbiorniczku. W takim przypadku trzeba próbować odpowietrzyć robiąc tak, żeby poziom płynu był powyżej tego węża - albo opuścić go do dołu, albo odpowietrzyć układ stojąc samochodem na wzniesieniu o bardzo dużym kącie.
#5
Napisano 01 maja 2017 - 22:38
Markslew, wąż spuchł raz, po prostu w jednym miejscu zrobiła się bulwa jak zaciśnięta pięść. Wystraszyłem się, że pęknie. Do tego to przelewanie w nagrzewnicy..
Szarik, raczej bym to wykluczył - korek kupiłem nowy w ASO kilka miesięcy temu.
m104, popróbowałem dziś z tym wzniesieniem, do tego poluźniałem obejmy w najwyższym punkcie węży webasto i upuszczałem tamtędy płyn. Niestety przelewanie w nagrzewnicy jeszcze zostało. Mam nadzieję, że mu przejdzie..
Szarik, raczej bym to wykluczył - korek kupiłem nowy w ASO kilka miesięcy temu.
m104, popróbowałem dziś z tym wzniesieniem, do tego poluźniałem obejmy w najwyższym punkcie węży webasto i upuszczałem tamtędy płyn. Niestety przelewanie w nagrzewnicy jeszcze zostało. Mam nadzieję, że mu przejdzie..
#6
Napisano 03 lipca 2017 - 15:36
Wymień ten puchnacy przewód, pewnie mu płótno w środku puscilo i niedługo pęknie. Przewody są zbrojne plutnem i mają swoje wytrzymać i nie puchnac w jednym miejscu.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#7
Napisano 03 lipca 2017 - 23:00
Wąż wymieniłem na nowy z ASO. Auto od tego czasu jeździ bez problemów - chyba sam się w końcu odpowietrzył
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | markslew |
|
||
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[S124] inutile 250TD 1992r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | inutile |
|
||
Luźna wtyczka za akumulatorem 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
W124 układ wydechowy_Tłumiki dobrej jakości |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|