Mianowicie jest taka sytuacja, że w moim CLu z 1996r tylne zawieszenie "Siedzi" niżej jak przednie. Dzwoniłem do serwisu mb i dowiedziałem się ze posiada pneumatyke (samopoziomujące zawieszenie) na tyle. Sprawdzałem na stacji diagnostycznej amorki są w dobrym stanie podczas jazdy również ok. I teraz pytanie, czy to może być wina sprężyn? Jeśli tak to na jakiej zasadzie działa samopoziomujące zawieszenie skoro sprężyny utrzymują prześwit? Jeśli wina nie jest po stronie sprężyny to co się dzieje skoro podczas jazdy wszystko ładnie tłumi pracuje...
1
[CL420] "Siedzi" zawieszenie. Prośba o wyjaśnienie problemu
Rozpoczęty przez Suchy84, maj 04 2017 17:50
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 04 maja 2017 - 17:50
#2
Napisano 04 maja 2017 - 21:04
Pneumatyczne zawieszenie miało swoją inaugurację z tego co wiem w modelu W100 i W109 w latach '60tych i później wznowione zostało pod nazwą Airmatic w modelach W220 i W211 (lata 2000+). W nadwoziu W140 sedan i coupe tylne samopoziomujące się zawieszenie jest hydrauliczne. Wysokość bazową można ręcznie ustawić na zaworze regulującym wysokość znajdującym się w okolicach dyferencjału. Ma on ramię o regulowanej długości połączone ze stabilizatorem. Sprężyny w duecie z siłownikami utrzymują wysokość, a tzw gruszki zapewniają amortyzację.
Pod tym linkiem można zobaczyć obrazek pokazujący okolicę zaworu, ramię do regulacji itd.
Pod tym linkiem można zobaczyć obrazek pokazujący okolicę zaworu, ramię do regulacji itd.
#3
Napisano 04 maja 2017 - 22:06
...racja - hydrauliczne mój błąd.
A z tego co wyczytałem na forum, to pompa wspomagania jest dwu funkcyjna w przypadku gdy występuje takowe zawieszenie. Nie wiem tylko gdzie (i czy jest) zbiornik na płyn hydrauliki. Jak tu się za to zabrać i od czego zacząć...? Czyli mogą być uszkodzone siłowniki i/lub sprężyny? A gruchy ok - skoro amortyzują dobrze...?
A z tego co wyczytałem na forum, to pompa wspomagania jest dwu funkcyjna w przypadku gdy występuje takowe zawieszenie. Nie wiem tylko gdzie (i czy jest) zbiornik na płyn hydrauliki. Jak tu się za to zabrać i od czego zacząć...? Czyli mogą być uszkodzone siłowniki i/lub sprężyny? A gruchy ok - skoro amortyzują dobrze...?
Użytkownik Suchy84 edytował ten post 04 maja 2017 - 22:12
#4
Napisano 05 maja 2017 - 17:58
W 90% przypadków siada regulator wysokości - tył amortyzuje wtedy ok, ale nie ma poziomowania. Używki w 75% uszkodzone. Zbiornik płynu ZHM jest w okolicy lewego przedniego reflektora, pod plastikową zaślepką. Do testu trzeba odkręcić śrubę rzymską od regulatora i poruszać na odpalonym dźwignią. Nadwozie powinno powoli reagować na zmianę położenia dźwigni.
#5
Napisano 05 maja 2017 - 20:45
Dzięki chłopaki za pomoc jutro nurkuje pod auto i sprawdzam
Aa tak na marginesie, hmm... skoro jest tam rzymska śruba to musi być jakaś regulacja zakresu poziomowania?? Nie wiem czy dobrze myślę, chodzi mi o regulacje zakresu ruchu tego całego ramienia od regulatora...
Aa tak na marginesie, hmm... skoro jest tam rzymska śruba to musi być jakaś regulacja zakresu poziomowania?? Nie wiem czy dobrze myślę, chodzi mi o regulacje zakresu ruchu tego całego ramienia od regulatora...
#6
Napisano 07 maja 2017 - 13:23
Tak, kolego jest możliwość regulacji na tej dźwigni, jest tam klucz 10 na środku dźwigni, jeżeli dźwignie pchasz w stronę tłumika to tył powinien opadać, a jeżeli ciągniesz w stronę przodu/silnika to powinien tył podnosić się do góry, na tym ramieniu są wyfrezowane ząbki i możesz sobie ustawić wysokość jaka Ci odpowiada
#7
Napisano 21 maja 2017 - 10:27
No to to mi się podoba Ale jeszcze nie zaglądałem pod auto, ostatnio mam nawał pracy i nie mam kiedy zająć się tym tematem. Dam znać jak coś ruszy a póki co wielkie dzięki za info koledzy
Użytkownik Suchy84 edytował ten post 21 maja 2017 - 10:28
#8
Napisano 18 czerwca 2017 - 17:39
witam koledzy!
Jest taka sprawa, że nie mam zbiorniczka płynu ZHM tam gdzie powinien być. Na tyle są zwykłe amorki nie widziałem też żadnych sfer (gruch). Pod auto nie wchodziłem. Czy jest możliwe że mam zwykłe zawieszenie bez nivo i ads? W serwisie musieli wprowadzić mnie w błąd mówiąc ze jest nivo.
Jest taka sprawa, że nie mam zbiorniczka płynu ZHM tam gdzie powinien być. Na tyle są zwykłe amorki nie widziałem też żadnych sfer (gruch). Pod auto nie wchodziłem. Czy jest możliwe że mam zwykłe zawieszenie bez nivo i ads? W serwisie musieli wprowadzić mnie w błąd mówiąc ze jest nivo.
#9
Napisano 18 czerwca 2017 - 19:52
Były też montowane zwykle nr.czesci 24-017077 masz jeszcze numer na sprężyne bez nivo (Sachs 996 461)albo tańsze lesjofors 4256809 sprężyny ci siedzą albo są od nivo i dlatego siedzi.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#10
Napisano 18 czerwca 2017 - 21:01
a dokładnie w którym miejscu powinny być te sfery (gruchy)? Raczej nie jest możliwe, że ktoś na własną rękę mógł wymontować całe NIVO??
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z dobraniem tylnego wahacza (zawieszenie koła) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Faithfool |
|
||
[w201/w124] Prośba o kod do radia Becker |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | robertzpoznania |
|
||
Zawieszenie tył 124 coupe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Symon84 |
|
||
Prośba o odkodowanie vinu |
Pozostałe modele | darekgliwice |
|
|
|
[w201] Obniżone sportowe zawieszenie - które wybrać? |
Modyfikacje,Tuning | embe17 |
|