Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Osuszacz zintegrowany z wężami


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   motyf


  • Postów: 10
  • Na forum od: 15 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 - 3,2

Napisano 12 maja 2017 - 11:03

Witajcie, mam niezłą zagwozdkę!
Uszczelniałem kompresor klimatyzacji i chciałem przy okazji wymienić osuszacz klimatyzacji jednak tworzy on nierozłączną cześć z węzami a co ciekawsze!
1. W mercedesie po VINie mówią, ze to nie jest oryginalny osuszacz, że powinien być zwykły, klasyczny, przy reflektorze.
2. Mój jest tuż przy kompresorze
3. Znajomy handlujący częściami spotkał już się z dokładnie takim samym rozwiązaniem osuszacza, pokazał mi wymontowaną identyczną instalacje (zdjęcia na betonie)
4. Nie widzę żadnego numeru na osuszaczu

Podsumowując: Chciałbym go wymienić ale nigdzie nie mogę kupić osuszacza z węzami, w mercedesie podważają oryginalność tego elementu.
Na pewno ktoś z Was spotkał się już z czymś takim! Na forum jednak nikt nie poruszał tego tematu :-(

Będę wdzięczny za wszelką pomoc

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
a tak to wygląda na samochodzie
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Użytkownik motyf edytował ten post 12 maja 2017 - 11:04




#2 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 12 maja 2017 - 11:19

To jest oryginalny element klimatyzacji, choć nie wiem czy pełni on role osuszacza.
Jest na rysunkach w oryginalnej instrukcji MB dla silników benzynowych. W dieslach go nie ma
Dołączona grafikaDołączona grafika

Panowie w ASO często nie posiadają wielkiej wiedzy... niestety ;/

#3 Offline   mass


  • Postów: 63
  • Na forum od: 26 gru 2010
  • Miejscowość: lubelskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:S500 M119.970 1994r

Napisano 12 maja 2017 - 20:30

Nie jest to osuszacz tylko:
Dołączona grafika
i u mnie również się w aucie znajduje a osuszacz jest swoją drogą:
Dołączona grafika

Użytkownik mass edytował ten post 12 maja 2017 - 20:34


#4 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 13 maja 2017 - 22:52

Tak, tylko "Linia ssąca" nie mówi nic do czego służy ten cylinder. Ja podejrzewam że może to być po prostu zbiornik wyrównawczy lub zbiornik wyrównawczy ciśnienia. Pytanie czemu nie ma go w dieslach, jakąś hipotezę zawsze można wymyślić ale nie o to chodzi żeby wymyślać a wiedzieć ;]

#5 Offline   motyf


  • Postów: 10
  • Na forum od: 15 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 - 3,2

Napisano 15 maja 2017 - 11:02

Panowie, wspaniała informacja! Muszę się w takim razie odnaleźć prawdziwy osuszacz w moim w124.
Mam nadzieję, że znajdę go tam gdzie u pozostałych

#6 Offline   myagi


  • Postów: 475
  • Na forum od: 24 mar 2011
  • Miejscowość: Szamotuły
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2017 - 08:09

Pitu pitu mam diesla z tempmatic'iem wersje na Wlochy i rowniez mam taki sam przewod jak kolega, wiec na pewno nie jest on tylko w benzynie

#7 Offline   noc987


  • Postów: 11
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mała czarna W168 1,6

Napisano 20 maja 2017 - 12:12

To zasobnik oleju.Stosuje się go rzadko.Zwykle gdy jest duży układ wymagający dużej ilości oleju.Olej nie spływa wtedy do kompresora w czasie dłuższych postojów gdyż przy starcie za duża ilość oleju zniszczyłaby go.Natomiast gdy kompresor pracuje olej porywany jest przez czynnik i smaruje układ.
Nie isotne czy silnik jest benzynowy czy diesel.Wpływ na jego obecność ma długość i ukształtownie przewodów klimatyzacji.

#8 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 20 maja 2017 - 13:47

Ja też to mam. W124 300D produkcja 09.1992.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#9 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 21 maja 2017 - 10:47

No widzicie, a w instrukcjach MB w dieslach go nie ma, też się zastanawiałem czemu. Czyżby błąd?

#10 Offline   motyf


  • Postów: 10
  • Na forum od: 15 mar 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 - 3,2

Napisano 24 maja 2017 - 21:59

Ja słyszałem, że to może być tłumik przepływu ale jeśli noc987 ma dobre źródło to nie ma się już co zastanawiać. Osuszacz znalazłem, wymieniłem, przy okazji uszczelniłem kompresor,
Dzięki wielkie za pomoc!