Skocz do zawartości




- - - - -

Emulator STOP KE-Jetronic - montaż


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   stiv88


  • Postów: 108
  • Na forum od: 26 cze 2015
  • Miejscowość: glińsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 maja 2017 - 18:15

Witam nie znalazłem na forum jak i na google może ktoś ma link z instrukcja krok po kroku jak zamontować urządzenie stop kejet?



#2 Offline   Helios79


  • Postów: 29
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 maja 2017 - 21:06

Witam. Jeśli jest to moduł PD-45 firmy protec, to proszę: http://www.protecdig...HEMATY/PD45.pdf . Nie wiem czy link zadziała ale na stronie producenta na pewno jest schemat w pdf. Pozdrawiam

#3 Offline   Rafal123


  • Postów: 15
  • Na forum od: 30 lis 2016
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 grudnia 2017 - 19:16

Cześć, podepnę się pod temat z małym zapytankiem. Ostatnio robiłem lekki przegląd swojego m103 (gumy od podciśnienia, wiązki el. , kopułka itp.) i przy tym rozpiąłem całą instalację elektryczną od LPG. Jak prześledziłem dokładnie instalacje sterowania LPG i właśnie modułu PD-45 (jest takowy) to zauważyłem że nie był od w ogóle podpięty. Sygnał załączenia LPG powoduje tylko rozwarcie przewodu k-jeta (prawdopodobnie pompa? lub coś innego?) i załączenie zaworów LPG. Moduł PD-45 leżał niepodpięty do tej instalacji. Naszła mnie ochota, aby jednak ten moduł podłączyć, więc zrobiłem odpowiednią wiązkę i podłączyłem według schematu. Teraz moje pytanie. Czy ten układ PD-45 ma być wpięty niezależnie, mimo że już w układzie jest przekaźnik który wyłącza mi k-jeta? Czy jest w ogóle sens takiego połączenia? Jak macie to rozwiązane w swoich m103? Dodam, że instalacja to 1 generacja, na zwykłej śrubie i chodzi bez problemu już dziesiątki tysięcy kilometrów, bez najmniejszego strzału (jedynie na lpg zawór powietrza dodatkowego jest otwarty na stałe). Pomyśłałem, że lepiej będzie jak ten moduł właśnie podłącze. Tylko pytanie, czy na pewno lepiej i czy nie lepiej z tego zrezygnować, skoro bez tego auto jeździło bez zarzutu?

#4 Offline   Helios79


  • Postów: 29
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 grudnia 2017 - 20:21

Witam. Domyślam się że tym przekaźnikiem jest rozłączana pompa paliwa po przełączeniu na gaz. Jeśli tak to pompa paliwa ma być włączona przy pracy na gazie i tłoczyć paliwo, inaczej stosowanie stop KEjet mija się z celem.

#5 Offline   Rafal123


  • Postów: 15
  • Na forum od: 30 lis 2016
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 grudnia 2017 - 21:25

Ten emulator ma na celu wymuszenie minimalnego przepływu paliwa, aby nie doszło do zatarcia tłoczka rozdzielacza paliwa? Dobrze to rozumiem? Czyli spiąć pompę jak na benzynie i emulator powinien załatwić sprawę?

#6 Offline   Helios79


  • Postów: 29
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Miejscowość: Wągrowiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 grudnia 2017 - 08:40

No nie zupełnie tak. Regulator EHA w systemie KE-jetronik ma za zadanie odcinać dopływ paliwa do wtryskiwaczy benzynowych sterując odpowiednio ciśnieniem w rozdzielaczu paliwa np. gdy auto zwalnia z zamkniętą przepustnica. W przypadku pracy na gazie moduł stop kj wymusza podobne działanie regulatora EHA cały czas tyle że tylko podczas pracy na gazie. Teoretycznie taka praca dla samego regulatora nie jest wskazana ale i tak jest bezpieczniejsza niż dopuszczenie do pracy całego systemu bez paliwa na sucho. Aby dokładnie zrozumieć pracę EHA proponuję poszukać na necie filmików gdzie jest pokazana budowa i praca całego systemu KE-Jetronik. Inną metodą na niedopuszczenie do przekroczenie progu w którym rozdzielacz podaje paliwo na wtryskiwacze a sam jest przez benzynę smarowany i chłodzony, jest zmniejszenie ciśnienia za pompą paliwa przez zmniejszenie o połowę napięcia zasilającego silnik pompy. Ale ta metoda jest bardziej skomplikowana i mniej precyzyjna np. przy przełączeniu z gazu na PB będzie spory moment gdy nie będzie właściwego ciśnienia benzyny w rozdzielaczu do jego właściwej pracy. Same pompy też za długo nie pożyją będąc zasilane obniżonym napięciem. Ja długi czas miałem założony ten moduł w połączeniu z instalację IGS i bardzo rzadko się zdarzało że przez chwilę chodził na dwóch paliwach bo nie do końca EHA zamykał dopływ benzyny.








Podobne tematy Zwiń