Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W124] Tempomat- jak naprawić?



45 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   SzmicioW124


  • Postów: 734
  • Na forum od: 28 paź 2007
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 08 listopada 2007 - 16:33

Mam problem od roku (czas zakupu) nie działa mi tempomat W124 z 1987roku. I teraz mam pytanie: Czy to jest sprawa hydrauliczna (bo to moge sam naprawic) czy to jest sprawa elektronika?

MOD: Poprawiono tytul.



#2 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 08 listopada 2007 - 16:57

Hydraulika w tempomacie? ee
Tam masz nastawnik popychający przepustnicę z silniczkiem i czujnikiem położenia. Oraz elektronikę sterującą. Trzeba by najpier zdiagnozować co nie działa - włącznik, sterownik, czy nastawnik a może nie dostaje impulsów o prędkości pjazdu. Bez elektronika się nie obejdzie.

#3 Offline   SzmicioW124


  • Postów: 734
  • Na forum od: 28 paź 2007
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 09 listopada 2007 - 15:52

Dobra dzieki :!: :star: :hmm: :slinka: :slinka:

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 14 listopada 2007 - 16:01

Ukaniu napisał:

Trzeba by najpier zdiagnozować co nie działa - włącznik, sterownik, czy nastawnik a może nie dostaje impulsów o prędkości pjazdu. Bez elektronika się nie obejdzie.

Uszkodzeniu ulega po pierwsze sygnał prędkości z czujnika przy lince na prędkościomierzu (kabelek chyba żółto-zielony) -może być rozłączony. Jeżeli jest bogatsze wyposażenie, to ten sygnał z czujnika idzie do takiego małego rozgałęźnika pod deską rozdzielczą, często w przypadku jakiejś rozbiórki i ponownego składania kabel nie zostaje prawidłowo podłączony, lub "dynda". Po drugie: siłownik pod maską połączony z cięgnem gazu. Jak wiadomo tempomat rozłączany jest po naciśnięciu hamulca więc i tam należy zajrzeć. Jeżeli światła stop działają prawidłowo, to i tak należy sprawdzić wyłącznik - ma on dwie pary styków: w momencie jak jedna łączy, to druga rozłącza.

#5 Offline   SzmicioW124


  • Postów: 734
  • Na forum od: 28 paź 2007
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 14 listopada 2007 - 18:04

No to dobra jak widze kable to mnie ciary przez plecy przechodza bede musiał oddac moja ukochana baletnice do znajomego elektryka niech on sie bawi :/ DZIEKI :( :/ ;) :D

#6 Offline   pemireq


  • Postów: 130
  • Na forum od: 07 gru 2008
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:190D 2.5 D

Napisano 10 lutego 2009 - 19:43

Mozesz sprobowac ponizszej metody, ponoc w wiekszosci przypadkow (tak bylo u mnie), problemem jest zimny lut na plytce drukowania modulu tempomatu.


Mozesz poczekac az ktos Ci caly system zdiagnozuje i powie co jest zepsute, lub na wlasna reke sprobowac tej metody.
Jesli potrafisz lutowac, masz precycyjna lutownice, dokladne oko i spokojna reke, niczego nie popsujesz a byc moze wyeliminujesz przyczyne nie wkladajac w to zadnych pieniedzy.

http://www.mindsprin...merc/cruise.htm

Dodam jeszcze, ze przed zamontowaniem modulu spowrotem pod kolumna kierownicy, nie zaszkodzi wyczyscic pinow jakims delikatnym papierem sciernym lub srodkiem do czyszczenia stykow np R-11.

U mnie poskutkowalo - Powodzenia!

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 19:43 ]
dodam jeszcze, ze w przypadku modulow 016 545 77 32
mercedes sugeruje swoim serwisantom w pierwszej kolejnosci sprawdzenie mostka miedzy pinem 12 a 14 w 14-topinowym gniezdzie, a konkretnie pozbycie sie tego mostka i polaczenie masy do pina nr 12, z pominieciem pina 14 (ktory od tego momentu nie jest uzywany)


referencja:
http://www.w124perfo...ise_amp_mod.pdf

#7 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 08 sierpnia 2009 - 21:31

Mój problem z tempomatem jest trochę dziwny bo raz tempomat działa normalnie, raz nie działa a raz działa tak, że przyśpiesza i nie zapamiętuje prędkości. Co mi poradzicie?

#8 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 sierpnia 2009 - 07:41

Nie szukałeś :mrgreen:
Czytaj tutaj: Klik

#9 Offline   gowaa


  • Postów: 1 006
  • Na forum od: 13 lip 2008
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 500SEL

Napisano 03 czerwca 2010 - 21:01

Ok podłączę się, i kotleta odświerzę, nie ma sensu coś nowego otwierać.
W mojej star jest tempomat, ale nie działa, doczytałem, że należy przelutować sterownik, zrobiłem i.. nic nie pomogło, teraz doczytałem aby kondensatory jakieś wymienić :star: Czy one znajdują sie w tym sterowniku?, a jeśli dalej echo? co sprawdzić, gdzie szukać dziury w całym? Fajnie jak by działał :smiech2:

#10 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 05 czerwca 2010 - 10:58

tylko zebys kondensatory polutowal odpowiednio - nie zamienil biegunow przypadkiem








Podobne tematy Zwiń