Mam problem od roku (czas zakupu) nie działa mi tempomat W124 z 1987roku. I teraz mam pytanie: Czy to jest sprawa hydrauliczna (bo to moge sam naprawic) czy to jest sprawa elektronika?
MOD: Poprawiono tytul.
0
45 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 08 listopada 2007 - 16:33
#2
Napisano 08 listopada 2007 - 16:57
Hydraulika w tempomacie? ee
Tam masz nastawnik popychający przepustnicę z silniczkiem i czujnikiem położenia. Oraz elektronikę sterującą. Trzeba by najpier zdiagnozować co nie działa - włącznik, sterownik, czy nastawnik a może nie dostaje impulsów o prędkości pjazdu. Bez elektronika się nie obejdzie.
Tam masz nastawnik popychający przepustnicę z silniczkiem i czujnikiem położenia. Oraz elektronikę sterującą. Trzeba by najpier zdiagnozować co nie działa - włącznik, sterownik, czy nastawnik a może nie dostaje impulsów o prędkości pjazdu. Bez elektronika się nie obejdzie.
#3
Napisano 09 listopada 2007 - 15:52
Dobra dzieki
#4
Napisano 14 listopada 2007 - 16:01
Ukaniu napisał:
Trzeba by najpier zdiagnozować co nie działa - włącznik, sterownik, czy nastawnik a może nie dostaje impulsów o prędkości pjazdu. Bez elektronika się nie obejdzie.
Uszkodzeniu ulega po pierwsze sygnał prędkości z czujnika przy lince na prędkościomierzu (kabelek chyba żółto-zielony) -może być rozłączony. Jeżeli jest bogatsze wyposażenie, to ten sygnał z czujnika idzie do takiego małego rozgałęźnika pod deską rozdzielczą, często w przypadku jakiejś rozbiórki i ponownego składania kabel nie zostaje prawidłowo podłączony, lub "dynda". Po drugie: siłownik pod maską połączony z cięgnem gazu. Jak wiadomo tempomat rozłączany jest po naciśnięciu hamulca więc i tam należy zajrzeć. Jeżeli światła stop działają prawidłowo, to i tak należy sprawdzić wyłącznik - ma on dwie pary styków: w momencie jak jedna łączy, to druga rozłącza.
#5
Napisano 14 listopada 2007 - 18:04
No to dobra jak widze kable to mnie ciary przez plecy przechodza bede musiał oddac moja ukochana baletnice do znajomego elektryka niech on sie bawi DZIEKI
#6
Napisano 10 lutego 2009 - 19:43
Mozesz sprobowac ponizszej metody, ponoc w wiekszosci przypadkow (tak bylo u mnie), problemem jest zimny lut na plytce drukowania modulu tempomatu.
Mozesz poczekac az ktos Ci caly system zdiagnozuje i powie co jest zepsute, lub na wlasna reke sprobowac tej metody.
Jesli potrafisz lutowac, masz precycyjna lutownice, dokladne oko i spokojna reke, niczego nie popsujesz a byc moze wyeliminujesz przyczyne nie wkladajac w to zadnych pieniedzy.
http://www.mindsprin...merc/cruise.htm
Dodam jeszcze, ze przed zamontowaniem modulu spowrotem pod kolumna kierownicy, nie zaszkodzi wyczyscic pinow jakims delikatnym papierem sciernym lub srodkiem do czyszczenia stykow np R-11.
U mnie poskutkowalo - Powodzenia!
[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 19:43 ]
dodam jeszcze, ze w przypadku modulow 016 545 77 32
mercedes sugeruje swoim serwisantom w pierwszej kolejnosci sprawdzenie mostka miedzy pinem 12 a 14 w 14-topinowym gniezdzie, a konkretnie pozbycie sie tego mostka i polaczenie masy do pina nr 12, z pominieciem pina 14 (ktory od tego momentu nie jest uzywany)
referencja:
http://www.w124perfo...ise_amp_mod.pdf
Mozesz poczekac az ktos Ci caly system zdiagnozuje i powie co jest zepsute, lub na wlasna reke sprobowac tej metody.
Jesli potrafisz lutowac, masz precycyjna lutownice, dokladne oko i spokojna reke, niczego nie popsujesz a byc moze wyeliminujesz przyczyne nie wkladajac w to zadnych pieniedzy.
http://www.mindsprin...merc/cruise.htm
Dodam jeszcze, ze przed zamontowaniem modulu spowrotem pod kolumna kierownicy, nie zaszkodzi wyczyscic pinow jakims delikatnym papierem sciernym lub srodkiem do czyszczenia stykow np R-11.
U mnie poskutkowalo - Powodzenia!
[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 19:43 ]
dodam jeszcze, ze w przypadku modulow 016 545 77 32
mercedes sugeruje swoim serwisantom w pierwszej kolejnosci sprawdzenie mostka miedzy pinem 12 a 14 w 14-topinowym gniezdzie, a konkretnie pozbycie sie tego mostka i polaczenie masy do pina nr 12, z pominieciem pina 14 (ktory od tego momentu nie jest uzywany)
referencja:
http://www.w124perfo...ise_amp_mod.pdf
#7
Napisano 08 sierpnia 2009 - 21:31
Mój problem z tempomatem jest trochę dziwny bo raz tempomat działa normalnie, raz nie działa a raz działa tak, że przyśpiesza i nie zapamiętuje prędkości. Co mi poradzicie?
#9
Napisano 03 czerwca 2010 - 21:01
Ok podłączę się, i kotleta odświerzę, nie ma sensu coś nowego otwierać.
W mojej star jest tempomat, ale nie działa, doczytałem, że należy przelutować sterownik, zrobiłem i.. nic nie pomogło, teraz doczytałem aby kondensatory jakieś wymienić Czy one znajdują sie w tym sterowniku?, a jeśli dalej echo? co sprawdzić, gdzie szukać dziury w całym? Fajnie jak by działał
W mojej star jest tempomat, ale nie działa, doczytałem, że należy przelutować sterownik, zrobiłem i.. nic nie pomogło, teraz doczytałem aby kondensatory jakieś wymienić Czy one znajdują sie w tym sterowniku?, a jeśli dalej echo? co sprawdzić, gdzie szukać dziury w całym? Fajnie jak by działał
#10
Napisano 05 czerwca 2010 - 10:58
tylko zebys kondensatory polutowal odpowiednio - nie zamienil biegunow przypadkiem
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] 300TD 4matic - tempomat się sam wyłącza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | koder |
|
||
[W124] Dokładanie tempomatu |
Modyfikacje,Tuning | Goku |
|
||
W201 swap z 1.8 na m104 asr i tempomat problem z obrotami max |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Zeejay83 |
|
||
W124 OM605 Tempomat czujnik sprzęgła |
Modyfikacje,Tuning | Kieta84 |
|
||
[w124] przewody tempomatu 2,5d |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | marcov12 |
|
|