Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W124] Tempomat- jak naprawić?



45 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 marca 2015 - 08:52

To ja się podepnę.

Otóż mój problem z tempomatem wyglądał tak, że zaczynał działać dopiero powyżej 60 km/h. Włączał się na chwilę, potem auto zwalniało i po chwili znowu zaczęło przyspieszać. Czasami było tak, że zamiast samochód utrzymać zadaną prędkość, zaczynał gwałtownie przyspieszać.

Postanowiłem więc wyjąć tempomat, przelutować styki i wymienić kondensatory. Wybrałem takie o zbliżonych parametrach, tzn na takie samo napięcie, ale pojemności ciut większe dla kondensatorów osiowych (22uF zamiast 10 i 2.2 uF,) i dużo większe dla tych zamontowanych pionowo (220uF zamiast 22uF). Nie powinno to mieć znaczenia, bo nie raz wymieniałem np. we wzmacniaczach kondensatory o większych pojemnościach i wszystko działało prawidłowo).

Po zamontowaniu postanowiłem sprawdzić działanie. Niestety po tym zabiegu tempomat całkowicie przestał reagować na wychylanie manetki. Przy żadnej prędkości teraz nie działa. Czy jest możliwość złego wpięcia wtyczki z tyłu sterownika? Tzn. przesunięcie o jeden rząd pinów? Pytam, bo jest tam tak ciasno, że wtyczkę mogłem podpiąć dopiero po wkręceniu sterownika na miejsce.



#22 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 maja 2015 - 10:12

Czy między pinem 1 a 2 dźwigni tempomatu powinno być cały czas przejście? Bo wychodzi na to, że dźwignia jest cały czas w położeniu Speicher. Dopiero gdy ją cofnę i przytrzymam, to miernik przestaje piszczeć. Za to jak przesunę i przytrzymam dźwignię w górnym położeniu, to miernik zamiast piszczeć trzeszczy, jakby coś nie łączyło.



#23 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 czerwca 2015 - 23:45

Pytanie następne, natomiast bynajmniej nie dotyczące W124:

Mianowicie - chcę zaadaptować tempomat W124\W201 lub jego część do Vario\508, niestety w tych modelach jeżeli tempomat był kiedykolwiek montowany to rzadko i obecnie jest niedostępny.

Obecnie w środku siedzi OM603 turbo z W124 i teraz sedno sprawy:


Czy jest możliwość użycia samego serwa od tempomatu i doprowadzenie do jego aktywowania (tak, żeby utrzymywał jedną pozycję cięgna - nie musi korygować przy wzniesieniach) bez pozostałej infrastruktury, czyli sterownika, sygnału z Halla, itp...

Słowem - zwykłe sterowania serwem ON\OFF

Sygnał sterujący jest stały\ciągły ? Czy tylko "chwilowy" i blokuje serwo w danej pozycji ?

Użytkownik Chang edytował ten post 02 czerwca 2015 - 23:50


#24 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 czerwca 2015 - 08:43

Z tego, co pamiętam, silnik jest wysterowywany napięciem o zmiennym współczynniku wypełnienia. Ma on także sprzęgło, ale nie wysterujesz tego w taki sposób, o jakim piszesz.

#25 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 czerwca 2015 - 09:03

Musiałbyś podejść do tematu od dupy strony.
Zrobić serwo od nowa.
Wciskasz gaz, i wtedy dźwignia w serwie zostaje w jakiś tam sposób wychylona/przesunięta poprzez mechanizm gazu. Musiałbyś skonstruować serwo, które po otrzymaniu impulsu zatrzymywałoby tą dźwignię mechanicznie w tej właśnie pozycji.

#26 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 czerwca 2015 - 20:17

Skoro jest na wypełnieniu zmiennym, to może potencjometr ?

Jeżeli dobrze czytam poniższy schemat, to jest tam właśnie potencjometr.

Dołączona grafika

#27 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 czerwca 2015 - 21:07

Potencjometr jest tylko do odczytu położenia siłownika przez sterownik tempomatu.

Nie bardzo da się to zrobić po Twoim pomyśle.

#28 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 czerwca 2015 - 21:16

Masz jakikolwiek inny ? Który nie wymaga sygnału z Halla, bo o to się rozchodzi najbardziej.

#29 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 czerwca 2015 - 21:24

Sygnał z obrotomierza ? Nie wiem, czy będzie to tak działało, ale jak masz dawcę na chodzie, to można przetestować.

#30 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 czerwca 2015 - 21:33

"Biorca" nie ma obrotomierza. Będę dokładał dopiero, ale to pewnie sygnał z alternatora wezmę.








Podobne tematy Zwiń