Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W124] Tempomat- jak naprawić?



45 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   MaciejM


  • Postów: 7
  • Na forum od: 07 lut 2017
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C126

Napisano 09 lipca 2017 - 12:44

Witam,
jak kupiłem tego mercedesa to tempomat już nie działał. Po wielu próbach jego naprawy (bezskutecznej) piszę tutaj :), może ktoś ma pomysł.

Po uruchomieniu podczas jazdy wciska on gaz do dechy, po czym puszcza i próbuje ponownie i tak cały czas aż się wyłączy.

Jak zdejmę obudowę z mechanizmu, podniosę koło to efekt jest następujący:
Poniżej 40km\h (około) w ogóle się nie uruchamia (działa czujnik prędkości).
Dźwignia do góry - zasprzęgla się, zębatki unoszą się aż do zderzaka po czym opada w dół i rozprzęga się. Ponawiania próbę.
Dźwignia do dołu - tak samo jak dźwignia do góry
dźwignia do dołu i do góry na przemian - zębatki opadają i wznoszą się w zależności w którą stronę przesteruję dźwignie.
Dźwignia do siebie - utrzymuje pozycje w bezsensownym miejscu, nie reaguje na zmianę prędkości auta szybo się rozprzęga.

W sterowniku wymieniłem 4 kondensatory. Działa tak samo.

czekam na sugestie.

Pozdrawiam

Maciej



#42 Offline   Mada30


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 lip 2011
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lutego 2020 - 10:04

Witam.
Mój problem jest następujący :
Otóż dwa dni temu tempomat przestał całkowicie działać.
Gdy ruszam dźwignią nie ma żadnej reakcji.
Jakieś dwa lata temu przelutowywałem centralkę znajdującą się obok kolumny kierowniczej,i od tamtej pory nie działo się nic niepokojącego.
Dwa dni temu musiałem zdjąć dolną osłonę pod kierownicą. Niestety po złożeniu okazało się, że tempomat nie działa. Oczywiście rozebrałem wszystko z powrotem żeby sprawdzić czy jakiś kabelek się nie wychaczył i nie wisi luźno. Nic takiego nie stwierdziłem. Zauważyłem natomiast, że po włączeniu zaplonu siłowniczek przy silniku cicho "buczy". Wcześniej tego dźwięku na pewno nie było.
Nie bardzo wiem jak mam temat ugryźć. Czy ponownie lutować? A może przyczyna leży w innym miejscu? Jeżeli ktoś ma jakiś dobry pomysł to jestem otwarty na wszelkie sugestie.
Pozdrawiam.

#43 Offline   Mada30


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 lip 2011
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2020 - 10:44

Nikt nie ma żadnego pomysłu?
Bo przyznam że mi się też pokończyły.
Może jakaś podpowiedź w jakim kierunku mam iść?


#44 Offline   Mada30


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 lip 2011
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2020 - 12:43

Pytanko. Czy w ośmiopinowej wtyczce znajdującej się na lewym nadkolu powinien pojawiać się prąd po włączeniu zapłonu. (jest to przewód idący od silniczka tempomatu do dźwigienki. Tam po prostu się łączy.)

#45 Offline   Jack107


  • Postów: 3
  • Na forum od: 02 lip 2020
  • Miejscowość: Sopot
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:RR L322

Napisano 09 lipca 2020 - 17:09

Cześć

Jest ktoś gdzieś w Polsce kto naprawia usługowo te modułu tempomatu?
Chętnie bym wysłał moduł komuś kto się na tym zna...

Pzdr

#46 Offline   Jack107


  • Postów: 3
  • Na forum od: 02 lip 2020
  • Miejscowość: Sopot
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:RR L322

Napisano 10 sierpnia 2020 - 14:40

Ostatecznie sam zabrałem się za naprawę modułu. Sama wymiana kondensatorów nic nie dała, dopiero przelutowanie wszystkich lutów pomogło i tempomat zaczął działać. W moim przypadku przed naprawą tempomat " potrafił" jedynie wciskać gaz do dechy. Poza tym w trzecim świetle stopu miałem żarówkę 5W zamiast 21W, na 5W tempomat w ogóle nie reagował na dźwignię. Może to komuś pomoże...








Podobne tematy Zwiń