Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Sprężarka klimatyzacji rozłącza się.


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Jacek335


  • Postów: 61
  • Na forum od: 14 kwi 2014
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W116 S350 1977r

Napisano 15 maja 2017 - 19:28

Witam,chciałbym prosić o pomoc w temacie sprężarki klimatyzacji. Krótko i zwięźle: klima nabita czynnikiem i olejem,sprężarka po regeneracji,nowy osuszacz - po pierwszym załączeniu chodzi około 2 minut następnie sprzęgło w sprężarce się rozpina,po około 10 sek znowu się zapina,chodzi minute i znowu rozpina,tak w kółko. W środku chłodzi,lampka na przycisku EC nie zapala się ani na chwile,wszystko dzieje się automatycznie. Nie musze sam ponownie włączać klimy. Po podpięciu maszyny ciśnienia jakie wykazuje HP: 8-10 LP: 1,5-2 atmosfer. Wiatrak przy skraplaczu po włączeniu klimy nie uruchamia się na pierwszym biegu,tylko po dłuższej pracy klimy od razu na drugim. Czy to jest normalne?

Klima manualna, C124 2.2 M111.960 95r.

Z góry dzięki za pomoc,pozdrawiam.

Użytkownik Jacek335 edytował ten post 15 maja 2017 - 19:43




#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 16 maja 2017 - 10:43

Oba ciśnienia są za niskie. 2 bary to próg wyłączenia z uwagi na brak gazu. Górne w czasie pracy to ok. 15 barów. Tak więc masz zbyt mało czynnika w instalacji. Wolny bieg wentylatora ruszy po wzroście ciśnienia w układzie klimy. Z uwagi na niedostatek gazu ten wzrost ciśnienia jest niewystarczający. Klima nie ma możliwości uruchomienia wentylatora na drugim biegu.

#3 Offline   Jacek335


  • Postów: 61
  • Na forum od: 14 kwi 2014
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W116 S350 1977r

Napisano 16 maja 2017 - 13:26

To bardzo dziwna sprawa, osobiście nabijałem układ (950g), od razu po tym sprawdzałem ciśnienie. Gdzieś jest nieszczelność w układzie? U mnie wentylator na drugi bieg załącza klima, jeżeli klima nie chodzi to wentylator również nigdy się nie włącza. Jak odepne wtyczkę od czujnika temp cieczy, wentylator od razu uruchamia się na drugim biegu, czyli tak samo jak przy klimatyzacji.

Dziękuję za podjęcie tematu, cieszę się że to akurat Pan. Pozdrawiam.

#4 Offline   Jacek335


  • Postów: 61
  • Na forum od: 14 kwi 2014
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W116 S350 1977r

Napisano 21 maja 2017 - 16:09

Trochę pogrzebałem i już się domyślam dlaczego klima załącza wiatrak na drugim biegu:


Dołączona grafika


Brakuje opornika ;> nadal to nie rozwiązuje kwestii za niskich ciśnień w układzie klimy,ale bez sprawnego wiatraka układ i tak nie będzie działał poprawnie.

Pojawiła się jeszcze kwestia taka,że po załączeniu wiatraka pali bezpiecznik 16A w gnieździe D. Przyczyną może być brak opornika?

#5 Offline   Jacek335


  • Postów: 61
  • Na forum od: 14 kwi 2014
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W116 S350 1977r

Napisano 28 maja 2017 - 17:50

Witam,udało mi się rozwiązać problemy z klimatyzacją:

- Tak jak napisał kolega Gerri przyczyną rozłączania się kompresora było za niskie ciśnienie po stronie niskiego ciśnienia,u mnie powód okazał się bardzo prozaiczny: klapa od środkowego nawiewu była non stop zamknięta ponieważ rozpieła się linka od pokrętła sterującego otwarciem lub zamknięciem klapki środkowego nawiewu,i tyle. Brakowało pełnego przepływu powietrza. Po otworzeniu jej wiatrak klimy włączył się praktycznie od razu,sprężarka przestała się rozłączać.

- Kwestia wiatraka pracującego tylko na drugim biegu,nawet przy klimatyzacji,tak jak napisałem post wcześniej została rozwiązana montażem opornika. U mnie ktoś zrobił połączenie na krótko,przez co wiatrak bez oporu chodził na full. Opornik zakupiłem w ASO za 134zł nr opornika A0001582545 i wygląda on tak:

Dołączona grafika

Ten opornik ma rezystancję 0,2 ohma,więc na pewno można dobrać jakiś zamiennik,ja chciałem trzymać się oryginału,nic więcej.

- Kwestia palącego się bezpiecznika: zmierzyłem pobór prądu przez wiatrak po podaniu na niego bezpośrednio zasilania,okazało się że przy rozruchu pobiera 18A,dlatego bezpiecznik 16A od razu się przepalał. Podejrzewam że je to kwestia oporu na uzwojeniach wiatraka i po prostu jest to jego ostatnia prosta. Na razie zastosowałem większy bezpiecznik,po rozruchu czyli po jakiś 3 sek pracy wiatrak pobiera stałe około 8A. Mam nadzieje,że nic poważnego się nie stanie.

To tyle,opisuje to bo być może ktoś za jakiś czas będzie miał podobne problemy co ja i ten opis mu pomoże.

Pozdrawiam.








Podobne tematy Zwiń