Skocz do zawartości




- - - - -

W201 1.8 Problem ze spdającymy obrotami


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   martyna96


  • Postów: 5
  • Na forum od: 11 kwi 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 maja 2017 - 13:05

Witam, niedawno zagazowałam swoją Gwiazdę i pojawiło się kilka problemów. Od kilku dni walcze ze spadającymi za bardzo obrotami, tzn. po odpaleniu i przygazowaniu na biegu jałowym bardzo ładnie trzyma obroty w granicach 800-900 i płynnie schodzi z nich, a gdy rozpedze go i wcisnę sprzęgło obroty szybko spadają do zera na obrotomierzu i gwałtownie odbijają do okolo 750-800. Zdarza się mu zgasnąć przy dojeździe na skrzyżowaniu.
Już brakuje mi pomysłów gdzie szukać ewentualnych przyczyn, sprawdzałam sonde, potencjometr klapy spiętrzającej, wszelkie kable itp.
Ma może ktoś z was jakieś wskazówki, gdzie szukać dalej? Przekopałam wszelkie tematy na forum, jednak nic nie pomaga :(

Mercedes 190 1.8 1991, instalacja STAG 2L plus

Użytkownik martyna96 edytował ten post 20 maja 2017 - 13:07




#2 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 21 maja 2017 - 10:44

Pojawiło się to nagle, czy nasiliło, czy było od dłuższego czasu? Jak długi masz przewód łączący mikser z parownikiem?

#3 Offline   martyna96


  • Postów: 5
  • Na forum od: 11 kwi 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 maja 2017 - 15:10

Pojawiło się po wymianie tego srebrnego przekaźnika, po problemie z zapalaniem, kiedy okazało się, że wtrysk rozruchowy nie działał...
Zauważyłam jeszcze dziwną zależność, że po odłączeniu czujnika przy lince gazu (tego od hamowania silnikiem) problem ustaje... wiesz może czemu tak się dzieje? Na razie jeżdżę z odłączonym, nie gaśnie, płynnie spada z obrotów.
Przewód około 50 cm, zamieniłam teraz na weższy i jest lekka poprawa


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#4 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 21 maja 2017 - 22:38

Dzieje się tak, ponieważ masz wtrysk do regulacji, Lub rozstroili go gazownicy. A odłączając jakiekolwiek urządzenia elektroniczne wprowadzasz silnik w tryb, w którym dobiera na stałe uśrednione wartości i nie przeprowadza korygowania mieszanki.
Zajrzyj do tematu o strojeniu wtrysku. Lub daj zrobić to komuś.

Nawiasem mówiąc- LPG wywal zanim zaczęłaś używać. Wiem, że w tym dziale to dziwnie brzmi, ale uwierz mi na słowo- sparzysz się na tym :)

#5 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 maja 2017 - 06:54

Albo jak chcesz śmigać na LPG - wywal wtrysk mechaniczny i pakuj EFi.

#6 Offline   martyna96


  • Postów: 5
  • Na forum od: 11 kwi 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 maja 2017 - 08:01

Dzieki za odpowiedzi, w weekend zajmę się ta regulacja. Zobaczymy jakie będą efekty :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#7 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 22 maja 2017 - 23:16

Nie słuchaj, nie reguluj bo zrobisz gorzej niż jest obecnie.
Zablokuj narazie czujnik na lince - on odpowiada za tzw hamowanie silnikiem, na lpg nie ma takiego znaczenia.

Póki jeździ w miarę na lpg to nie ruszaj niczym. Przejeździsz 50kkm i dalej pewnie będzie dobrze.

#8 Offline   martyna96


  • Postów: 5
  • Na forum od: 11 kwi 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 maja 2017 - 10:00

Z tą regulacją się wstrzymuje, skoro na benzynie jeździ bez zarzutu.
Jeszcze został mi potencjometr klapy do wymiany, bo są starte ścieżki i chyba zdecyduje się na ustawienie bez czujnika, zobaczymy co sie bedzie działo. Dzięki :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk








Podobne tematy Zwiń