Skocz do zawartości




[W124] rajupce 3.0D '93


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   rajupce


  • Postów: 25
  • Na forum od: 20 cze 2016
  • Miejscowość: Pabianice
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 maja 2017 - 21:44

Sieeema, jako że wszyscy się chwalą gwiazdami to ja nie zamierzam być gorszy. Samochód nabyłem w sposób bardzo spontaniczny tzn. sprzedałem golfa ii żeby kupić coś bardziej wygodnego cichszego ale podobnie ekonomicznego. No i były pomysły na bmw ewentualnie audi ale kiedyś wracałem z działki i przy drodze stało 200D które w z daleka wyglądało ok. Zadzwoniłem po właściciela przejechałem się i już wiedziałem że muszę takiego mieć ale po oględzinach okazało się że był to straszny strup. Wróciłem do domu no i zacząłem poszukiwania na znanym portalu aukcyjnym. Po kilku minutach znalazłem ten oto egzemplarz w fajnej wersji. No i po ciężkich targach go kupiłem. I tak zaczęła się wielka przygoda.

Vin: WDB1241301B804653
Mercedes 124 300D
Silnik OM603.912
Skrzynia 722.415
Produkcja czerwiec 1992
Zamówiony u dealera w Szwecji
Optyka HELLA
Lakier metaliczny BRILLIANT SILVER (srebrny)
Tapicerka materiałowa szara

236 specjalne okablowanie do świateł dziennych
240 termometr temperatury zewnętrznej
341 dodatkowe kierunkowskazy
412 elektryczny szyberdach odchylany i odsuwany
420 czterobiegowa skrzynia automatyczna z KD
430 tylne zagłówki
444 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL) AND AIRBAG
524 zabezpieczenie lakieru
537 mechaniczna antena i przednie głośniki (bez radia)
584 wszystkie szyby elektryczne
593 szyby atermiczne, tylna ogrzewana, pasek przeciwsłoneczny. Szkło bezpieczne jednowarstwowe
600 wycieraczki reflektorów
620 układ kontroli spalin
630 homologowany trójkąt ostrzegawczy
668 opakowanie transportowe
673 akumulator o zwiększonej pojemności
812 tylne głośniki
825 części typowe dla wersji Szwedzkiej
873 podgrzewane przednie fotele

Oczywiście zaczęło się od prostej obsługi czyli wszystkie filtry olej 5W40 bo poprzednik zalał 15w40.... no comment. Następnie amory tył, czyszczenie baku, sprężyny przód i Mercedes zaczął jeździć.
Na następny ogień poszły prace blacharskie czyli standard typu przednie błotniki miały małe ogniska korozji tylne również no i tylne części progów przy dziurkach od podnośnika. Reszta podłogi zdrowa.
Jako że sam rozbierałem auto a później zawiozłem do blacharza zrobiłem zabezpieczenie podłogi i profili specyfikami firmy noxudol.
We wnętrzu został na nowo obszyty fotel kierowcy no i pranie bo syf był masakryczny. Póki co mam tylko dwie fotki ale przy dalszych pracach będą kolejne aktualizacje. Zdjęcia wnętrza i silnika zostaną dodane w najbliższej przyszłości ;)

Dołączona grafika
Dołączona grafika



#2 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 01 czerwca 2017 - 08:31

300D chyba nie jest tak ekomomiczny jak Golf II? :E
Ładnie wygląda, dawaj więcej zdjęć :D

#3 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 01 czerwca 2017 - 08:45

Wyświetl postUżytkownik rajupce dnia 31 maja 2017 - 21:44 napisał

Oczywiście zaczęło się od prostej obsługi czyli wszystkie filtry olej 5W40 bo poprzednik zalał 15w40.... no comment.

No comment....

Wolnossący rechot z lat 80-tych stworzony gdy były tylko oleje mineralne.

#4 Offline   rajupce


  • Postów: 25
  • Na forum od: 20 cze 2016
  • Miejscowość: Pabianice
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 czerwca 2017 - 09:20

W Polsce były tylko oleje mineralne chciałeś powiedzieć. A poprzednik lał rimule 15w40 bo miał ciężarówki i ten olej akurat miał

Użytkownik rajupce edytował ten post 01 czerwca 2017 - 09:20


#5 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 01 czerwca 2017 - 09:52

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 01 czerwca 2017 - 08:45 napisał

Wolnossący rechot z lat 80-tych stworzony gdy były tylko oleje mineralne.

I to znaczy, że gdy jest możliwość zalania lepszego oleju, to nie można tego zrobić, tak? 5W40 na pewno lepiej się sprawdzi, zwłaszcza w zimie, niż 15W40.

#6 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 01 czerwca 2017 - 11:01

No tak, poza spokojem psychicznym nic to zmieni...:D

#7 Offline   rajupce


  • Postów: 25
  • Na forum od: 20 cze 2016
  • Miejscowość: Pabianice
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 czerwca 2017 - 11:51

A Ty jesteś przedstawicielem starego pokolenia i twierdzisz że po zalaniu 5w40 silnik się rozszczelni lub nastąpi biblijny potop? Żeby doprowadzić Twoje serce do palpitacji to zrobiłem jeszcze płukankę LM :D i uwaga nic się nie rozszczelniło :P a tak na poważnie to poczytaj na temat nr cas pooglądaj karty charakterystyk i nie zobaczysz wielkiej różnicy między 10w40 a 5w40. A co do 15w40 to niestety ale on traci w wyższej temperaturze swoje właściwości smarne. Czeka mnie jeszcze uszczelka pod głowicą bo niestety od strony ściany grodziowej cieknie mi płyn chłodniczy.... ale po robocie prawdopodobnie zaleje mobil 1 0w40 turbo diesel bo ma mega dobre parametry i pełną bazę syntetyczną.

#8 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 czerwca 2017 - 12:17

Oo jaaa. :D Znów syntetyczne voodoo na forum... ;)
To wszystko nic nie da, to wszystko to zło. Oleju to nawet zmieniać nie trzeba.

Zdecydowanie za mało zdjęć auta.
Idąc za ciosem to płyn do wspomagania wraz z filtrem do wymiany (H85 + Febi 06161). Nie wspominając o skrzyni i dyferencjale.

#9 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 czerwca 2017 - 15:06

0w40 to bym nie wlewal lepiej 5w50 mobila przy większych temperaturach lepiej smaruje a i w zimie lżej kręci i też syntetyk. 0w to jest do nowoczesnych silników ciasnej spasowanych a nie do naszych.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#10 Offline   rajupce


  • Postów: 25
  • Na forum od: 20 cze 2016
  • Miejscowość: Pabianice
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 czerwca 2017 - 17:50

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 01 czerwca 2017 - 12:17 napisał

Oo jaaa. :D Znów syntetyczne voodoo na forum... ;)
To wszystko nic nie da, to wszystko to zło. Oleju to nawet zmieniać nie trzeba.

Zdecydowanie za mało zdjęć auta.
Idąc za ciosem to płyn do wspomagania wraz z filtrem do wymiany (H85 + Febi 06161). Nie wspominając o skrzyni i dyferencjale.
nie wymieniłem jeszcze we wspomie ale w skrzyni jest ravenol F III a w moście castrol epx tadaaam :D ale nie mam zdjęć z wymiany więc wiem że się nie liczy ;) zdjęć byłoby więcej ale do mojego aparatu jeszcze nie mam statywu i wychodzą poruszone zwykle :(








Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post