Skocz do zawartości




Dywagacje olejowe - syntetyczne vs. mineralne


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 01 czerwca 2017 - 19:36

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 01 czerwca 2017 - 15:06 napisał

0w40 to bym nie wlewal lepiej 5w50 mobila przy większych temperaturach lepiej smaruje a i w zimie lżej kręci i też syntetyk. 0w to jest do nowoczesnych silników ciasnej spasowanych a nie do naszych.

No to sam sobie zaprzeczasz.....olej nic nie da, gdy masz akumulator słaby. Stary klekot jest tak spasowany, że nawet gdybyś mu towotu wcisnął to i tak będzie kręcił tak samo :D Nowy się zatrze, ale stare OM pojedzie. Taki urok starych dizli, ładnie pracuje nawet na mazucie :D

Użytkownik majsterus edytował ten post 01 czerwca 2017 - 19:37




#2 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 czerwca 2017 - 23:42

Sam sobie katuj na mazucie silnik, zalejesz lepszy olej to i długo pochodzi i niewszyscy mają zajechane silniki.A ty sam sobie pokrec silnikiem bez oleju jak ci nie jest potrzebny.Dobry olej nie naprawi złego silnika ale zły olej zepsuje dobry silnik.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#3 Offline   inutile


  • Postów: 1 456
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 czerwca 2017 - 02:36

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 01 czerwca 2017 - 08:45 napisał

Wolnossący rechot z lat 80-tych stworzony gdy były tylko oleje mineralne.
Dołączona grafika

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 01 czerwca 2017 - 15:06 napisał

0w40 to bym nie wlewal lepiej 5w50 mobila przy większych temperaturach lepiej smaruje a i w zimie lżej kręci i też syntetyk. 0w to jest do nowoczesnych silników ciasnej spasowanych a nie do naszych.
Ja też bym nie lał 0Wxx. Za rzadki jest. 5W40 i 5W50 nadaje się już zawsze i wszędzie. Dobry jakościowo 10W40 też da radę.

Wyświetl postUżytkownik rajupce dnia 01 czerwca 2017 - 17:50 napisał

nie wymieniłem jeszcze we wspomie ale w skrzyni jest ravenol F III a w moście castrol epx tadaaam
Z tego co pamiętam w automatach w 124 powinien być ATF II koloru czerwonego. III koloru żółtego lało się do W210.

Użytkownik inutile edytował ten post 02 czerwca 2017 - 02:41


#4 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 02 czerwca 2017 - 05:53

I w skrzyni też przedobrzył...:D Nie będzie jednak +10KM....:D

#5 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 02 czerwca 2017 - 20:49

Wyświetl postUżytkownik inutile dnia 02 czerwca 2017 - 02:36 napisał

Ja też bym nie lał 0Wxx. Za rzadki jest. 5W40 i 5W50 nadaje się już zawsze i wszędzie. Dobry jakościowo 10W40 też da radę.
Popieram. Z moich najnowszych doświadczeń (zalany Neste1 5W50 + AR9100), to olej 5W30 (b.dobrej jakości) miał niewłaściwą lepkość (stukała mi szklanka po rozgrzaniu silnika krótką trasą - 30 km z szybkością 150 km/h 4000 obrotów). Teraz o wiele ciszej. Do tego 5W30 dolałem Visco Stabil Liqui Moly i nie pomogło. Zlałem olej po 6 tys km zmieniwszy na wspomniane Neste 1. Jak na razie to jest mój olej docelowy, tylko nie wiem jak będzie zimą.

#6 Offline   inutile


  • Postów: 1 456
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 czerwca 2017 - 21:18

Cóż, zapewne jest coś na rzeczy, skoro producent rekomenduje 5W30 od -5*C w dół.

#7 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 02 czerwca 2017 - 21:21

Panuje takie oto przekonanie: "Kupuję starego Mercedesa i robię mu pakiet startowy, wszystko co najlepsze obecnie na rynku" :D Ttylko po co? Te silniki nie są wysilone, a lanie im najnowszych wynalazków do codziennej eksploatacji nie poprawi ich stanu, co więcej może zaszkodzić, stukająca szklanka przy przy dłuższym użytkowaniu już nie ucichnie.
Ale każdy leje co chce, ja wlewam standard nic poza to.

Użytkownik majsterus edytował ten post 02 czerwca 2017 - 21:22


#8 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 czerwca 2017 - 21:22

Nie martw się zimą ja mam w dieslu 10w60 motula i -20 palił bez problemu.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#9 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 02 czerwca 2017 - 21:53

Szklanka może i nie ucichnie, ale ja wydobywam z mojego silnika moce maksymalne i dlatego leję mu "wszystko co najlepsze". Silnik musi chodzić jak zegarek szwajcarski. Oleju 10W60 jeszcze nie testowałem. Koszt 6-7litrów oleju nie jest aż tak wysoki, aby nie spróbować lać dobry, niepodrabiany olej.








Podobne tematy Zwiń