Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Ciągle włączone ASD i błąd ABS.


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Eyyk


  • Postów: 4
  • Na forum od: 09 lut 2017
  • Miejscowość: Lipka
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:GL 320 4matic 2007
  • Trzeci Mercedes:CLA 250 4matic shooting brake

Napisano 02 czerwca 2017 - 10:17

Witam!
Mój problem wygląda następująco. Kupiłem autko. Na zegarach świeciło 4matic i ABS. Zdiagnozowałem 4mata i wyszło, że coś z wyspą zaworową. Oleju w zbiorniku nie było. Zalałem, odpaliłem i odkryłem dziurawe przewody hydrauliczne. Wymieniłem oba na zwykłe miedziowane hamulcowe. Dodałem oleju do pełna, odpaliłem, olej zassało. Żeby odpowietrzyć układ zrobiłem śpięcie 1 z 4, 1 z 6, 1 z 8. Wajcha na test i kontrolka zgasła. Postanowiłem wyjechać z garażu. I już przy ok 5km/h włącza się żółty trójkąt na zegarach. Czuć, że jest załączona blokada tyłu bo przy zakrętach ciągnie koło. O co może chodzić? Z ABS jest taki myk, że kontrolka zapala się po dystansie ok 100-200m. Przez ten czas póki się nie zapali ABS bije w pedał nawet przy delikatnym hamowaniu. Ale jak się wdusi pedał na maksa to blokuje chyba lewe przednie koło choć mogę się mylić co do stron. Jak na razie sprawdziłem tylko czujniki i wszystkie mają oporność w normie. Dyfer z tyłu oryginalny. Bardzo proszę o pomoc bo już tracę wiarę.



#2 Offline   wave


  • Postów: 13
  • Na forum od: 06 mar 2017
  • Miejscowość: wwa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 czerwca 2017 - 17:07

ABS i 4matic nie widzi prędkości któregoś koła.

#3 Offline   Eyyk


  • Postów: 4
  • Na forum od: 09 lut 2017
  • Miejscowość: Lipka
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:GL 320 4matic 2007
  • Trzeci Mercedes:CLA 250 4matic shooting brake

Napisano 02 czerwca 2017 - 17:58

Jak to naprawić? Może chodzić o koronki? Jak je wyczyścić?

#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 04 czerwca 2017 - 07:36

W takich przypadkach zazwyczaj powodem jest usterka elektryczna czujnika. Usterka kabla nie zawsze ujawnia się przy prostym pomiarze oporności. W czasie pomiaru trzeba kabel czujnika naciągać i przełamywać - zwłaszcza w obszarze który "pracuje" w czasie ruchów zawieszenia. Oprócz oporności można czujniki sprawdzić podłączając multimetr ustawiony na pomiar napięcia zmiennego i kręcąc kołem - powinien pojawić się odczyt. Kołem nie trzeba kręcić szybko - wystarczy ok. 1 obrót na sekundę.
Zabrudzenia tarcz liczących "koronek" rzadko wpływają na działanie układu. Zanieczyszczenia musiałyby mieć charakter magnetyczny - czyli jakieś opiłki na przykład co jest mało prawdopodobne. Gruba warstwa brudu niemagnetycznego potrafi odepchnąć czujnik od koła liczącego ale w układach z czujnikiem "wciskanym" w piastę i nie ma to zastosowania dla modelu 124 gdzie czujnik jest przykręcony śrubką i odsunąć się nie może. Trzecia przyczyna to skrzywione koło liczące - też mało prawdopodobne w tym aucie bo "koronka" jest bardzo solidna.Tak więc wracamy do usterki elektrycznej czujnika.








Podobne tematy Zwiń