Skocz do zawartości




- - - - -

Swap 3.4 AMG


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Dudek666


  • Postów: 4
  • Na forum od: 30 mar 2016
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 czerwca 2017 - 13:51

Witam.
Znajomy ma silnik 3.4 AMG M104 ze 124 wraz z wiązką. Auto miało przebieg 220000 km. Silnik raczej jest pewny.
Wiem że jest wiele tematów ale liczę na waszą pomoc.
Co bym potrzebował do swapu ?
Mam 190 z 2.6 m103
Myślę że skrzynia, wał i most wytrzymają jeśli będzie kierowca z głową :D
Z czym mogą być kłopoty?
I co bym potrzebował?
Do tematu podszedł bym konktetnie zwłaszcza,że silnik będę miał za grosze :)
Myśle że może wyjść potwór :)



#2 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 20 czerwca 2017 - 09:55

Witam
Zakładając, że silnik i cały jego osprzęt jest ok.(mam na myśli układ paliwowy czyli rozdzielacz paliwa, sterownik oraz układ zapłonowy czyli moduł zapłonowy) to wg. mojej wiedzy problemy będziesz miał dwa:
- pierwszy: sprzęgło - możesz zostawić zestaw, który masz w W201 jeśli jest to zwykłe sprzęgło (czyli współpracujące ze zwykłym kołem zamachowym czyli nie dwumasowym) ale to sprzęgło ma tylko 228mm średnicy więc warto byłoby je wzmocnić choćby poprzez zmianę okładzin w firmie Makland (http://sprzeglakevlarowe.pl ) możesz też zastosować oryginalny zestaw z M104 (jeśli ten silnik współpracował z manualem czyli z Getragiem 717.450) wtedy masz ori ale z dwumasą (której osobiście zwolennikiem nie jestem) no ale wtedy skrzynia musi mieć krótki wałek (te skrzynie z M103 współpracujące z dwumasą podejdą tylko ile wytrzymają?). Jest jeszcze jedna możliwość sprzęgło z M103 3.0 też na zwykłym kole zamachowym o średnicy 300mm ale wtedy skrzynia z długim wałkiem czyli albo z M103 albo "Biały Kruk" - Getrag 717.404 :)
- drugi: masa zespołu napędowego - wrośnie drastycznie, trzeba zmienić przednie sprężyny adekwatnie do masy silnika. Czy te z wersji 2.5TD dadzą radę? nie wiem, można zastosować zmodyfikowany zestaw z W124 lub jakiś zestaw "tuningowy".
Pozdrawiam
Jacek

Użytkownik brajtas edytował ten post 20 czerwca 2017 - 10:11


#3 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 10 września 2017 - 08:31

Wyświetl postUżytkownik brajtas dnia 20 czerwca 2017 - 09:55 napisał

Jest jeszcze jedna możliwość sprzęgło z M103 3.0 też na zwykłym kole zamachowym o średnicy 300mm
Poprawiam się sprzęgło z M103 3.0 ma średnicę tarczy 240mm (czyli 12mm więcej niż w zestawie z 2.6).

Użytkownik brajtas edytował ten post 10 września 2017 - 08:32









Podobne tematy Zwiń