Witam.
Znajomy ma silnik 3.4 AMG M104 ze 124 wraz z wiązką. Auto miało przebieg 220000 km. Silnik raczej jest pewny.
Wiem że jest wiele tematów ale liczę na waszą pomoc.
Co bym potrzebował do swapu ?
Mam 190 z 2.6 m103
Myślę że skrzynia, wał i most wytrzymają jeśli będzie kierowca z głową
Z czym mogą być kłopoty?
I co bym potrzebował?
Do tematu podszedł bym konktetnie zwłaszcza,że silnik będę miał za grosze
Myśle że może wyjść potwór
0
Swap 3.4 AMG
Rozpoczęty przez Dudek666, cze 07 2017 13:51
2 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 07 czerwca 2017 - 13:51
#2
Napisano 20 czerwca 2017 - 09:55
Witam
Zakładając, że silnik i cały jego osprzęt jest ok.(mam na myśli układ paliwowy czyli rozdzielacz paliwa, sterownik oraz układ zapłonowy czyli moduł zapłonowy) to wg. mojej wiedzy problemy będziesz miał dwa:
- pierwszy: sprzęgło - możesz zostawić zestaw, który masz w W201 jeśli jest to zwykłe sprzęgło (czyli współpracujące ze zwykłym kołem zamachowym czyli nie dwumasowym) ale to sprzęgło ma tylko 228mm średnicy więc warto byłoby je wzmocnić choćby poprzez zmianę okładzin w firmie Makland (http://sprzeglakevlarowe.pl ) możesz też zastosować oryginalny zestaw z M104 (jeśli ten silnik współpracował z manualem czyli z Getragiem 717.450) wtedy masz ori ale z dwumasą (której osobiście zwolennikiem nie jestem) no ale wtedy skrzynia musi mieć krótki wałek (te skrzynie z M103 współpracujące z dwumasą podejdą tylko ile wytrzymają?). Jest jeszcze jedna możliwość sprzęgło z M103 3.0 też na zwykłym kole zamachowym o średnicy 300mm ale wtedy skrzynia z długim wałkiem czyli albo z M103 albo "Biały Kruk" - Getrag 717.404
- drugi: masa zespołu napędowego - wrośnie drastycznie, trzeba zmienić przednie sprężyny adekwatnie do masy silnika. Czy te z wersji 2.5TD dadzą radę? nie wiem, można zastosować zmodyfikowany zestaw z W124 lub jakiś zestaw "tuningowy".
Pozdrawiam
Jacek
Zakładając, że silnik i cały jego osprzęt jest ok.(mam na myśli układ paliwowy czyli rozdzielacz paliwa, sterownik oraz układ zapłonowy czyli moduł zapłonowy) to wg. mojej wiedzy problemy będziesz miał dwa:
- pierwszy: sprzęgło - możesz zostawić zestaw, który masz w W201 jeśli jest to zwykłe sprzęgło (czyli współpracujące ze zwykłym kołem zamachowym czyli nie dwumasowym) ale to sprzęgło ma tylko 228mm średnicy więc warto byłoby je wzmocnić choćby poprzez zmianę okładzin w firmie Makland (http://sprzeglakevlarowe.pl ) możesz też zastosować oryginalny zestaw z M104 (jeśli ten silnik współpracował z manualem czyli z Getragiem 717.450) wtedy masz ori ale z dwumasą (której osobiście zwolennikiem nie jestem) no ale wtedy skrzynia musi mieć krótki wałek (te skrzynie z M103 współpracujące z dwumasą podejdą tylko ile wytrzymają?). Jest jeszcze jedna możliwość sprzęgło z M103 3.0 też na zwykłym kole zamachowym o średnicy 300mm ale wtedy skrzynia z długim wałkiem czyli albo z M103 albo "Biały Kruk" - Getrag 717.404
- drugi: masa zespołu napędowego - wrośnie drastycznie, trzeba zmienić przednie sprężyny adekwatnie do masy silnika. Czy te z wersji 2.5TD dadzą radę? nie wiem, można zastosować zmodyfikowany zestaw z W124 lub jakiś zestaw "tuningowy".
Pozdrawiam
Jacek
Użytkownik brajtas edytował ten post 20 czerwca 2017 - 10:11
#3
Napisano 10 września 2017 - 08:31
Użytkownik brajtas dnia 20 czerwca 2017 - 09:55 napisał
Jest jeszcze jedna możliwość sprzęgło z M103 3.0 też na zwykłym kole zamachowym o średnicy 300mm
Użytkownik brajtas edytował ten post 10 września 2017 - 08:32
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach |
Modyfikacje,Tuning | paco |
|
||
[w124] Zlecenie na swap |
Modyfikacje,Tuning | glukoz |
|
|
|
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|
||
W124 Coupe swap na m119 |
Modyfikacje,Tuning | Kebsik |
|
|
|
W201 swap z 1.8 na m104 asr i tempomat problem z obrotami max |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Zeejay83 |
|