Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wymiana całego zawieszenie i układu kierowniczego, Pomoc w doborze


38 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 czerwca 2017 - 07:35

Daj mi z godzinke.



#12 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 czerwca 2017 - 12:54

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 19 czerwca 2017 - 07:35 napisał

Daj mi z godzinke.
Nie ma problemu :) Będę kupował za kilka dni tak że jest czas ale muszę wiedzieć czy wszystko dobrze dobrane żebym nie kupił czegoś co nie pasuje :)

#13 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 czerwca 2017 - 13:37

Elementy dobrałeś prawidłowe. Sworznie spokojnie Delphi dadzą radę.

#14 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 19 czerwca 2017 - 17:59

Amortyzator układu kierowniczego.

Numery OE:
000 463 53 32 (MERCEDES-BENZ)
124 463 04 32 (MERCEDES-BENZ)
01261 (FEBI BILSTEIN)
A 000 463 53 32 (MERCEDES-BENZ)
A 124 463 04 32 (MERCEDES-BENZ)
34 1700 280 999 (SACHS)
KS5456 (HAVAM)
22-856-0 (BOGE)

Żywcem skopiowane więc nie krzyczcie...

Ja mam Sachsa ale to najwyższa półka i kosztuje teraz 133zł (wtedy110). U mnie był wylany i skrzypiał przy skręcie.

Uwaga!
Śruby z drobnym gwintem i montowane na klej!

W zestawie śrub raczej nie ma, a klej warto zakupić i stosować w układzie kierowniczym.
Kosztuje kilka zł.

Użytkownik AiM edytował ten post 19 czerwca 2017 - 18:01


#15 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 czerwca 2017 - 20:56

Zwykły klej do gwintów posiadam. A chodzi o smarowanie śruby mocowania amortyzatora czy wszystkich sworzni na drążkach ?

Użytkownik RaQu edytował ten post 19 czerwca 2017 - 20:57


#16 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 19 czerwca 2017 - 23:02

Zwykły niebieski wystarczy.
Ogólnie wszystkie połączenia śrubowe w układzie kierowniczym powinny być zabezpieczone nakrętkami samokontrujacymi.
Jeśli są nowe to ok, jeśli brak - klej.

Np amortyzatory przednie Sachsa są w zestawie ze śrubami z klejem.





#17 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 czerwca 2017 - 07:56

WIS nie mówi o kleju, jedyne o czym jest mowa to o zastosowaniu zawsze nowych nakrętek samokontrujących i o kontroli momentu dokręcenia - 50 Nm. Sam osobiście też nie jestem zwolennikiem stosowania klejów w tym konkretnym przypadku. Co natomiast proponowałbym zrobić koniecznie, to rozebrać nowe drązki kierownicze zewnętrzne i porządne usmarowanie wnętrz rurek drążków i powierzchni gwintowanych smarem miedzianym lub grafitowym. Większość ludzi tego nie robi i potem po jakimś czasie jest płacz przy regulacji zbieżności.

#18 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 czerwca 2017 - 08:21

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 20 czerwca 2017 - 07:56 napisał

Co natomiast proponowałbym zrobić koniecznie, to rozebrać nowe drązki kierownicze zewnętrzne i porządne usmarowanie wnętrz rurek drążków i powierzchni gwintowanych smarem miedzianym lub grafitowym. Większość ludzi tego nie robi i potem po jakimś czasie jest płacz przy regulacji zbieżności.
Na przywaliłem białym. Czy dobrze to nie wiem, na pewno lepiej niż na sucho.

#19 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 czerwca 2017 - 11:15

Ja 5 lat temu smarem do łożysk i w tym roku przy wymianie również nie było śladów korozji.

#20 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 20 czerwca 2017 - 13:10

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 20 czerwca 2017 - 07:56 napisał

WIS nie mówi o kleju, jedyne o czym jest mowa to o zastosowaniu zawsze nowych nakrętek samokontrujących
Jak masz dostęp do nowych nakrętek z drobnym gwintem to spoko. A jeśli nie masz?
Wolę dać klej niż ryzykować odkręcenie.
U mnie przy demontażu starego amorka klej był. Więc też dałem.








Podobne tematy Zwiń