Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] m103 błąd 20% czujnik maksymalnego otwarcia przepustnicy


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Mel7


  • Postów: 19
  • Na forum od: 11 sie 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lipca 2017 - 08:06

Mam taki problem. Stał się brak mocy do 2tys obrotów. Pierwsze za co się zabrałem to regulacja wtrysków. Co następuje po włączeniu zapłonu 70% wypełnienia, brak reakcji na wciśnięcie gazu do dechy. Po odpaleniu książkowo 35-45% po czym po około 20 sec pracy spada na 18% i tak trzyma, obroty nie spadają ale silnik lekko telepie z uwagi na uboga mieszankę. Po dodaniu gazu ma lekkie zachwianie jakby się zawiesil, wypełnienia je rosnie, po czym znowu spada, po kilku przegazowkach stabilizuje się na książkowej wartości. Pytanie moje jest takie czy faktycznie będzie to włącznik maksymalnego otwarcia przepustnicy i gdzie go szukać? Lewego powietrza nie łapie, zdp działa.



#2 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lipca 2017 - 08:23

Wyświetl postUżytkownik Mel7 dnia 07 lipca 2017 - 08:06 napisał

Pierwsze za co się zabrałem to regulacja wtrysków.
W jaki sposób regulowałeś wtryskiwacze?


Czujnik położenia przepustnicy masz przy przepustnicy która jest na koletorze dolotowym.

Czujnik po lewej stronie
Dołączona grafika
Od niego idzie wiązka i podejrzewam że jak w m102 będzie kostka łącząca, odepnij i sprawdź skrajne stany położenia.

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 12 maja 2017 - 12:13 napisał

Bardzo prosto. Musisz go zamontować w taki sposób, żeby w maksymalnym zamkniętym położeniu przepustnicy dawał zwarcie na jednym zewnętrznym i środkowym pinie wtyczki, natomiast przy maksymalnym otwarciu dawał zwarcie na drugim zewnętrznym i środkowym pinie wtyczki.

Pomiędzy maksymalnym zamknięcie i otwarciem przepustnicy czujnik nie daje żadnego sygnału.
Jeżeli czujnik będzie sprawny, to trzeba sprawdzić czy przy przepustnicy nikt nie kręcił śrubką regulacyjną i czy przepustnica jest czysta.
Następnie sprawdź ciągłość przewodów od kostki TPSa do sterownika KE-Jetonic/ECU/komputera.
Bez miernika się nie obejdzie.

#3 Offline   Mel7


  • Postów: 19
  • Na forum od: 11 sie 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lipca 2017 - 08:30

Źle ująłem regulacje wtrysków, mam na myśli zmierzenie wypełnienia bo daje to jakiś obraz. Przy przepustnicy nikt nie kręcił, auto ponad 3 lata w moich rękach i wszystko sam ogarniam, dopiero teraz taki myk wyskoczył. Rozumiem że mówimy tu o przepustnicy a nie klapie spiętrzającej? Na początku myślałem że jest to potencjometr klapy. Poszukam i zbadam piny na czujniku. Czy jakiś nr oryginału tego czujnika? Żeby wiedzieć czego szukać.

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka



#4 Offline   Mel7


  • Postów: 19
  • Na forum od: 11 sie 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lipca 2017 - 17:00

Jeszcze mam jedno pytanie do pełni szczęścia. Do czego służy malutka śrubka na płaski śrubokręt obok wtyczki w takim zaglebieniu w TPSie?

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka



#5 Offline   Mel7


  • Postów: 19
  • Na forum od: 11 sie 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 lipca 2017 - 09:11

Wczoraj wieczorem sobie pogrzebałem. Co następuje, potencjometr to nie czujnik przepustnicy, na potencjometrze 0.7v, co do czujnika przepustnicy to występuje tylko z przepustnica ale jest sprawny, zwarty na 1-2 gdy zamknięta i zwarty 2-3 gdy otwarta. To tak dla potomnych. Pytanie co dalej? Czego i gdzie szukać? Filtr paliwa? Po kilku przegazowkach wypełnienie się stabilizuje i trzyma idealnie. Te kilka chwil po odpaleniu tylko...

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka



#6 Offline   Lukiz


  • Postów: 22
  • Na forum od: 17 wrz 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 września 2017 - 18:40

Moze slabe cisnienie na poczatku sprawdzales akumulator paliwa?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń