Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki



1602 odpowiedzi w tym temacie

#1341 Offline   jdef90


  • Postów: 24
  • Na forum od: 01 sie 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 maja 2017 - 15:08

Miejsce akcji: Warszawa
Pacjent: W201 2.0D Automat 4 biegowy (1986)
Diagnoza; teoretycznie zatarty/niedziałający prawidłowo cylinderek kickdownu. (By Zagaje 9 Grodzisk)

Gdy kupiłem auto, mocno szarpało przy zmianie biegów, kickdown działał może z pewnym opóźnieniem, może trochę biegi przeciągało, był drobny wyciek i nieustalony stan oraz poziom oleju (wydawało mi się że za niski), dolałem trochę (0,5-0,7 litra) oleju nic się nie poprawiło, za to wyciek się trochę powiększył. Po zimie chciałem przejechać autem z WWA do Grodziska, ale niestety po 4-5km skończyły się biegi, ze skrzyni lał się olej... naprędce kupiłem jeszcze literek, zalałem i jakoś dociągnąłem do domu. Auto laweta i jazda na Zagaje. Tam uszczelnienie skrzyni + diagnoza jak powyżej - zatarty zawór, który raz chodzi, raz staje... tymczasowo sterowanie wymienione na takie od 2,5D i polecenie szukania alternatywnego sterowania skrzyni, bo auto dalej przy zmianie biegów szarpie (lżej, ale jednak biegi nie trafiają w moment obrotowy, generalnie jest źle, pod względem momentów zmiany to nawet gorzej niż przed naprawą)

Czy ktoś ma koncepcję, czy te stare sterowanie jest do naprawy, ewentualnie gdzie coś takiego mogę nabyć (najchętniej poza ASO, bo tam koszt nieakceptowalny), czy zamiana na sterowanie z 2,5D może objawiać się tak jak napisałem, czy też skrzynia dalej jest niewyregulowana i mam to reklamować?

h.ttp://mb201-124.eu/511_222018.jpg

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 31 maja 2017 - 15:54




#1342 Offline   jdef90


  • Postów: 24
  • Na forum od: 01 sie 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 czerwca 2017 - 09:50

w0jta5 naprawdę uważasz, że 68 stron o wszystkich automatach stosowanych w w201/w214 ze wszystkimi możliwymi problemami w jednym wątku poprawia funkcjonalność forum? Nie wiem, może coś się zmieniło w trendach, bo ostatnio już aktywnie w zasadzie nigdzie się nie udzielam, ale uważam, że nikt kto szuka rozwiązania swoich problemów, nie będzie w stanie przeczytać tych 68 stron, nawet szukajka nie poradzi. Dobrze zatytułowany temat z dobrze opisanym problemem i jego rozwiązaniem jest znacznie bardziej użyteczny...

#1343 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 01 czerwca 2017 - 12:12

Numer Twojej skrzyni i tej z 2.5 są identyczne moim zdaniem, więc tutaj różnicy nie będzie. Przy jakiej prędkości zapina najszybciej 2, 3, 4 (muskając gaz)?

Wojtasowi pewnie chodzi o to, żeby o skrzyni pisać w dziale o skrzyniach- i tak ktoś zajrzy a nie będzie 15376 tematów "problem z automatem".

#1344 Offline   jdef90


  • Postów: 24
  • Na forum od: 01 sie 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 czerwca 2017 - 13:32

Niestety co do numeru skrzyni się nie orientuję, ale numer tego sterowania to 126 277 29 01 i na Zagaje powiedział mi że to jest inaczej ustawione, ma mocniejsze sprężyny, żeby było dobrze trzeba szukać od 2.0... niestety nie jestem w stanie tego zweryfikować, za krótki w temacie jestem.

co do zmian, sprawdzę jutro i dam znać. autem nie jeżdżę na co dzień.

#1345 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 01 czerwca 2017 - 17:08

Daj no jeszcze VINa.

#1346 Offline   jdef90


  • Postów: 24
  • Na forum od: 01 sie 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 czerwca 2017 - 21:57

W D B 2011221 A 279286

#1347 Offline   szybki9010


  • Postów: 4
  • Na forum od: 25 sty 2016
  • Miejscowość: wyszogród
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 czerwca 2017 - 07:00

Cześć potrzebuję pomocy w sprawie skrzynia automatycznej co mogło się stać w niej?
Ostatnio podczas jazdy przerzucała biegi normalnie do czwórki, po zatrzymaniu się pod sklepem, gdy ponownie go zapaliłem i w rzuciłem na "D" to ruszył z jedynki po czym zredukował na dwa i już nie chciał redukować na wyższe biegi.
( no i już wcześniej przy zmianie biegów były nieraz objawy szarpania i ślizgania się sprzęgła).
Jest możliwość naprawienia jej czy lepiej kupić jakąś używana skrzynie?

Użytkownik szybki9010 edytował ten post 15 czerwca 2017 - 07:08


#1348 Offline   kaxiorek


  • Postów: 5
  • Na forum od: 14 lis 2016
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2017 - 12:46

Moj W124 E220 ma problemy z obrotami na biegu D i R. Gdy jest zimny wrzucam bieg i z wcisniętym hamulcem mam obroty ~700-750. Wystarczy, że przejade pare metrów do skrzyżowania i po zatrzymaniu się obroty są w okolicach 500. Jest to o tyle kłopotliwe, że przy np. ruszaniu kierownicą, czy innym dodatkowym obciązeniu silnika obroty spadają poniżej 500, a silnik brzmi jakby miał zaraz zgasnąć.

Jako, że jest to mój pierwszy automat to nie wiem czy takie zachowanie jest normalne, a jeżeli nie to od czego zacząć szukanie usterki?
Jeżeli istenieje podobny temat, to przepraszam. Szukając znajdywałem tematy odnośnie biegu jałowego, który u mnie zawsze jest ~700.

#1349 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 16 lipca 2017 - 15:50

W benzynowym silniku na D i R obroty mają prawo spaść do ~600. Każde obciążenie silnika w tym stanie dodatkowo spowalnia. Jeśli silnik nie gaśnie (choć poniżej 500 nie może spadać) to jest ok.

#1350 Offline   M190BDG


  • Postów: 14
  • Na forum od: 17 lip 2017
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2017 - 10:19

Witam. Przeczytałem na tym forum dużo odnośnie ASB. Od niedawna mam mercedesa bardzo malo jezdzonego przez ostatnie 10 lat. Na przegląd jeździł podobno tylko dowód rejestracyjny. Olej jest już ciut poniżej MIN na bagnecie i dość mocno czuć zapachowo że jest przepracowany. Użytkownicy tego forum i instrukcja mercedesa przewidują wymianę oleju w automatycznej skrzyni jednak po krótkiej rozmowie dwóch mechaników odradziło mi wymianę. Uzasadnili to tym że w starych skrzynkach gdzie długo nic nie było wymieniane, lepiej oleju nie ruszać, tylko dolać brakującą ilość.
Nie wiem czy ufać mechanikom czy instrukcji pojazdu?

Użytkownik M190BDG edytował ten post 17 lipca 2017 - 10:24









Podobne tematy Zwiń